Koopmans vs. XSH

Status
Not open for further replies.
Originally posted by Pronk
het is geen ommekeer

De eerste sloeg op proffesionals...ik kan begrijpen dat zij zo hoog zitten met hun prijzen vanwege de research, afschijvingskosten van machines, en tijd die eraan besteedt wordt.

De 2e sloeg op de beginners , XSH bijvoorbeeld, 125 euro vindt ik voor een hobby-ist echt te duur.

IS/JS tuning vragen geloof ik ook dit bedrag, maar daar vindt ik het dan weer wel kunnen aangezien zij geen beginners meer zijn. Van Joel weet ik bijvoorbeeld dat hij op zijn 16e jaar al een Camino-ding aan het tunen was, dus die zitten ook al een flinkte tijd in het vak.
Ik betaal liever een hobby-ist die dingen laat knallen 500 euro dan iemand die vanaf zijn 12e tuned en minder van bakt.

Ik vind dat mensen eens wat meer naar prestaties moeten kijken. Dat een bedrijf zijn kosten heeft is duidelijk, maar daar heb ik geen hol mee te maken.
 
Originally posted by Sander
John,

Zoals iedere startende ondernemer, moet je investeren voordat je iets kan produceren (of het nu een dienst of product is).
Koopmans Tuning heeft dus deze investering gedaan, om te kunnen werken. Hij verdient dit langzaam terug, door een klein bedrag van een product in een "potje" te stoppen, waarmee hij de lening van zn geinvesteerde geld terugbetaald.

Of je van dat geld nu een Dremel of dure apparatuur koopt, altijd zal je de productiemiddelen terug moeten verdienen op een klant.

Voorbeeld ter verduidelijking: Je koopt een fiets van 799 euro, je weegt de fiets, en je komt erachter, dat er maar voor 200 euro aan staal en materiaal in zit verwerkt. Je hebt dus als het ware 300 euro te veel betaald (we laten de 299 euro winst buiten beschouwing). Wat je dus aan 300 euro "teveel" betaald, zijn afschrijvingen aan machines en arbeid.

Zoals je nu spreekt , spreek je jezelg goed tegen. XSH zijn startende ondernemers en zullen moeten investeren en dit terug moeten verdien. Maar hun prijs vind je te hoog??? Vreemd.

En dit is totaal niet van toepassing op Koopmans.
Ik weet cker dat niemand deze trend had voorzien van de scooter tuning. Koopmans speelt er alleen slim op in.

Maar hij heeft nooit de apperatuur gekocht met het idee van " Er komt toch eerders een trend waar ik dik in ga verdienen"

En je voorbeeld is totaal irrelevant. Want dat gaat over de aankoop van een nieuw product. En de discussie is over het bewerken van een reeds aangeschaft product.
 
Originally posted by dani
ooww, jij ben dus ook een hobby-ist, dan kom ik niet meer bij jou op de bank hor ;)

Bij Joor op de bank is altijd interressant ;)

En als reactie op hierboven, 100% mee eens. Vandaar is het eblangrijk dat de klant tevreden is. Hier op forum wordt ook beeld geschetst dat alle tuners, hobbyisten enz altijd mot met elkaar hebben. Ook een totaal verkeerd beeld... Wat jij Tino?
 
Originally posted by JohnB
Zoals je nu spreekt , spreek je jezelg goed tegen. XSH zijn startende ondernemers en zullen moeten investeren en dit terug moeten verdien. Maar hun prijs vind je te hoog??? Vreemd.


het is toch geen onderneming of zaak?
marco doet het toch gewoon als hobby :)
 
Originally posted by Joor
De prijzen zijn relatief hoog, het verschil is dat de een zijn boterham er mee moet verdienen, en de ander in andermans werkplaats bezig is terwijl hij overdag naar school gaat/een andere baan heeft.

Voel geen verplichting dit toe te lichten en de meeste die hards weten het wel maar omdat jij kennelijk een totaal verkeerd beeld hebt van wie ik ben: Freddy en ik zijn gewoon vrienden, sinds Koopmans in Waddinxveen zit doen we veel samen en helpen elkaar waar het kan. Bedragen zijn nooit aan de orde geweest. Verder ben ik degene die onze eigen racers opbouwt en onderhoudt, Website rommelt, tesruns voor klanten doet en het bier opmaakt. Koopmans is dus eigenlijk mijn hobby.

Goede reclame voor het forum was de 19,7pk score van Debbie in Klaaswaal 3jaar terug...

Ik gebruikte je naam alleen om mn voorbeeld te kunnen maken voor de andere lezers. Ik geloof gerust dat het totaal anders zit.
Zal zeer zeker niemand beoordelen die in totaal niet ken :)
 
Originally posted by Mol


EDIT


Als je nou ipv reacties uit te blijven lokken zelf een blok klaarmaakt, deze op een testbank pleurt en 22pk haalt, dan ben je de MAN. Nu vind ik je nogal irritant, telkens weer in dit topic.

ja Hallo! mol is binnen.
ik geef alleen mijn mening ok.
ik zie op die koopmans site staan dat de carters optimaal worden uitgeflowd, nou wat een optimale flow dan! daarom zeg ik dat

en hier gaat het helemaal niet wat ik scoor! ik noem mezelf geen tuner...
 
Originally posted by JohnB
En je voorbeeld is totaal irrelevant. Want dat gaat over de aankoop van een nieuw product. En de discussie is over het bewerken van een reeds aangeschaft product.
ooit bedrijfskunde gehad?
 
Even een kleine opmerking van mijn kant betreffende prijzen die voor tunen gevraagt worden door diverse mensen. Volgens mij wordt er door een aantal hobbyisten geen btw afgedragen zoals wel het geval bij bv een koopmans. Toch mooi een verschil van 19 % niet ?
 
Originally posted by Joor
Bij Joor op de bank is altijd interressant ;)

En als reactie op hierboven, 100% mee eens. Vandaar is het eblangrijk dat de klant tevreden is. Hier op forum wordt ook beeld geschetst dat alle tuners, hobbyisten enz altijd mot met elkaar hebben. Ook een totaal verkeerd beeld... Wat jij Tino?
interessant zeker :)

En dan nu mijn mooie voorbeeld voor alle mensen die over investering en bla bla zeuren..... gaan jullie dan ook naar Samba ipv DPR?
 
Originally posted by Joor
Met 20pk als resultaat...
iemand haalt ook met een std evo 20pk. dus dat moet ook wel met een std speed te halen zijn... dus of je daar zo super trots op wilt zijn.
 
Originally posted by dani
interessant zeker :)

En dan nu mijn mooie voorbeeld voor alle mensen die over investering en bla bla zeuren..... gaan jullie dan ook naar Samba ipv DPR?

Die kopen w.s. die uitlaat die het goed doet (uitgezocht door de testbank). Bij een nog veel grote fabriek die er 500% op verdiend. Kan niet door de beugel...
 
Misschien moeten we het geleverde werk eens objectief bekijken ipv onze huistuner te verdedigen en in de wolken te prijzen :|. Kijk eerder naar het geleverde tunewerk en de evenredigheid aan de prijs + prestaties.

Jos Dijkman tuned ook niet voor anderen: Waarom?, nou om dit topic :). Alleen maar problemen met de klant
 
Originally posted by runner.
iemand haalt ook met een std evo 20pk. dus dat moet ook wel met een std speed te halen zijn... dus of je daar zo super trots op wilt zijn.

Dan heeft iemand iets goed gedaan. Ik ben nergens trots op, want ik heb het werk niet gedaan. Maar 20pk met een standaard evo op Minarelli is gewoon een uitzondering...
 
Originally posted by Meneer Eric
Jos Dijkman tuned ook niet voor anderen: Waarom?, nou om dit topic :). Alleen maar problemen met de klant

hun hebben idd ook vaak leuke dingen idd :)
maar ik begrijp hun standpunt.. anderzijds hebben hun dus meer inkomsten uit onderdelen/montage/onderhoud etc en sommigen specialiseren meer in tuning
 
Er is geen 1 tuner, die over AL zijn tuningsuren belasting afdraagt. Zwart doen heeft voordelen, maar ook risico's (heb weleens akelige dingen gehoord over iemand die zwart in spullen handelde). Plus je hebt al snel genoeg af te schrijven ,zodat het belastingtechnisch niet uit maakt. Bovendien heeft freddy mij erop gewezen, toen ik in onderhandeling was met de belasting, gemeente en kvk, dat je een bepaalt bedrag moet verdienen voordat het hele belastingplaatje in beeld komt (hetgeen dat je niet terug kan vragen).

En wie denkt dat Fred ff slim geld aan een trend aan het verdienen heeft het echt mis. Dan ken je hem totaal niet. Tuning/racen is gewoon al vanaf het begin zijn passie en hij steekt er ondanks dat hij er niet super ruim (volgens mij kan iemand met dergelijk technisch verstand in een ander beroep een stuk meer verdienen) van rond kan komen al zijn tijd en energie in.

Op de lange termijn heeft ie natuurlijk wel een mooie zaak met werkplaats opgebouwd die helemaal van hem is. Dat kan je van bijv. mij niet zeggen. Maar mijn uiteindelijke doel ligt dan ook niet in de scooterwereld.
 
Originally posted by Ufo


En wie denkt dat Fred ff slim geld aan een trend aan het verdienen heeft het echt mis. Dan ken je hem totaal niet. Tuning/racen is gewoon al vanaf het begin zijn passie en hij steekt er ondanks dat hij er niet super ruim (volgens mij kan iemand met dergelijk technisch verstand in een ander beroep een stuk meer verdienen) van rond kan komen al zijn tijd en energie in.

;)
 
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Meneer Eric
Jos Dijkman tuned ook niet voor anderen: Waarom?, nou om dit topic . Alleen maar problemen met de klant
--------------------------------------------------------------------------------



hun hebben idd ook vaak leuke dingen idd
maar ik begrijp hun standpunt.. anderzijds hebben hun dus meer inkomsten uit onderdelen/montage/onderhoud etc en sommigen specialiseren meer in tuningQUOTE]

dat is niet helemaal waar. jos zij tegen mij dat cilinder tuning helemaal geen nut heeft als je geen combinaties gaat zoeken. hij wil je brom wel tunen maar dan al the way. een echte tuner heeft/kan maar een paar brommers in bezit hebben om hem perfect te krijgen. hij zei ook dat cilinder tuning elke noob kan, maar de complete brom tunen heel wat anders is dan de cil tunen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top