Koopmans vs. XSH

Status
Not open for further replies.
Originally posted by evo racer
xsh is zeker niet slecht als je kijkt naar die runner die ze getuned hebben.

Ja maar je gebruikt geen vergelijkings materialen....
Zo kan je ook wel beginnen over wat koopmans voor blokkies heeft klaargemaakt die nog veel hoger scoren....
 
Originally posted by Pronk
Hhmm...dus jouw manier van denken is ongeveer zo : "als je ziet dat er veel is weggefreesd dan blaast het?"

Ik snap niet hoe je zoiets kan zeggen? Ik neem aan dat we het nu over speed cilinders hebben, er is niet 1 manier om een cilinder vet te laten lopen, er leiden meerdere wegen naar Rome. Fred zal weliswaar een andere manier hebben dan Meneer de Jager, maar dat betekend wel dat ieder weer zijn eigen manier van research heeft gedaan. Jij mag denken dat fred het met een schuurpapiertje doet (figuurlijk)maar met dat schuurpapiertje heeft hij het al meerdere malen voor elkaar gekregen om scooters over de 20 pk heen te jagen, en een hele hoop vaste klanten uit de SOBW opgedaan die elke keer weer hun spul door Fred laten klaarmaken. Maargoed...jij zal het wel beter weten.

ok, misschien was dat een beetje kort door de bocht en wat bot, maar was ook meer figuurlijk bedoelt. excuses daarvoor dan

maar, kijk bv. eens naar die plaatjes van sjoerd, voor en na het tunen.volgens mij zijn ze er gewoon een keer met de frees overheen geweest net alsof er flink in gefreest is.
en ik denk dat de blokken die voor de race worden gebruikt hetzelfde zijn als die de klant krijgt, dus das geen vergelijking.
 
Verschil kun je vaak nie eens zien op de foto. Een cilinder zoals speed is vanuit de fabriek al gewoon uiterst snel.

Het zijn dan juist de subtiele wijzigingen die hem ondrscheiden van zijn standaard broertje. We praten over millimeters en geen centimeters. :) Hoe groter hoe beter gaat niet op heh....

En er bestaat ook zoeits als opvullen i.p.v alleen maar uitfrezen :!
 
Originally posted by Sander
Zoals je weet, vind IK dit diepe onzin. Ik ben genaaid door Twins voor €125,- euro.

Bel Anthony dan ff op, hier trek je zo'n grote bek, maar je belt gewoon niet! Anthony wil jou best te woord staan hoor...

Ik vind het i.i.g. maar een raar verhaal... Dus volgens jou worden we allemaal genaaid, en ben jij de enige die kritisch is... Bij mij is alleen de uitlaatpoort aangepast, en dat loopt gewoon goed hoor [18+ met een 25mm DO + standaard carter, en te lui om af te stellen]... Bij de ex-Zip van Thomas is er ook niet als een gek in die cilinder gehakt, als je dat soms denkt... Kijk, als jij erop geilt, dat iemand het complete alfabet in het hemd van je cilinder freest, omdat je dan kan zien wat er allemaal aan gebeurt is, moet je waarschijnlijk naar iemand anders gaan...

En Anthony weet echt wel dat jij niet tevreden bent over je cilinder, hij weet niet meer wat het verhaal achter die cilinder is, en wil best ff met je praten...
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
En Anthony weet echt wel dat jij niet tevreden bent over je cilinder, hij weet niet meer wat het verhaal achter die cilinder is, en wil best ff met je praten...

Ik ook met hem...

Ik heb met modder zitten smijten, terwijl het nog niet de tijd daarvoor is. Ik heb slecht afgesteld 16.5 PK gescoord...met een 3000 km oude zuiger. Eerst beter afstellen,(vario, carburateur en koppeling) zuiger is ondertussen vervangen, en dan testen. Daarna trek ik verder conclusies, en zal dan eens een x richting eindhoven komen

Sorry voor de sjit :love: ]:)
 
Owkee... Je mag best de prestaties van Twins in twijfel trekken, maar misschien was het wel een Evo4, die op Evo5/6-niveau is gebracht... Als je dan de timing meet, is er inderdaad nix gebeurd... Heb jij hem daar laten tunen, of heb je hem getuned gekocht van iemand? Voor welke uitlaat & carb. heb je hem laten tunen? Enzovoort :)

No offence Sander, maar wel objectief blijven :*
 
Originally posted by x8racer
Hoe vaak is de discussie al niet gevoerd wie wat wel of geen goede tuners zijn? Je hebt genoeg adressen waar je naar toe kan:

- Twins
- De Jager
- Koopmans
- Dila
- Tino (Dynojet)
- ........

Deze bovenstaande als officiële bedrijven en dan nog als "hobby":

- IS/JS Tuning
- GS Tuning
- 3BR
- XSH
- ..........

De kosten:
Koopmans: € 182
IS: € 130
XSH: € 125
GS: € 110
3BR: € 75

Het prijs/kwaliteit verschil, is ook mede te verklaren door het gebruikte gereedschap.

Iedereen weet, dat de echte profs met duurder, en geavanceerder gereedschap werken.

Bekijk bijvoorbeeld eens de Tune-ruimtes van verschillende tuners: Alle profs, werken met gereedschap op perslucht, zoals precizi-freesjes etc... Terwijl de " hobby' isten allemaal met dremels in de garage en op een zolderkamer werken.

Niet dat het resultaat slecht is, met een dremel kan je ook goed werk afleveren.
Het is geen geheim, dat de XSH, Sjoerd, 3BR etc allemaal met dremels werken, en dat de professionals allemaal met flink duur gereedschap te werk gaan.

Dit word door jullie nooit meegenomen in de keuze van een tuner. een dremel kost 130 euro....het materiaal van Koopmans/Twins/De Jager/GJB etc, zal minstens 13.000 euro kosten... Dit moet men langzaam terugverdienen, en zal dit doorberekenen in de prijs....

Zo simpel is het...
 
Klopt, ben ook al eens omgevallen van de prijzen van die troep... Als ik me niet vergis, heeft Anthony 3 luchtfrezen hangen... Ik zou een dikke auto kopen voor dat geld :D
 
Originally posted by Alexander
Verschil kun je vaak nie eens zien op de foto. Een cilinder zoals speed is vanuit de fabriek al gewoon uiterst snel.

Het zijn dan juist de subtiele wijzigingen die hem ondrscheiden van zijn standaard broertje. We praten over millimeters en geen centimeters. :) Hoe groter hoe beter gaat niet op heh....

En er bestaat ook zoeits als opvullen i.p.v alleen maar uitfrezen :!

Juist ja, dat probeerde ik dus ook te zeggen :)
 
Originally posted by Sander
Het prijs/kwaliteit verschil, is ook mede te verklaren door het gebruikte gereedschap.

Iedereen weet, dat de echte profs met duurder, en geavanceerder gereedschap werken.

Bekijk bijvoorbeeld eens de Tune-ruimtes van verschillende tuners: Alle profs, werken met gereedschap op perslucht, zoals precizi-freesjes etc... Terwijl de " hobby' isten allemaal met dremels in de garage en op een zolderkamer werken.

Niet dat het resultaat slecht is, met een dremel kan je ook goed werk afleveren.
Het is geen geheim, dat de XSH, Sjoerd, 3BR etc allemaal met dremels werken, en dat de professionals allemaal met flink duur gereedschap te werk gaan.

Dit word door jullie nooit meegenomen in de keuze van een tuner. een dremel kost 130 euro....het materiaal van Koopmans/Twins/De Jager/GJB etc, zal minstens 13.000 euro kosten... Dit moet men langzaam terugverdienen, en zal dit doorberekenen in de prijs....

Zo simpel is het...

13.000 euro? Dat is inclusief testbank mag ik aannemen? 8P
 
Originally posted by Pronk
13.000 euro? Dat is inclusief testbank mag ik aannemen? 8P
Informeer eens bij Laman in Zoetermeer...Goed gereedschap is niet goedkoop (zoals je zelf wel weet..)

Dat gaat ook op voor cilinders..je hebt een airsal vlinder 70 voor 150 euro... De Malossi 70 met vlinderpoort is alweer een stukje duurder ;)
 
wrm willlen veel mensen hier hun cil gaan tunen terwijl velen nog nieteens een goede pijp op hun setup hebben. tunen is combinatie vinden. de cil is wel belangrijk voor 2takt maar in z`n 1tje stelt die niks voor.
 
Originally posted by Ufo


Bovendien vind ik dat je op de site verkeerd wordt voorgelicht dankzij plaatjes van apparatuur waar helemaal geen beschikking over is.


komop ivo, hoe kun je hier nou over oordelen? voor de laatste keer ik heb er dus WEL de beschikking over:! (zaak van een goeie kennis) ik besteed het dus ook aan hem uit... Een CNC bank bijvoorbeeld kan ik natuurlijk van geen mogelijkheid betalen

hier heb je nog wat voorbeelden, en als je het niet gelooft contact me gerust ;)

http://marcovw.servicez.org/XSHwerkplaats1.jpg
http://marcovw.servicez.org/XSHwerkplaats2.jpg
http://marcovw.servicez.org/XSHwerkplaats3.jpg
http://marcovw.servicez.org/XSHwerkplaats4.jpg

en om maar even over de vergelijking te praten.. het is idd GEEN vergelijking

over de prijs: stel ik ga voor de helft van de prijs tunen, dan krijg je denk ik nog wel veel meer klanten jah, maar kan je dat dan ook aan? krijg je het dan niet veel te druk..
ten tweede ben je wat duurder om te sparen om later veel betere apparatuur te kopen....

en ik doe dit gewoon voor mijn plezier(hobby genaamd)maar sommige mensen kunnen het dus gewoon niet waarderen, en dat vind ik gewoon erg jammer.... misschien in het vervolg toch maar alleen voor mensen uit de buurt doen ofzo...

voor de rest wens ik ook elke tuner het beste toe, per persoon werken we er toch hard voor ? er worden veel te snel vooroordelen gemaakt, wat doe je eraan? vrijwel niks, het hoord er nu emaal bij
 
Last edited:
Originally posted by Marco_v_W
komop ivo, hoe kun je hier nou over oordelen? voor de laatste keer ik heb er dus WEL de beschikking over:! (zaak van een goeie kennis)

hier heb je nog wat voorbeelden, en als je het niet gelooft contact me gerust ;)

http://marcovw.servicez.org/XSHwerkplaats1.jpg
http://marcovw.servicez.org/XSHwerkplaats2.jpg
http://marcovw.servicez.org/XSHwerkplaats3.jpg
http://marcovw.servicez.org/XSHwerkplaats4.jpg

en om maar even over de vergelijking te praten.. het is idd GEEN vergelijking

Wat Ivo bedoeld, is denk ik, dat je het niet thuis hebt staan....Misschien dacht Ivo (en meerderen), dat je alles uitbesteede... Door jouw reply, blijkt dat je het dus "zelf" (met eventuele hulp) doet.

over de vergelijking, heb je inderdaad groot gelijk. Er zijn een aantal vergelijkpunten te vinden, maar te weinig, om een serieuze en gestructureerde vergelijking op te stellen..
 
Ik geloof dat je mijn opmerking hebt gemist (kijk even terug). Ik sta te werken met gereedschap en apparatuur van enkele tonnen, en wie denkt dat ik dat allemaal zomaar mag gebruiken is natuurlijk gek. Vandaar dat ik ook wat duurder ben dan de doorsnee hobbyist.

Originally posted by Sander
Het prijs/kwaliteit verschil, is ook mede te verklaren door het gebruikte gereedschap.

Iedereen weet, dat de echte profs met duurder, en geavanceerder gereedschap werken.

Bekijk bijvoorbeeld eens de Tune-ruimtes van verschillende tuners: Alle profs, werken met gereedschap op perslucht, zoals precizi-freesjes etc... Terwijl de " hobby' isten allemaal met dremels in de garage en op een zolderkamer werken.

Niet dat het resultaat slecht is, met een dremel kan je ook goed werk afleveren.
Het is geen geheim, dat de XSH, Sjoerd, 3BR etc allemaal met dremels werken, en dat de professionals allemaal met flink duur gereedschap te werk gaan.

Dit word door jullie nooit meegenomen in de keuze van een tuner. een dremel kost 130 euro....het materiaal van Koopmans/Twins/De Jager/GJB etc, zal minstens 13.000 euro kosten... Dit moet men langzaam terugverdienen, en zal dit doorberekenen in de prijs....

Zo simpel is het...
 
Kijk ff zonder gekheid heh, iedereen moet vragen wat ie wil. Als de mensen komen, dan ben je gek als je minder vraagt. Zelfde geld voor het feit dat je het anders te druk krijgt. Sterker nog, hoe duurder de anderen, hoe gunstiger voor mij, toch?

Alleen de mensen die sinds kort allemaal zo'n leuke site hebben waar ze ofwel op vermelden dat ze Jaren ervaring hebben ofwel foto's laten zien van dure apparatuur, stellen Joel en mij vragen over de mail over simpele dingen. Dat vind ik krom.

Als je echt je werk doet in die werkplaats dan heb je het volste recht daar foto's van laten zien. Maar ik vraag me af of jij werkelijk bijv. die c&c tot je beschikking hebt en er mee kan werken. Om eens een voorbeeld te noemen. Ik heb nog steeds weleens hulp nodig als ik iets moeilijks moet doen met dingen als een klepzetelfreesbank (4tact) of coordinatenfreesbank.

En ik vraag me ook af of je niet gewoon thuis met de dremel uitlaatpoortjes zit te doen.

Maargoed, je besteeds niks uit en doet alles in die werkplaats zeg je. Nou dan trek ik mijn oordeel terug.

Originally posted by Marco_v_W
komop ivo, hoe kun je hier nou over oordelen? voor de laatste keer ik heb er dus WEL de beschikking over:! (zaak van een goeie kennis)

hier heb je nog wat voorbeelden, en als je het niet gelooft contact me gerust ;)

http://marcovw.servicez.org/XSHwerkplaats1.jpg
http://marcovw.servicez.org/XSHwerkplaats2.jpg
http://marcovw.servicez.org/XSHwerkplaats3.jpg
http://marcovw.servicez.org/XSHwerkplaats4.jpg

en om maar even over de vergelijking te praten.. het is idd GEEN vergelijking

over de prijs: stel ik ga voor de helft van de prijs tunen, dan krijg je denk ik nog wel veel meer klanten jah, maar kan je dat dan ook aan? krijg je het dan niet veel te druk..
ten tweede ben je wat duurder om te sparen om later veel betere apparatuur te komen....

en ik doe dit gewoon voor mijn plezier(hobby genaamd)maar sommige mensen kunnen het dus gewoon niet waarderen, en dat vind ik gewoon erg jammer.... misschien in het vervolg toch maar alleen voor mensen uit de buurt doen ofzo...

voor de rest wens ik ook elke tuner het beste toe, per persoon werken we er toch hard voor ? er worden veel te snel vooroordelen gemaakt, wat doe je eraan? vrijwel niks, het hoord er nu emaal bij
 
Klopt Ivo,

Hebben we het een maandje of 2,3 nog over zitten praten op msn..Zoals je kan lezen, laat ik een stukje verder IS-Tuning achterweg bij de echt hobbyisten zoals: Sjoerd, XSH en 3BR....
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top