Gilera_Gsm.
Well-Known Member
xsh is zeker niet slecht als je kijkt naar die runner die ze getuned hebben.
Originally posted by evo racer
xsh is zeker niet slecht als je kijkt naar die runner die ze getuned hebben.
Originally posted by Pronk
Hhmm...dus jouw manier van denken is ongeveer zo : "als je ziet dat er veel is weggefreesd dan blaast het?"
Ik snap niet hoe je zoiets kan zeggen? Ik neem aan dat we het nu over speed cilinders hebben, er is niet 1 manier om een cilinder vet te laten lopen, er leiden meerdere wegen naar Rome. Fred zal weliswaar een andere manier hebben dan Meneer de Jager, maar dat betekend wel dat ieder weer zijn eigen manier van research heeft gedaan. Jij mag denken dat fred het met een schuurpapiertje doet (figuurlijk)maar met dat schuurpapiertje heeft hij het al meerdere malen voor elkaar gekregen om scooters over de 20 pk heen te jagen, en een hele hoop vaste klanten uit de SOBW opgedaan die elke keer weer hun spul door Fred laten klaarmaken. Maargoed...jij zal het wel beter weten.
Originally posted by Sander
Zoals je weet, vind IK dit diepe onzin. Ik ben genaaid door Twins voor €125,- euro.
Originally posted by Bart Nrg Mc2
En Anthony weet echt wel dat jij niet tevreden bent over je cilinder, hij weet niet meer wat het verhaal achter die cilinder is, en wil best ff met je praten...
Originally posted by x8racer
Hoe vaak is de discussie al niet gevoerd wie wat wel of geen goede tuners zijn? Je hebt genoeg adressen waar je naar toe kan:
- Twins
- De Jager
- Koopmans
- Dila
- Tino (Dynojet)
- ........
Deze bovenstaande als officiële bedrijven en dan nog als "hobby":
- IS/JS Tuning
- GS Tuning
- 3BR
- XSH
- ..........
De kosten:
Koopmans: € 182
IS: € 130
XSH: € 125
GS: € 110
3BR: € 75
Originally posted by Alexander
Verschil kun je vaak nie eens zien op de foto. Een cilinder zoals speed is vanuit de fabriek al gewoon uiterst snel.
Het zijn dan juist de subtiele wijzigingen die hem ondrscheiden van zijn standaard broertje. We praten over millimeters en geen centimeters. Hoe groter hoe beter gaat niet op heh....
En er bestaat ook zoeits als opvullen i.p.v alleen maar uitfrezen :!
Originally posted by Sander
Het prijs/kwaliteit verschil, is ook mede te verklaren door het gebruikte gereedschap.
Iedereen weet, dat de echte profs met duurder, en geavanceerder gereedschap werken.
Bekijk bijvoorbeeld eens de Tune-ruimtes van verschillende tuners: Alle profs, werken met gereedschap op perslucht, zoals precizi-freesjes etc... Terwijl de " hobby' isten allemaal met dremels in de garage en op een zolderkamer werken.
Niet dat het resultaat slecht is, met een dremel kan je ook goed werk afleveren.
Het is geen geheim, dat de XSH, Sjoerd, 3BR etc allemaal met dremels werken, en dat de professionals allemaal met flink duur gereedschap te werk gaan.
Dit word door jullie nooit meegenomen in de keuze van een tuner. een dremel kost 130 euro....het materiaal van Koopmans/Twins/De Jager/GJB etc, zal minstens 13.000 euro kosten... Dit moet men langzaam terugverdienen, en zal dit doorberekenen in de prijs....
Zo simpel is het...
Informeer eens bij Laman in Zoetermeer...Goed gereedschap is niet goedkoop (zoals je zelf wel weet..)Originally posted by Pronk
13.000 euro? Dat is inclusief testbank mag ik aannemen? 8P
Originally posted by Ufo
Bovendien vind ik dat je op de site verkeerd wordt voorgelicht dankzij plaatjes van apparatuur waar helemaal geen beschikking over is.
Originally posted by Marco_v_W
komop ivo, hoe kun je hier nou over oordelen? voor de laatste keer ik heb er dus WEL de beschikking over:! (zaak van een goeie kennis)
hier heb je nog wat voorbeelden, en als je het niet gelooft contact me gerust
http://marcovw.servicez.org/XSHwerkplaats1.jpg
http://marcovw.servicez.org/XSHwerkplaats2.jpg
http://marcovw.servicez.org/XSHwerkplaats3.jpg
http://marcovw.servicez.org/XSHwerkplaats4.jpg
en om maar even over de vergelijking te praten.. het is idd GEEN vergelijking
Originally posted by Sander
Het prijs/kwaliteit verschil, is ook mede te verklaren door het gebruikte gereedschap.
Iedereen weet, dat de echte profs met duurder, en geavanceerder gereedschap werken.
Bekijk bijvoorbeeld eens de Tune-ruimtes van verschillende tuners: Alle profs, werken met gereedschap op perslucht, zoals precizi-freesjes etc... Terwijl de " hobby' isten allemaal met dremels in de garage en op een zolderkamer werken.
Niet dat het resultaat slecht is, met een dremel kan je ook goed werk afleveren.
Het is geen geheim, dat de XSH, Sjoerd, 3BR etc allemaal met dremels werken, en dat de professionals allemaal met flink duur gereedschap te werk gaan.
Dit word door jullie nooit meegenomen in de keuze van een tuner. een dremel kost 130 euro....het materiaal van Koopmans/Twins/De Jager/GJB etc, zal minstens 13.000 euro kosten... Dit moet men langzaam terugverdienen, en zal dit doorberekenen in de prijs....
Zo simpel is het...
Originally posted by Marco_v_W
komop ivo, hoe kun je hier nou over oordelen? voor de laatste keer ik heb er dus WEL de beschikking over:! (zaak van een goeie kennis)
hier heb je nog wat voorbeelden, en als je het niet gelooft contact me gerust
http://marcovw.servicez.org/XSHwerkplaats1.jpg
http://marcovw.servicez.org/XSHwerkplaats2.jpg
http://marcovw.servicez.org/XSHwerkplaats3.jpg
http://marcovw.servicez.org/XSHwerkplaats4.jpg
en om maar even over de vergelijking te praten.. het is idd GEEN vergelijking
over de prijs: stel ik ga voor de helft van de prijs tunen, dan krijg je denk ik nog wel veel meer klanten jah, maar kan je dat dan ook aan? krijg je het dan niet veel te druk..
ten tweede ben je wat duurder om te sparen om later veel betere apparatuur te komen....
en ik doe dit gewoon voor mijn plezier(hobby genaamd)maar sommige mensen kunnen het dus gewoon niet waarderen, en dat vind ik gewoon erg jammer.... misschien in het vervolg toch maar alleen voor mensen uit de buurt doen ofzo...
voor de rest wens ik ook elke tuner het beste toe, per persoon werken we er toch hard voor ? er worden veel te snel vooroordelen gemaakt, wat doe je eraan? vrijwel niks, het hoord er nu emaal bij