Koopmans vs. XSH

Status
Not open for further replies.
Originally posted by Sander
Voor de rest:

Xsh: weet wel wat van cilinders af...no offence

Koopmans: Zit al 10 ?? jaar in het vak, en heeft heel wat meer ervaring... dus daar betaal je ook voor...logisch toch?

je betaald een internationale topvoetballer toch ook meer salaris, dan een eerste klasse regionale speler?

Vergeet ook niet dat Koopmans ook al meerdere jaren met scooter racing bezig houd!! (heel veel ervaring)
en ook veel scooters klaar maakt voor mensen die rijden in SOBW.
 
Originally posted by JohanS
en wat ik wel vet vindt?? me eigen carters... ;) :p

Ja, maar dat doen ze niet voor iedereen, dat weet je zelf ook wel

Ik heb samen met nog een vriend mijn Evo FKT S5 aan de Jager laten zien + opmeten. Alexander vond er niks spannends aan en zei dat er alleen wat dingen waren opgepoetst en dat de timing weinig spannends was.
 
Originally posted by JohanS
waar ik me nogal aan irriteer bij de meeste tuners is de rijtjes met "stages" die ze geven. ik zag laatst een lijst van een tuningssite met iets van 10 dingen ofzo bij de hoogste stage. allemaal onzin!, ten eerste werdt ongeveer alles een paar keer herhaalt en ten tweede kan er iets aan een cilinder gebeuren of niet. bv. spoelrichtingen, squish waarden goed zetten, enz. is meestal niets aan te doen. koopmans staat gewoon met een schuurpapiertje je speed te bewerken...

hoe moet je het anders allemaal gaan

als je er over nadenkt is dit gewoon de beste manier... en het is logisch dat elke 'tuner' dit naar zijn 'kunnen' en 'kennis' invult
 
Ik noem het gewoon niks. Ik ga met de klant na welke aanpassingen nodig zijn om aan de wensen te voldoen en daar zit vervolgens een bepaalt prijskaartje aan vast.

Ik wordt gek van de verwarde mensen die het over stages hebben, omdat dit bij ieder bedrijf weer verschilt.
 
Mensen DENKEN vaak dat ze exact weten wat ze aangepast willen hebben... :)

Maar vaak zeg ik dan dat ze beter voor wat minder aanpassingen kunnen kiezen tegen een kleiner bedrag, omdat het overige de winst niet waard is. En als ze binnenkomen met: "ik wil gewoon maximaal gaan" dan is het duidelijk dat ze gewoon alle handelingen willen.

Vaak hebben mensen ook al wel een bepaalt budget in gedachte en dan kun je even kijken wat binnen dat budget mogelijk is.
 
Wat ik bedoel is: Mensen weten vaak gewoon wat ze voor prestatie winst hebben, en daar zit dar een prijs aan verbonden.

Als iemand niet weet wat hij wil aangepast hebben, dan weet hij ook niet dat hij stage 2, 3 of 4 wil!
 
Originally posted by Ufo
Mensen DENKEN vaak dat ze exact weten wat ze aangepast willen hebben... :)

dat bedoel ik.. er zijn uiteraard genoeg mensen die dat wel weten.. en ook specifiek zijn.. :)

maar ik denk dat de meeste tuners die wel weten hoe het allemaal werk advies kunnen geven en naar 'wens' tunen...
daarom vind ik (persoonlijk dus) die stages voor de meeste mensen meestal goede richtlijnen, maar het is idd een beetje verwarrend tegenwoordig met zoveel 'tuners'
 
Ik weet nog wel dat Sjoerd 30 euro vroeg voor het tunen terwijl alle anderen 50 euro vroegen.

Als ik zelf zou gaan tunen zou ik ook 30 euro vragen. Veel meer klanten en het houdt je van de straat :rolleyes:. Prijzen zijn tegenwoordig erg hoog, daarom heb ik m'n DR70 zelf getuned :).

DR70 = 129 euro
+ tunen 50 euro = 179 euro

Kan je beter een Hebo Alu NG voor halen als je dan toch snel wilt :)

(DR is niet eens zo'n dure tunebeurt waard met die huidige prijzen :*)

Met een Speed is het natuurlijk een ander verhaal...
 
Originally posted by JohanS
koopmans staat gewoon met een schuurpapiertje je speed te bewerken...

Je hebt er naast gestaan? of vond je een stukje schuurpapier in een speed van Fred?

Beetje `moddergooien`dit hé...
vind ik zonder bewijs niet zo netjes mr.


Tinne
(netjes)
 
schuurpapier........

beitel
schaafmachine
zaag
cirkelzaag
verstekzaag
hamer
schroevendraaier



Tinne
(niet netjes)
 
Originally posted by JohanS
koopmans staat gewoon met een schuurpapiertje je speed te bewerken...

Hhmm...dus jouw manier van denken is ongeveer zo : "als je ziet dat er veel is weggefreesd dan blaast het?"

Ik snap niet hoe je zoiets kan zeggen? Ik neem aan dat we het nu over speed cilinders hebben, er is niet 1 manier om een cilinder vet te laten lopen, er leiden meerdere wegen naar Rome. Fred zal weliswaar een andere manier hebben dan Meneer de Jager, maar dat betekend wel dat ieder weer zijn eigen manier van research heeft gedaan. Jij mag denken dat fred het met een schuurpapiertje doet (figuurlijk)maar met dat schuurpapiertje heeft hij het al meerdere malen voor elkaar gekregen om scooters over de 20 pk heen te jagen, en een hele hoop vaste klanten uit de SOBW opgedaan die elke keer weer hun spul door Fred laten klaarmaken. Maargoed...jij zal het wel beter weten.
 
Originally posted by jodix36
ik zou voor xhs gaan, je besspaard dan zo veel geld, en ze zullen er heus wel verstand van hebben.

heb je zelf daadwerkelijk enig ervaring met één van beide??
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top