Koopmans vs. XSH

Status
Not open for further replies.
IS-Tuning 4 life:) :W
Waarom?
Omdat Ivo goed werk levert, behoorlijk wat ervaring heeft. en goede matrialen heeft, en niet al te lange wachttijden.
 
omdat marco een jaar geleden zijn cilinder bij koopmans had laten tunen, en toendertijd nog niet het juiste apparatuur er voor had, en hij nog niet zo lang voor anderen tuned;)... volgende cil ga ik zelf doen

en ik weet gewoon van freddy dat hij een erg goede tuner is..
 
Originally posted by Bas@Area
Beargumenteer dat dan ook en wat vind jij wel spectaculair ? :)

koopmans?
de carters van een stage 3 getunde mina carter zouden volgens die site optimaal geflowd zijn, maar zo vet geflowd vindt ik et niet. ze doen ook niets aan carterdruk, erg jammer. ervaring en kennis heeft ie vast wel, denk dat tijd een beetje te weinig tijd eraan besteedt.
en over xsh heb ik me al een keer uitgelaten, ik vindt ze nog te weinig kennis hebben, maargoed misschien loop ik wel achter, en zijn marco zijn stage 3 getunde carters al verbeterd...
en wat ik wel vet vindt?? me eigen carters... ;) :p
 
He johan wat heb jij met je carters gedaan dan??
ghehe uit betrouwbare bron heb ik wat dingen vernomen, maar ik hou mn mondje wel..:p
mzl
 
Originally posted by 187Design
He johan wat heb jij met je carters gedaan dan??
ghehe uit betrouwbare bron heb ik wat dingen vernomen, maar ik hou mn mondje wel..:p
mzl

marvin, hehe, ik weet alweer wie jou dat verteld heeft:)
 
Originally posted by MHR_member
IS-Tuning 4 life:) :W
Waarom?
Omdat Ivo goed werk levert, behoorlijk wat ervaring heeft. en goede matrialen heeft, en niet al te lange wachttijden.

Ik ben ook een tevreden klant van Ivo (Is-tuning)
Ten eerste, zijn werk is perfect en nu al super prestaties zonder nog met max afstelling gereden te hebben.
en ten tweede is de service super goed!!
Ivo helpt je ook met alles advies enz!

Gewoon goede gozer!

P.S. Freddy (Koopmans) en Marco (Xsh) leveren vast en zeker ook wel goed werk, tkomt natuurlijk ook beetje persoonlijk, iedereen heeft zo zijn meningen over elkaar!
 
Originally posted by cozmo
Weet niet of je hier expres een reactie mee wil uitlokken, mja, ik vind dat Koopmans veel tijd besteedt aan nieuwe dingen en doorontwikkelen, dat kost gewoon heel veel tijd. Je kan heel makkelijk een cilinder copieeren, maar dan evenaar je alleen iets. Je moet ook durven experimenteren en je materiaal daar voor beschikbaar durven te stellen.

Ik kan toch moeilijk zeggen dat Koopmans goddelijk werk levert en XSH knakewerk terwijl ik beide niet heb gezien.

Ik heb mijn evo toendertijds naar JS-tuning gestuurd
 
Tja.
In goed tunen zit veel werk
Ik kan je vlinderpoortje ook wel aanpassen hoor , ben binnen 30 min klaar

Moet je al1 niet vragen hoe het er uit ziet..
 
Ik vind het meevallen wat ik toen betaalt heb bij josst...
ik vind de vergelijking tussen XSH en bv 3BR beter dan XSH en koopmans etc...
en achterlijk duur? het is natuurlijk niet even 5 minuten werk, vergeet dat niet!
Ik ben goed te spreken over 3br, daar is mijn spul getuned...kreeg perfecte service want joosts mama is liev :* bitterballe :W

haha nee ff zonder dollen...koopmans etc zijn bedrijven die allemaal mooi werk leveren, veel research plegen etc..

XSH, 3br etc zijn hobbyisten met verstand van zaken en leveren prijs/kwalitijd super werk af imo! heb met XSH geen ervaring maar weet cker dat ze je geen cc trug geven die verneukt is! Het zijn immers kleine "bedrijven" die net als iedereen een naam hebben hoog te houden en alles ws zo goed asl ze kunnen doen!
 
Originally posted by Eric
Ook die prijzen van XSH/GS/3BR/ed. vind ik ook gruwelijk duur eigenlijk :rolleyes:
Ga maar ff een cilinder klaar maken...
gaat erg veel tijd in zitten.
 
Originally posted by B-M-F
Ga maar ff een cilinder klaar maken...
gaat erg veel tijd in zitten.

Maar toch, als je het vergelijkt met wat IS-Tuning toen ze begonnen er voor vroegen vind ik het allemaal een beetje te duur...
 
Originally posted by $aint
Maar toch, als je het vergelijkt met wat IS-Tuning toen ze begonnen er voor vroegen vind ik het allemaal een beetje te duur...
ja zo kunnen we alle tuners erbij halen en dan krijg je een vergelijk topic waar er al vele van zijn geweest.....
gaat hier om koopmans-xsh

Het wil trouwens niet altijd zeggen dat particulieren/hobbyisten geen dningen ontwikkelen of proberen door cilinders ed te slopen..... ik ken er toevallig een hobbyist met leuke resultaatjes;)
 
Originally posted by $aint
Maar toch, als je het vergelijkt met wat IS-Tuning toen ze begonnen er voor vroegen vind ik het allemaal een beetje te duur...

ja vroegãh was alles beter:)

Ik vind dat je het gewoon niet moet vergelijken met elkaar.
 
en vroeger zaten er nog 7flesjes in een sixpack:|
alles wordt doorontwikkelt en de "kleine hobbyisten" gaan nu ook tunen...dat zag je vroeger ook bijna niet...!
Vind het alleen maar beter:) concurrentie komt vaak alleen maar ten goede aan de klant
 
Hoe vaak is de discussie al niet gevoerd wie wat wel of geen goede tuners zijn? Je hebt genoeg adressen waar je naar toe kan:

- Twins
- De Jager
- Koopmans
- Dila
- Tino (Dynojet)
- ........

Deze bovenstaande als officiële bedrijven en dan nog als "hobby":

- IS/JS Tuning
- GS Tuning
- 3BR
- XSH
- ..........

Wat je keuze is? Tja, dat hangt af van je budget en of je voor 'zekerheid' wilt gaan, of andere mensen een kans wilt geven. Iedereen zal met een bepaalde tuner goede en/of slechte ervaringen hebben.
Ik wil wel meegaan met de mensen die zeggen dat zeker XSH duur is. IS-Tuning is nog wat duurder, maar Ivo heeft naar mijn idee al heel wat meer ervaring, wat natuurlijk ook terugkomt in de prijs. Hiermee wil ik geen afbraak doen aan de kwaliteit van de anderen, want daar kan ik niet over oordelen, maar als je nog maar pas bezig bent met het tunen vind ik het wel een soort van gok om je cilinder daar naar toe te brengen, want voor de prijs hoef je het bijna niet te laten als je toch al een cilinder van bijna 400 euro hebt. Dan maakt die 60 euro verschil niet echt meer uit. Ik vind dat als je ziet wat voor vaste lasten een normale zaak als bv. Koopmans heeft in verhouding tot de hobby-isten vind ik hun zeker aan de prijs. Ook gezien het feit dat Koopmans waarschijnlijk niet met een Dremel in je cilinder zit, maar met veel duurdere apparatuur.
Even uitgaande van het duurste pakket voor cilinders tunen zijn dit de prijzen waar ik naar gekeken heb.

Koopmans: € 182
IS: € 130
XSH: € 125
GS: € 110
3BR: € 75
 
Probleem van deze tijd is dat je niet aan de site kan zien hoe proffesioneel men bezig is. Het is heel makkelijk om te beginnen met tunen. Ook om cilinder sneller te maken dan die std is is ook in redelijke tijd te leren. Maar welke van alle tuners die er op dit forum genoemd worden doen ook werkelijk onderzoek m/b.v diagnoses, welke van die tuners berekenen alles en maken niet een bepaalde vorm in een poort na omdat dat bij een cilinder van een andere tuner ook goed uitpakte, welke van die tuners berekenen alles. Sterker nog, ik weet zelfs dat sommigen denken te weten hoe 2-takt werkt, maar eigenlijk niet eens meer weten dan dat er in het boek van Graham Bell staat. Ik ga verder geen oordelen vellen over alle tuners die genoemd worden, evenals dat ik reclame wil maken voor ons werk. Maar wat ik duidelijk wil maken is dat van alle tuners die op dit moment als paddestoelen uit de lucht schieten de meeste wel interesse hebben in snelle scooters, maar niet in 2-takt-for-life en dus lang niet zoveel onderzoeken doen met formules, testbankruns, beredeneringen als dat geringe aantal echte tuners die zich onder de jongens hier bevinden
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top