Koopmans vs. XSH

Status
Not open for further replies.
en het is ook oneerlijk vergelijken deze 2, als geld je niet uitmaakt, en je wil beste, maakt niet uit dat het meer kost (hoewel je de meerwaarde betwijfelt) tuurlijk dan is het koopmans.

maar denk dat je beter kan vergelijken wat je bij xsh voor 125 euro krijgt, en wat je daarbij bij koopmans voor krijgt, dan kan je echt kiezen, maar zoals de vraag hier is, dus dat je best wat meer geld voor je scooter uit wil geven, dan zou ik gewoon koopmans kiezen..
 
ik heb geen ervaring met xsh.. maar ik weet wel dat bij js-tuning je erg goed helpt. deeltzijn ervaringen met je.. wat je ook maar vraagt. Van koopmans ben ik zelf ook zeer tevreden. Ik heb daar ook me carters gebracht en ze hadden goed werk geleverd. Het duurde iets langer maar daar kenne hun niks aan doen. Ze hebben ook andere klanten en races enz. Ze helpen je graag als je vragen heb of persoonlijke wensen. Maarja.. je ken uitgaan van de reacties van andere personen of gewoon zelf de gok nemen..
 
Originally posted by Freezer
Ik hoor van meerdere mensen dat dit niet jouw werkplaats is, maar dat je er af en toe _mag_ sleutelen.

Als je ff terugleest zegt marco zelf dat de werkplaats van een goede kennis is van hem, en dat hij er altijd gebruik van mag maken.
 
Njah zo is het maar net evo racer, en zelf vind ik dat ie wel nette dingen doet... als ik mijn cilinder moest sturen dan was het vast en zeker XSH geworden. De verhouding van wat ze leveren en hoeveel het kost vind redelijk...
mjah ieder zn mening.
 
Wat een kortzichtigheid hier zeg.
Omdat men ervaring heeft , moet ie eenhoog bedag vragen?
En hij moet zn apparatuur er van bekostigen?

Sorry maar dat is 1eklas BS. Voor een dik jaar terug had (bijna) nog niemand gehoord van Koopmans tuned cils.
Maar de apparatuur was echt wel al aanwezig. En de ervaring ook.

Dus hoeft dit NIET bekostigd te worden. T probleem/voordeel (ligt aan wie zn standpunt) is gewoon de "domheid en kortzichtigheid" van de gemiddelde scooter hobbiest.

En dan komt het economische spelletje in beeld.
Om even een voorbeeld te noemen:

Joor komt al geruime tijd bij Koopmans , Heeft zn scooter daar/mbv afgesteld en laten tunen. En scoort bruut.
En de kortzichtige forumlezer (niet iedereen natuurlijk) wil dat ook en neemt contact op met Koopmans. En vraagt of zijn cil ook getuned kan worden. Maar dit zijn niet 1 maar misschien 50 man die dat vragen.
En dan krijg je een prijskaartje. Puur omdat er veel vraag is en weinig aanbod.
En Joor heeft zn cil misschien wel voor de helft van de prijs laten bewerken.

Komt er bijna niemand meer voor de tuning en het is puur voor bijverdiensten , dan blijft de prijs t zelfde. Maar zou hij zn onkosten ervan moeten bekostigen dan gaat de prijs echt wel omlaag. Maar dat lijkt mij wel heel fuckin strong.
Het zal me ook nix verbazen als er een bepaald percentage van de tuning direct in eigen zak verdwijnt.

Er is dus gewoon veel vraag naar tuning , mede omdat de helft van de lezers te dom/lui is om eens fatsoenlijk af te stellen.
EN als mede tuning aanbieder zou je niet slim bezig zijn als je heel ver onder de prijs gaat zitten. Mede door wat Marco zegt " Kan je die drukte dan wel aan" En men wil er toch voor betalen.

Naar mijn mening zijn al die prijzen fuckin hoog. Helemaal als je ziet wat je er soms voor terug krijgt.

*Note , Joor jouw als voorbeeld is niets persoonlijks , maar ik veronderstel dat jij al geruime tijd bij Koopmans komt. En vond dat dan wel aardig als voorbeeld. Of t klopt is natuurlijk wat anders. :)
 
Originally posted by evo racer
wat maakt het uit van wie het is? zolangs als het tunen maar gebeurt not?:)

Maakt jou dit niet uit? Als ik het laat doen, wil ik dat het goed gebeurd. Vindt dit beetje loze opmerking. Net als eigenlijk deze hele thread.

Het is gewoon duidelijk dat er verschil is tussen de tuners. En je moet zelf maar uitzoeken door wie je dit wil laten doen. Iedereen heeft wel een voorkeur, maar om nou allemaal zo te gaan blaten.
 
Originally posted by JohnB
Wat een kortzichtigheid hier zeg.
Omdat men ervaring heeft , moet ie eenhoog bedag vragen?
En hij moet zn apparatuur er van bekostigen?

Sorry maar dat is 1eklas BS. Voor een dik jaar terug had (bijna) nog niemand gehoord van Koopmans tuned cils.
Maar de apparatuur was echt wel al aanwezig. En de ervaring ook.

Dus hoeft dit NIET bekostigd te worden. T probleem/voordeel (ligt aan wie zn standpunt) is gewoon de "domheid en kortzichtigheid" van de gemiddelde scooter hobbiest.

En dan komt het economische spelletje in beeld.
Om even een voorbeeld te noemen:

Joor komt al geruime tijd bij Koopmans , Heeft zn scooter daar/mbv afgesteld en laten tunen. En scoort bruut.
En de kortzichtige forumlezer (niet iedereen natuurlijk) wil dat ook en neemt contact op met Koopmans. En vraagt of zijn cil ook getuned kan worden. Maar dit zijn niet 1 maar misschien 50 man die dat vragen.
En dan krijg je een prijskaartje. Puur omdat er veel vraag is en weinig aanbod.
En Joor heeft zn cil misschien wel voor de helft van de prijs laten bewerken.

Komt er bijna niemand meer voor de tuning en het is puur voor bijverdiensten , dan blijft de prijs t zelfde. Maar zou hij zn onkosten ervan moeten bekostigen dan gaat de prijs echt wel omlaag. Maar dat lijkt mij wel heel fuckin strong.
Het zal me ook nix verbazen als er een bepaald percentage van de tuning direct in eigen zak verdwijnt.

Er is dus gewoon veel vraag naar tuning , mede omdat de helft van de lezers te dom/lui is om eens fatsoenlijk af te stellen.
EN als mede tuning aanbieder zou je niet slim bezig zijn als je heel ver onder de prijs gaat zitten. Mede door wat Marco zegt " Kan je die drukte dan wel aan" En men wil er toch voor betalen.

Naar mijn mening zijn al die prijzen fuckin hoog. Helemaal als je ziet wat je er soms voor terug krijgt.

*Note , Joor jouw als voorbeeld is niets persoonlijks , maar ik veronderstel dat jij al geruime tijd bij Koopmans komt. En vond dat dan wel aardig als voorbeeld. Of t klopt is natuurlijk wat anders. :)

ben het er redelijk mee eens, alleen kan ik de prijzen wel begrijpen. Als je een cilinder beetje flink onder handen wil nemen ben je echt wel erg lang bezig. En zoals je zegt...ze kunnen die prijzen makkelijk vragen omdat de vraag groot is en het aan bod klein.
 
@coen:

Tuurlijk heeft iedereen zn voorkeur. Mijn reply sloeg op de werkplaatst van xsh, maakt toch niet uit waar hij het doet zolang het maar gebeurt en het goed gedaan is.;) En als je dit topic je niet boeid reageer er dan ook niet op.;)
 
k vind niet dat je in dit topic, koopmans , xsh en andere moet benadelen op hun minpunten...

natuurlijk zijn er wel plus en minpunten, maar bespreek ze dan ook beide en niet alleen van: jah die is slecht, omdat ik niet de prestatie kreeg die ik wou...:|

ik ben dan zelf niet bekend bij beide, maar vanuit mijn opzicht weet ik wel dat ze beide perfect werk leveren en ondanks hun prijsverschillen beide goedbezocht zijn...
k vind dat deze keuze tussen koopmans en xsh een eigen keuze/mening is...
en ze verdienen beide dan ook een goed woordje..9||6
 
Originally posted by Meneer Eric
Voor de naam Koopmans betaal je gewoon meer :)
Er zal vast wel wat verschil in zitten


ja he, of misschien is koopmans er gewoon een tijd mee bezig en dat word gewoon gerekend, plus beetje materiaal= reken zelf maar uit, maar wel garantie als er een cil kapot zou gaan(waar ik nog niet van gehoord heb, maar kan altijd gebeuren)
 
Originally posted by evo racer
@coen:

Tuurlijk heeft iedereen zn voorkeur. Mijn reply sloeg op de werkplaatst van xsh, maakt toch niet uit waar hij het doet zolang het maar gebeurt en het goed gedaan is.;) En als je dit topic je niet boeid reageer er dan ook niet op.;)

Het maakt mij wel degelijk uit waar hij het doet of laat doen, wanneer ik mijn spullen naar hem opstuur geef ik hem het vertrouwen. En dan is het niet de bedoeling dat mijn cilinder/kop naar andere tuners toe gaan.

Wat ook weer inhoudt dat ik moet opdraaien voor extra kosten die gemaakt worden, bijv. ik heb wil mijn kop uit laten draaien. Dan kan ik dit wel willen laten doen bij een tuner maar als deze dan bijv. dit uit besteedt en het dus door een ander laat doen en hier dan ook nog het driedubbele voor vraagt, vindt ik dit wel heel erg vreemd.

En heb je mij horen zeggen dat dit topic mij niet boeid?
 
Originally posted by Pronk
ben het er redelijk mee eens, alleen kan ik de prijzen wel begrijpen. Als je een cilinder beetje flink onder handen wil nemen ben je echt wel erg lang bezig. En zoals je zegt...ze kunnen die prijzen makkelijk vragen omdat de vraag groot is en het aan bod klein.


Originally posted by Pronk
Daar ben ik het zeker mee eens, ik bedoel...ik geloof best dat ze het kunnen wat ze zeggen, maar sommige zitten met hun bedragen in de buurt van de proffesionals, dat vindt ik echt niet kunnen, mja :)


Waarom deze ommekeer?
 
Originally posted by JohnB
Sorry maar dat is 1eklas BS. Voor een dik jaar terug had (bijna) nog niemand gehoord van Koopmans tuned cils.
Maar de apparatuur was echt wel al aanwezig. En de ervaring ook.Dus hoeft dit NIET bekostigd te worden.


John,

Zoals iedere startende ondernemer, moet je investeren voordat je iets kan produceren (of het nu een dienst of product is).
Koopmans Tuning heeft dus deze investering gedaan, om te kunnen werken. Hij verdient dit langzaam terug, door een klein bedrag van een product in een "potje" te stoppen, waarmee hij de lening van zn geinvesteerde geld terugbetaald.

Of je van dat geld nu een Dremel of dure apparatuur koopt, altijd zal je de productiemiddelen terug moeten verdienen op een klant.

Voorbeeld ter verduidelijking: Je koopt een fiets van 799 euro, je weegt de fiets, en je komt erachter, dat er maar voor 200 euro aan staal en materiaal in zit verwerkt. Je hebt dus als het ware 300 euro te veel betaald (we laten de 299 euro winst buiten beschouwing). Wat je dus aan 300 euro "teveel" betaald, zijn afschrijvingen aan machines en arbeid.
 
Originally posted by JohanS
maar, kijk bv. eens naar die plaatjes van sjoerd, voor en na het tunen.volgens mij zijn ze er gewoon een keer met de frees overheen geweest net alsof er flink in gefreest is.
en ik denk dat de blokken die voor de race worden gebruikt hetzelfde zijn als die de klant krijgt, dus das geen vergelijking.

Met 20pk als resultaat...
 
Originally posted by Coen
Waarom deze ommekeer?

het is geen ommekeer

De eerste sloeg op proffesionals...ik kan begrijpen dat zij zo hoog zitten met hun prijzen vanwege de research, afschijvingskosten van machines, en tijd die eraan besteedt wordt.

De 2e sloeg op de beginners , XSH bijvoorbeeld, 125 euro vindt ik voor een hobby-ist echt te duur.

IS/JS tuning vragen geloof ik ook dit bedrag, maar daar vindt ik het dan weer wel kunnen aangezien zij geen beginners meer zijn. Van Joel weet ik bijvoorbeeld dat hij op zijn 16e jaar al een Camino-ding aan het tunen was, dus die zitten ook al een flinkte tijd in het vak.
 
Wat een heerlijk topic dit. Leuk leesvoer als je een paar dagen niet online bent geweest. Ik heb eerlijk gezegd weinig meer toe te voegen aan het topic op 1 klein dingetje na...


Originally posted by Pronk
Als je ff terugleest zegt marco zelf dat de werkplaats van een goede kennis is van hem, en dat hij er altijd gebruik van mag maken.

Quote van XSH site.

De XSH werkplaats

In deze ruime werkplats hebben we vrijwel alles tot onze beschikking wat je maar kan bedenken, maakt niet uit voor welke doeleinde dan ook (lassen,draaien,fresen,enz...)
In deze werkplaats staat hoogkwaliteits apparatuur, denk aan: CNC bank, Digitaal lasapparaat, Draai/freesbank, Pers, Zaag/boor machines.


Marco, misschien handig om hiereens bij te zetten dat je een gedeelte uitbesteed/met hulp doet en dat het niet de XSH werkplaats is, maar de werkplaats van een goede vriend waar XSH gebruik van maakt.
Dit scheelt je een hoop zinloze discussies zoals ze hier voorbij komen.

Mijn keuze valt op Koopmans, maarja ik ben niet objectief...

EDIT

Originally posted by JohanS
ja en? wie weet zit er nog veel meer in dat blok.
Als je nou ipv reacties uit te blijven lokken zelf een blok klaarmaakt, deze op een testbank pleurt en 22pk haalt, dan ben je de MAN. Nu vind ik je nogal irritant, telkens weer in dit topic.
 
Originally posted by JohnB

Joor komt al geruime tijd bij Koopmans , Heeft zn scooter daar/mbv afgesteld en laten tunen. En scoort bruut.
En de kortzichtige forumlezer (niet iedereen natuurlijk) wil dat ook en neemt contact op met Koopmans. En vraagt of zijn cil ook getuned kan worden. Maar dit zijn niet 1 maar misschien 50 man die dat vragen.
En dan krijg je een prijskaartje. Puur omdat er veel vraag is en weinig aanbod.
En Joor heeft zn cil misschien wel voor de helft van de prijs laten bewerken.

*Note , Joor jouw als voorbeeld is niets persoonlijks , maar ik veronderstel dat jij al geruime tijd bij Koopmans komt. En vond dat dan wel aardig als voorbeeld. Of t klopt is natuurlijk wat anders. :)

De prijzen zijn relatief hoog, het verschil is dat de een zijn boterham er mee moet verdienen, en de ander in andermans werkplaats bezig is terwijl hij overdag naar school gaat/een andere baan heeft.

Voel geen verplichting dit toe te lichten en de meeste die hards weten het wel maar omdat jij kennelijk een totaal verkeerd beeld hebt van wie ik ben: Freddy en ik zijn gewoon vrienden, sinds Koopmans in Waddinxveen zit doen we veel samen en helpen elkaar waar het kan. Bedragen zijn nooit aan de orde geweest. Verder ben ik degene die onze eigen racers opbouwt en onderhoudt, Website rommelt, tesruns voor klanten doet en het bier opmaakt. Koopmans is dus eigenlijk mijn hobby.

Goede reclame voor het forum was de 19,7pk score van Debbie in Klaaswaal 3jaar terug...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top