Originally posted by marbossi
wat verstaat hij onder de gehele brom tunen?
van carb. tot uitlaatOriginally posted by marbossi
wat verstaat hij onder de gehele brom tunen?
Ik ben idd binnen. En gaf ook gelijk mijn mening. :*Originally posted by JohanS
ja Hallo! mol is binnen.
ik geef alleen mijn mening ok.
ik zie op die koopmans site staan dat de carters optimaal worden uitgeflowd, nou wat een optimale flow dan! daarom zeg ik dat
en hier gaat het helemaal niet wat ik scoor! ik noem mezelf geen tuner...
Originally posted by Johan
Even een kleine opmerking van mijn kant betreffende prijzen die voor tunen gevraagt worden door diverse mensen. Volgens mij wordt er door een aantal hobbyisten geen btw afgedragen zoals wel het geval bij bv een koopmans. Toch mooi een verschil van 19 % niet ?
ok dus dat is wat Fred(dy?) ook doet. Wat heeft dit te maken met het argument dat elke noob cilinders kan tunen? Ik vind dit een beetje kortzichtig want met alleen cilinder tuning(+afstellen) kom je al een heel eind en de hele brommer tunen is natuurlijk beter maar is in tijd/geldverhouding het vaak niet waard voor de ''noobs'' die snel hard willen gaan. Ik bedoel, als je met alleen het tunen van de cilinder 4pk winst haalt en daarna met veel meer tijd en geld en werk er nog eens 2 pk-tjes uit weet te persen is dat voor veel de moeite niet waard. Dan heb ik het natuurlijk niet over scooters die louter voor testbank, races en sprint gebeuren zijn geprepareerdOriginally posted by sr-johan
van luchtfilter tot einddemper. van zadel tot wiel.
Originally posted by sr-johan
hij zei ook dat elke sprint/race hun brommer helemaal veranderde. let maar eens op ze rijden altijd met andere carbs.
Originally posted by sr-johan
hij zei dat cil tunen kwestie was van formules toepassen.
Originally posted by sr-johan
hij zei dat cil tunen kwestie was van formules toepassen.
Originally posted by marbossi
daarom denk ik dat die tuner waar sr-johan het over heeft niet erg innovatief bezig is.
Originally posted by Lennox
Dit vind ik eigenlijk wel een leuk punt:
Kijk koopmans, JS/IS, Twins ed zijn natuurlijk bij de KVK geregistreerde bedrijven (V.O.F/ BV) Maar hoe zit dit bijvoorbeeld bij 3BR en XSH?
Die 19% wil idd op zulke bedragen nog wel een leuk verschil gaan maken.
Tuurlijk snap ik dat er in de avond ook nog wel eens een cilinder wordt gedaan......
formules zullen ooit een keer gemaakt zijn aan de hand van testen/experimenten. Dus als je dan alleen nog maar die formules toepast zul je nooit boven een bepaalde grens komen. Fred experimenteerd zelf ook en daarom denk ik dat die tuner waar sr-johan het over heeft niet erg innovatief bezig is.
ik reageerde hierop. Maar de info (en plaatjes) zeggen mij nog steeds niks over innovatief bezig zijn. De brommer is dus geheel getuned aan de hand van formules? Dan is dat nog steeds niet innovatief. Veel pk''s dat welOriginally posted by sr-johan
hij zei dat cil tunen kwestie was van formules toepassen.