Kleine vraagjes topic (NON-scooter related) #2

Status
Not open for further replies.
Vraagje over Duits (mbt school)

Ik krijg een test van Naamvallen --> Mannelijk, vrouwelijk, onzijdig, meervoud.
Maar ik vind het toepassen ervan nogal klote gaan... je moet al gaan raden of een vrouw mannelijk vrouwelijk onzijdig etc is... of zijn daar nog leuke trucjes voor...

zoals woorden eindigend op een E meestal vrouwelijk zijn.
 
Ik heb hier 6 blanco tshirts liggen die ik wil bedrukken, wie weet waar ik daar het beste voor kan aankloppen?
 
Vraagje over Duits (mbt school)

Ik krijg een test van Naamvallen --> Mannelijk, vrouwelijk, onzijdig, meervoud.
Maar ik vind het toepassen ervan nogal klote gaan... je moet al gaan raden of een vrouw mannelijk vrouwelijk onzijdig etc is... of zijn daar nog leuke trucjes voor...

zoals woorden eindigend op een E meestal vrouwelijk zijn.

Ik heb hier nog wel wat liggen.
Maar ik heb geen scanner...
Tegen wnr heb je het nodig?
 
Hallo,

Ik wacht nu al meer dan een maand op mijn sbo magazine,had het al eerder gevraagt maar toen waren kenny en Inne nog op vakantie ofzo.
Ga ik dat magazine nog krijgen, of kan ik fluiten naar die smsjes,

Mvg jasper
 
OK, dan typ ik het maar even :p


Mannelijk zijn:

- mannelijke persoonsnamen: bvb der Lehrer, der Verkaufer
- de meeste werkwoordelijke stammen: der Sprung, der Traum (behalve die op -t: die zijn vrouwelijke: die Antwort, die Ankunft)
- de namen van dagen, maanden, jaargetijden en delen van de dag: der Montag, der Januar, der Sommer, der Morgen (uitgezonderd die Nacht)
- vreemde woorden op -ekt, -mus, -or: der Prospekt, der Nazimus, der Motor
- de meeste persoons- en diernamen op -e: der Kunde, der Flame


Vrouwelijk zijn:

- vrouwelijke persoonsnamen: die Frau, die Lehrerin
- de meeste zaaknamen op -e: die Sonne, die Karte, die Hilfe (uitgezonderd der Kase, der Name, ...)
alle substantieven op -ung, -heit/-keit, -schaft, -ei, -ie: die Ubung, die Schonheit, die Polizei
- vreemde woorden op -ät, -ek, -ik, -ion, -iz, -ur, -ie: die Universität, die Diskothek
- de namen van de cijfers: die Eins, die sieben



Onzijdig zijn:

- alle verkleinwoorden op -chen, -lein: das mädchen, das Fräulein
- als substantieven gebruikte infinitieven, adjectieven, ... : das Rauchen, das Gute
- Substantieven op -um: das Museum, das Datum
- de namen van letters: das J, das K
- veel woorden met voorvoegsel Ge- : das Geschenk, das Gebirge
(- veel het woorden uit het nederlands: das Spiel, das Wort)





Meervoud:

Männlich: ¨- e: der Stuhl, die Stühle; der Tisch, die Tische; der Baum, die Bäume

Weiblich: -(e)n: die Frau, die Frauen; die Karte, die Karten

Auchtung: "romantisches Bild": ¨-e (die Nacht, die Stadt, die Wand, die Bank, die Kraft, die Angst, die Hand, die Luft, die Wurst, die Brust; die Nächte, die Städte, ...)
=> romantisch en gecencureerd tafereel


Sächlich: -e: das Spiel, die Spiele; das Boot, die Boote......
Oder: ¨-er: das Wort, die Wörter; das Kind, die Kinder.......


Auchtung: männliche und sächliche Substantive auf -er, -el, -en haben keine Endung: der Lehrer, die Lehrer; das Zimmer, die Zimmer




Ziezo, dat was het...
Ik hoop dat je er wat aan hebt...
Het heeft mij zeker geholpen.
 
Mijn auto (Ford Fiësta '94) moet binnenkort weer voor de APK.

Er zit nogal wat roest bij de linker-achter-wielkast. Het gaat alleen om het uiterste randje, die is totaal verroest/verrot. Is het voldoende als ik dit wegslijp en er een xr2i sideskirt overheen plak?

Iemand enig idee?
 
Roest in de wielkasten is meestal APK afkeur. Als je twijfelt eerst je auto laten voorkeuren en dan kijken welke punten er aan het licht komen.
 
Hallo,

Ik wacht nu al meer dan een maand op mijn sbo magazine,had het al eerder gevraagt maar toen waren kenny en Inne nog op vakantie ofzo.
Ga ik dat magazine nog krijgen, of kan ik fluiten naar die smsjes,

Mvg jasper

Ik denk niet dat dit de juiste plek is om het hier te posten, kun je beter in het daarvoor bestemde topic doen :)
 
Wie weet of de winkels open zijn op paasmaandag? Belgie is gesloten, dus iets in Nederland of Duitsland gaan doen...iemand?
 
Wat kost het ongeveer om een website te hebben.. de site is er al.. nu het domein dus nog..

Had iets gehoord van éénmalig bedrag van €xx en daarna elke maand €xx? Klopt 't?
 
Weet iemand tot wanneer de Classic Salon is in Antwerpen? (of is dat niet nu aan de gang?)

Ik beb al gegoogled maar word er niet echt wijzer van.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top