Kleine vraagjes topic #4 (NON-Scooter related!)

Status
Not open for further replies.
Net een oude buurman gebeld en die had daar blijkbaar ook ooit een boete gekregen.
Die paar plekken vallen blijkbaar niet onder dat beleid. 't Precieze beleid is niet online te vinden (welke zones wel/niet).

Ben bang dat bezwaarschrift weinig gaat uithalen, maar ik vind 't wel behoorlijk achterlijk.
Betaal 60,- voor een vergunning en heb nu een boete van 53,-. Voor die paar euro voor een kaartje had ik echt niet het risico gaan lopen.

Bezwaar maken, hebben ze hier ook al eens geflikt. En hebben ons (buren) in t gelijk gesteld.
 
Vraagje. Heb een vest verkocht via marktplaats. Netjes verpakt en op de post gedaan. Nu is er volgens de koper een lege doos aangekomen en word er gezegd dat ik een oplichter ben. Waarschijnlijk dus iemand bij Post NL die een vest nodig had. Pakketje was helaas onverzekerd verzonden (was maar 75 euro dus niet echt nodig). Ik wil het netjes oplossen en op zich nog wel een deel terugboeken. Maar de koper en vooral zijn pa doet erg moeilijk en wil het complete bedrag terug. Snappen niet helemaal dat ik eigenlijk ook de dupe ben.
Mijn vraag, wat zijn mijn opties en welke rechten heb ik. Kwam op internet tegen dat de verzender altijd verantwoordelijk is totdat koper het ontvangen heeft. Geld dit ook voor 2ehands producten.
Hoop dat jullie wat tips hebben of een site hebben waar ik wat aan heb.
 
Tja, shit via marktplaats niet in persoon afronden is vragen om moeilijkheden. Heb het zelf ook ondervonden maar dan iets meer dan 75 pietermannen:p
 
Pakket is verstuurd en ontvangen. Dat je uberhaubt een deel wil terugbetalen is een donatie/gift imo. De koper koos ervoor om onverzekerd te laten verzenden, wetende dat PostNL niet garandeert dat je pakket met inhoud aankomt. Het is niet jouw verantwoordelijkheid om dat nog eens te benadrukken (wat je misschien zelfs wel gedaan hebt). Hij wil niet verzekeren/aangetekend laten verzenden om geld te besparen, gaat vrijwel altijd goed, maar je komt ook een keer in dat minder leuke percentage terecht waar het mis gaat. Als er uberhaubt een lege doos is aangekomen, wie zegt dat hij de waarheid zegt.

Ik zou zeggen tough luck. Als je veel verkoopt op mp of je wil je naam zuiver houden op internet kan je idd de helft terug doen, omdat je beiden mogelijk gedupeerd bent. Ik had in elk geval geen rooie cent gegeven, bewijs maar dat die doos leeg was bij aankomst. Dat konden ze dan direct bij aankomst al voelen aan het gewicht -> voor de cam openmaken / fotos maken. Niet gedaan? Sorry maar helaas, shit happens.

Je bent geen winkel dat je verplichtingen hebt in dat opzicht.
 
@Lodewijk: Bedankt voor je post! De pa vond de doos al licht toen die hem in ontvangst nam. Zaten wat kranten uit Heerlen in de doos, kom zelf uit Maastricht en had er helemaal geen kranten in gedaan. Heb hem ook gezegd dat die het pakketje dan beter had kunnen weigeren.
Verder loopt die pa aan de lopende band te dreigen met de politie en zijn advocaat. De man kreeg het zelfs voor mekaar om net te bellen op de huistelefoon bij me ouders, beetje bizar om half 1 's nachts, me ma dacht al gelijk dat er iets ergs gebeurd was.
Enigste kutte is dat ik het gewoon netjes wil oplossen, alleen de man niet voor rede vatbaar is en vind dat ik alles moet vergoeden. Heb namelijk wel al mijn adresgegevens gegeven aan die jongen en heb geen zin dat ze hier dalijk op de stoep staan, wie weet wat voor tokkies dat zijn.
 
Zelf met het verhaal naar de politie gaan ?

Horen ze het eerst van jou en of ze er nou iets mee kunnen of niet als die kopers er later mee aan komen zetten sta je al een stukje sterker denk ik ?
 
Zelf met het verhaal naar de politie gaan ?

Horen ze het eerst van jou en of ze er nou iets mee kunnen of niet als die kopers er later mee aan komen zetten sta je al een stukje sterker denk ik ?

Idd, in ieder geval even langs gaan, dan ben jij de partij welke ze benaderde en sta je sowieso sterker. Als tokkie dan langs komt, dan zijn zij de agressor, jij niet :)
 
Officieel is het niet de bedoeling dat een werkgever over dit soort gegevens kan beschikken, heeft met privacy te maken. Maar je bent als werknemer, wel verplicht melding te maken van je 'gebreken' die eventueel invloed op je werk kunnen hebben. Mocht de werkgever er later achter komen, dat je iets niet hebt verzwegen, heeft die een gegronde rede je contract te verbreken en sta je op straat.
 
Met name als de tegenpartij gelijk met grote woorden en "dreigementen" komt zou ik gelijk tot ziens zeggen. Zorg in elk geval dat je niet onnodig op zijn mails in gaat, dwz ga in op feiten met feiten en laat het daarbij.

goede post Lodewijk, waar is het karma systeem hier? ;)

Begrijp ik dat je het er niet mee eens bent? Deel je mening gerust.
 
@Lodewijk: Bedankt voor je post! De pa vond de doos al licht toen die hem in ontvangst nam. Zaten wat kranten uit Heerlen in de doos, kom zelf uit Maastricht en had er helemaal geen kranten in gedaan. Heb hem ook gezegd dat die het pakketje dan beter had kunnen weigeren.
Verder loopt die pa aan de lopende band te dreigen met de politie en zijn advocaat. De man kreeg het zelfs voor mekaar om net te bellen op de huistelefoon bij me ouders, beetje bizar om half 1 's nachts, me ma dacht al gelijk dat er iets ergs gebeurd was.
Enigste kutte is dat ik het gewoon netjes wil oplossen, alleen de man niet voor rede vatbaar is en vind dat ik alles moet vergoeden. Heb namelijk wel al mijn adresgegevens gegeven aan die jongen en heb geen zin dat ze hier dalijk op de stoep staan, wie weet wat voor tokkies dat zijn.

Lekker laten dreigen, jij bent nog zo redelijk om de helft terug te boeken terwijl jij er niets aan kan doen. Take it or leave it voor die vent. Advocaat kan ook niets doen, en als hij nog een x belt dan vertel je hem direct dat hij je niet moet lastig vallen via de telefoon omdat jij anders aangifte doet. Dan stopt het echt wel.
 
Maatje van mij heeft ook iets moois, hij heeft salarisverhoging toegezegd gekregen van zijn directe manager + vast contract, hij kreeg dus een functioneringsgesprek en daarin kreeg hij te horen dat hij geen salarisverhoging + vast contract zou krijgen omdat de directie had bepaald dat alle salarissen bevroren zullen worden in 2012. Hoe staat hij er juridisch voor? Alles staat op papier btw.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top