This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #8


Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.


Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.


Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..


Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Hier verder
 
Even terug komend over mij vraag over een 4takt.. Ik heb dus een 2 takt.. Hij begon nogal moeilijk te doen nadat ik 4t in de olie tank had gegooid. Staat nu bij een brommerzaak.
Weer wat geleerd.. Haha
 
Het was een paark keer tegen mij gezegt dat dat kreng een 4t was. Ik vroeg me al af waarom die olitank apart zat. Maar wist ik veel het blok (verticaal) ziet er in iedergeval niet uit zoals bijv een std 2t. Is dus een oude Honda motor
 
En hij reed op mengsmering terwijl de olie pomp het prima doet. Ik ben/was een Beuner maar van wie ik m kreeg wist er dus helemaal geen zak van. Nou hoop ik niet dat ze altijd met 4t gemengd hebben.. Iedergeval alles is helemaal clean en doorgespoten en er zit weer verse 2t olie in.
Ding heeft járen stil gestaan
 
Zoiezo als er een aparte tank op zit moet er al een belletje gaan rinkelen. Zo niet snap gewoon niet hoe 4t werkt...

Ik kan me ook geen verticaal scooterblok herinneren welke 4t was,
 
Ha-Ha, dat zit er al vanaf vrijdag in.

En iemand een oplossing om 'm wat harder te laten lopen? Heb geen vario ring gezien.. Prop in uitlaat nog niet gecheckt..
Las dat ze sowieso niet harder dan 60 kunnen vanwege de vertanding?
 
Ik ben op zoek naar een elektrisch schema voor een Aprila SR lc mina hor.

Alleen het punt is dat het een ditech uit 2005 was. vriend van me heeft daar onder dus een mina hor geplaatst. Vonkt niet meer, vandaag gekeken maar de hele kabelboom bestaat uit kroonsteentjes en breuken.. Nu komt er een vriend/kennis kijken maar die had eerst een schema nodig..
Ik vind er alleen niet 1 zo snel..
Voor mina hor zoek ik dus
mvg

Edit: probleem opgelost, lopen 2 kabels vanaf de ontsteking, 1 had ik aangesloten, de andere was schijnbaar afgebroken en er was nog 1 deel aangesloten op een kroonsteen.
 
Last edited:
Korte vraag.. Plegen jullie allemaal preventief onderhoud of pas als dingen minder goed werken/stuk zijn?

Ik heb een Habana en ben een beetje aan het opknappen. Nu vraag ik me af, moet ik zaken als druk/trekveren + rolletjes en dergelijke weleens vervangen? Of gewoon afblijven zolang het werkt!

Benieuwd wat jullie doen...
 
je kunt wachten tot het kapot gaat met de kans dat het dan veel meer geld kost, of je bekijkt het zooitje regelmatig en kijkt wat er vervangen kan worden.

lijkt me niet zo moeilijk he
 

Koop gewoon een goede kabelboom van een sr stealth/www. Dan ben je van het hele gezeik af...
 
heey, ik krijg het vliegwiel van mijn tomos er niet af. de moer kun je zoveel aandraaien alsa je wilt en het gaat geen millimeter omhoog of omlaag. wat kan ik hier aan doen. en ja ik heb een zuigerstop gebruikt.