This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #8


Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.


Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.


Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..


Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Hier verder
 
Hoe lopen die peugeot horizontale blokken eigenlijk? Het grootste nadeel (muv inlaat) van peugeot is immers weg gewerkt..

Zijn er al leuke projecten mee geweest? Heb er bar weinig over gehoord.
 
als ik mijn achterrem in druk(trommel) doet deze het niet echt super meer..(kan ook erg ver de remhevel inknijpen dan) Ik vind dit gevaarlijk. Maar als ik de rem strakker aandraai loopt de rem aan. Doe ik iets fout, of zijn de remsegmenten op of...? Graag een PM sturen want hier kijk ik bijna nooit.
 
Dude, dan kijk je er wel, jij zit met het probleem toch? Het is trouwens onbegrijpelijk voor mij hoe jij een sprinter aan de gang houdt, gezien het niveau van je vragen 8P
 
Wiel eraf dan zie je het hele systeem en moet je ook wel kunnen zien wat er mis is idd. Je kan die arm waar de kabel doorgaat verzetten, remsegmenten vervangen, veertjes, kabel toch spannen/verder indraaien, enz
 
Dankje! Al is het niet echt meer nodig, want mn vader heeft hem zo op gevoel al aangedraaid :+ Maar ik schrijf het wel even op voor de volgende keer!

Dus als je het alsnog zou kunnen opzoeken, graag!
 
iemand enig idee wat de bandenmaat is van een mbk booster ng van voor 2000?
en of je hier een offroad/toppenbanden kan voor krijgen, moet namelijk een weekje of 2 met de scooter als expresdienst een groot festival mee opstellen...

bedankt!
 
Last edited:
Iemand enig idee?
Op me zip heb ik een nieuwe schijfrem gemonteerd, hierna alleen maar gezeik. Remt gewoon super daar niet van. Maar telkens blijft de rem aanlopen. Dit hoort normaal ook, en dat is ook on overkomelijk met schijfrem. Maar ik weet 100% zeker dat dit VEEL meer is als normaal.

Ik heb geprobeert het op te lossen:
- Eerst de hele klauw en remblokken uit elkaar gehaalt, en schoongemaakt met remreiniger etc. 100% schoon, geen plekje meer te vinden. Ook de remschijf gelijk schoongemaakt.
Werkte niet..
- Toen geprobeert goed te ontluchten, dit had ook geen nut
- Hierna heb ik een heel ander remklauw,blok etc. op druk erop gezet(het hele deel dus van, klauw,blokken,leiding, reservoir etc. verwisseld). Dit heb ik geprobeert met 3 setjes om zeker van de zijn dat hier het probleem niet in te zoeken viel.
- Toen heb ik een andere schijf gemonteerd, en nog steeds blijft de rem hangen...

Ps. De oude schijf die ik er eerst op had, heb ik niet meer.
 
Niet teveel druk op de klauw? Teveel remvloeistof zorgt ervoor dat de zuigertjes achter de remblokjes niet ver genoeg terug getrokken worden als je de rem los laat en daardoor de blokjes tegen de schijf aan blijven drukken. Dikkere nieuwe schijf betekent ook minder vloeistof.