Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

Hoe lopen die peugeot horizontale blokken eigenlijk? Het grootste nadeel (muv inlaat) van peugeot is immers weg gewerkt..

Zijn er al leuke projecten mee geweest? Heb er bar weinig over gehoord.
 
als ik mijn achterrem in druk(trommel) doet deze het niet echt super meer..(kan ook erg ver de remhevel inknijpen dan) Ik vind dit gevaarlijk. Maar als ik de rem strakker aandraai loopt de rem aan. Doe ik iets fout, of zijn de remsegmenten op of...? Graag een PM sturen want hier kijk ik bijna nooit.
 
Dude, dan kijk je er wel, jij zit met het probleem toch? Het is trouwens onbegrijpelijk voor mij hoe jij een sprinter aan de gang houdt, gezien het niveau van je vragen 8P
 
Wiel eraf dan zie je het hele systeem en moet je ook wel kunnen zien wat er mis is idd. Je kan die arm waar de kabel doorgaat verzetten, remsegmenten vervangen, veertjes, kabel toch spannen/verder indraaien, enz
 
Dankje! Al is het niet echt meer nodig, want mn vader heeft hem zo op gevoel al aangedraaid :+ Maar ik schrijf het wel even op voor de volgende keer!

Dus als je het alsnog zou kunnen opzoeken, graag!
 
iemand enig idee wat de bandenmaat is van een mbk booster ng van voor 2000?
en of je hier een offroad/toppenbanden kan voor krijgen, moet namelijk een weekje of 2 met de scooter als expresdienst een groot festival mee opstellen...

bedankt!
 
Last edited:
Iemand enig idee?
Op me zip heb ik een nieuwe schijfrem gemonteerd, hierna alleen maar gezeik. Remt gewoon super daar niet van. Maar telkens blijft de rem aanlopen. Dit hoort normaal ook, en dat is ook on overkomelijk met schijfrem. Maar ik weet 100% zeker dat dit VEEL meer is als normaal.

Ik heb geprobeert het op te lossen:
- Eerst de hele klauw en remblokken uit elkaar gehaalt, en schoongemaakt met remreiniger etc. 100% schoon, geen plekje meer te vinden. Ook de remschijf gelijk schoongemaakt.
Werkte niet..
- Toen geprobeert goed te ontluchten, dit had ook geen nut
- Hierna heb ik een heel ander remklauw,blok etc. op druk erop gezet(het hele deel dus van, klauw,blokken,leiding, reservoir etc. verwisseld). Dit heb ik geprobeert met 3 setjes om zeker van de zijn dat hier het probleem niet in te zoeken viel.
- Toen heb ik een andere schijf gemonteerd, en nog steeds blijft de rem hangen...

Ps. De oude schijf die ik er eerst op had, heb ik niet meer.
 
Niet teveel druk op de klauw? Teveel remvloeistof zorgt ervoor dat de zuigertjes achter de remblokjes niet ver genoeg terug getrokken worden als je de rem los laat en daardoor de blokjes tegen de schijf aan blijven drukken. Dikkere nieuwe schijf betekent ook minder vloeistof.
 
Back
Top