This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #8


Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.


Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.


Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..


Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Hier verder
 
Je hebt gelijk. Heb het luchtfilter eraf gehaald, luchtfilterslang erop gelaten want die zit vast met een slangenklem en hij valt inderdaad uit als ik deze afdicht. Getest met remreiniger of de aansluiting van de slang in het luchtfilter voor valse lucht zorgt en dat is ook niet het geval.

Geprobeerd af te stellen, maar hij blijft heel laagtoerig draaien als de luchtschroef dicht zit. (Valse lucht?)

Luchtschroef heb ik nu op 1,5 slag gezet. In de zin van 1x 360 graden en dan nog 1x 180 graden.

Kleur van de bougie is hieronder te vinden. Moet wel zeggen dat ik echt wel minder optrekkracht merk dan voorheen.
Post automatically merged:

Wat me ook is opgevallen is het verloop van mijn toerental bij gas geven. In de video die ik heb opgenomen geef ik minimaal maar consistent steeds meer gas. Dit zou ook niet moeten kunnen neem ik aan? Vanaf 00:15 is het vol gas.


Edit: Reed net een stukje prima. Maar kon daarna half terug lopen, zie tweede video voor wat hij op de terugweg bleef doen. Bougie is dezelfde kleur gebleven als in bovenstaand verhaal.


 

Attachments

  • IMG_5653.jpeg
    151.1 KB · Views: 6
Last edited:
Heb je de lucht schroef wel afgesteld met een warme motor , en heb ja al eens de elektrische choke getest ?
Ben zelf een nieuw topic begonnen, maar ja, ik stel hem af met een warme motor. Warm in die zin dat ik hem twee minuten stationair laat pruttelen en vervolgens een paar minuten door de wijk rijd (waarvan een paar honderd meter vol gas). Choke heb ik niet getest maar ik voel wel dat ie lauw warm is.
 
Als ik zelf een luchtgekoelde scooter heb, maar ik een carb haal waar ook ingang/uitgang voor koelvloeistof op zit kan die dan wel gewoon op mijn scooter of loop ik dan tegen problemen aan?
 
Ik heb even een vraagje, want ik heb nu een carburateur gekocht (dellorto 17.5 PHVA TS), maar ik heb geen idee welke aansluiting voor wat is(bijv olie, benzine, enz). zou iemand mij dat kunnen vertellen?
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2024-06-03 225018.png
    71.1 KB · Views: 1
  • Schermafbeelding 2024-06-03 224957.png
    88.9 KB · Views: 1
Grootste benzine, kleinere vacuüm, 2 aan de andere kant zijn voor koelvloeistof, kleinste is voor olie.

Als je luchtgekoeld hebt, of geen aansluitingen op je cilinder, zie het verhaal van een paar posts geleden.

@Marwan meestal is het gewoon oke. Maar ik zou zo veel mogelijk originele onderdelen gebruiken als ze nog goed zijn.

De echte slijtage onderdelen, pakkingen, vlotternaald, misschien de clips, veertjes en de schroeven als ze kapot zijn. De rest gebeurt niks mee. Het kan ook allemaal net een andere afmeting hebben, en dan moet je weer met de afstelling gaan spelen.
 
Last edited:
Kan ik het best een papieren of een ijzeren voetpakking gebruiken bij een watergekoelde scooter? Zie dat sommige kits met papier en andere met ijzer komen. Mij lijkt papier beter maar bijv de DR lijkt met ijzeren voetpakking geleverd te worden
 
Ik heb een vraagje, ik heb een snor piaggio zip 2t. De scooter gaat max 23 km per uur. De vario ring is er al uit en ik heb 6,5 gram rolletjes er in. Moet ik de scooter eerst keuren naar brom voordat ik em verder opvoer.

Ik heb weinig verstand van scooters en alle hulp zou gewaardeerd zijn.
 
Ik heb mijn snor ontgrensd en ben er vervolgens mee naar de scooterzaak gereden om hem om te keuren naar brom. Heb toen alleen de varioplaat verwijderd, waardoor die 42 op de teller ging. Wilde liever aan de veilige kant zitten qua snelheid. Heb vervolgens na de keuring de prop uit de uitlaat gehaald waardoor hij 54/55 op de teller gaat. Dit is het randje van wat legaal is.
 
Wat is een varioplaat precies, als ik het opzoek krijg ik alleen maar resultaten over de varioring, en hoe verwijder ik die varioplaat.

Alvast bedankt voor u hulp.
 
Wat is een varioplaat precies, als ik het opzoek krijg ik alleen maar resultaten over de varioring, en hoe verwijder ik die varioplaat.

Alvast bedankt voor u hulp.
Jij hebt inderdaad een varioring, maar geen varioplaat. Ik heb een Peugeot Ludix, die heeft geen varioring, maar een varioplaat. Ze doen allebei exact hetzelfde, maar de ene is zoals de naam het zegt een ring, de andere is een plaat.

Ik vind het wel vrij merkwaardig dat jouw zip 2t zonder varioring maar 23km/u haalt. Ik zou eerder 40km/u schatten.