This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #8


Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.


Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.


Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..


Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Hier verder
 
Je zal misschien inderdaad wat dingen schoon moeten maken (carburateur, benzinefilter) of moeten vervangen. Dat is op voorhand niet te zeggen.

Wat betrefd laten registreren, dat is alleen nodig als het kenteken ersf is of de scooter geschorst... dan zal je actie moeten ondernemen om hem idd te laten registreren/keuren oid.
 
Hallo,

Zou iemand voor mij de breedte van een minarelli horizontaal krukas tussen de krukaslagers (van lageraanslag tot lageraanslag) en de buitendia. van de wangen willen meten?


Alvast bedankt!


Groet, MarkRD
 
Werd mij een heel moeilijk verhaal verteld door de plaatselijke dealer (die hem voor euro 250 mee wilde nemen) van 'oude benzine', en 'weer laten registreren' .

dat ligt eraan , aan de loop maken mits de scooter daarvoor in orde was is waarschijnlijk een simpel verhaal , carburateur uit elkaar pakken en schoonmaken , doorblazen met lucht en eventueel mischien een sproeier vervangen , en de tank leeghalen en daar nieuwe benzine in doen.

het enigste nadeel bij dit type scooter is mischien dat je er iets minder makkelijk bij kan.

maar dit kost niet zomaar 250 euro , ik denk dat dit gewoon de "oprot prijzopgave" of de "ik probeer het gewoon prijsopgave" is , ofwel , dat diegene daar helemaal geen zin aan heeft , mede omdat de scooter niet bij hem is gekocht , dit gebeurd nog best veel maar dit hoeft niet perse zo te zijn hoor..

Het kenteken is een ander verhaal , als de scooter op kenteken staat en geschorst is is het gewoon een kwestie van overschrijven en verzekeren , maar zit er geen kenteken op zal ie bij het rdw aangeboden moeten worden voor een keuring , mits deze scooter netjes 45/50 rijdt , alles werkt met spiegels erop e.d. is dat geen probleem en kost volgens mij ook niet zo veel.
 
Heb dus een Senda gekocht, maar daar zitten echt dikke vorkpoten in. Nu vroeg ik af of iemand weet of deze origineel zijn:



Zijn ook instelbaar aan de bovenkant van de poten. Dus een alu draai radje zit er boven op en de andere poot een blauwe inbus opening.
 
Ok... Vind ze dan voor brommerpoten echt gigantische. Heb hier nog iets betere foto's:

[ir]http://i43.tinypic.com/i56d7k.jpg[/ir]

[ir]http://i39.tinypic.com/2cwv4i.jpg[/ir]

[ir]http://i41.tinypic.com/2hx55s3.jpg[/ir]

[ir]http://i44.tinypic.com/dhbiph.jpg[/ir]
 
Ja klopt. Maar ik vervang eerst de gehele achterkant voor een degelijk pro-link systeem. Deze poten moeten het eerste seizoen maar even door komen. Dan kijk ik wel weer eens voor USD poten.
 
ik heb een booster spirit aangekocht en zoek er een nieuwe uitlaat op te zetten. maar ik zouw graag mijn snelheid op 55 km/h houden. als hij 60 rijdt maakt het niet zoveel uit. maar ik wil gewoon niet al te veel problemen hebben met de politie nz. mijn bedoeling is alleen om hem harder te laten optrekken. weet iemand hier raad mee? grtz
 
Is het mogelijk om de ontluchtingsnippel en banjobout van plaats te verwisselen en nog goed te kunnen remmen?
Plaatje ter verduidelijking (Evolution Rally):
 
Er zit wat roest op me frame en nu ik toch bezig ben met de scooter wil ik dit toch maar eens verwijderen.

Heb nu Noverox gehaald en is me verteld om dit direct op de roest te doen, daarna te laten intrekken, alle roest wegschuren, primer 2 laagjes en dan in de gewenste kleur spuiten.

Nu wil ik nog het liefst ook een laag tectyl spuiten om te voorkomen dat het terug komt. Is het verstandig om Tectyl Glashelder over de zwarte laklaag te doen?
http://www.valvoline.nl/tectyl/corrossiewerende_producten/tectyl/tectyl%20glashelder
 
beter laat je het coaten , stralen is de enigste manier om GOED het roest weg te halen , en voor het coaten word gestraald..

elke andere manier is gewoon bedekken van roest..
 
beter laat je het coaten , stralen is de enigste manier om GOED het roest weg te halen , en voor het coaten word gestraald..

elke andere manier is gewoon bedekken van roest..

Heb je gelijk in! Ze vragen hier tussen de 180 - 250 euro voor het coaten en dat gaat me net iets te ver. Staan namelijk soms ook gecoaten zip sp 98 frames met kenteken voor die prijs

Nu terug op tectyl, als ik gewoon een motip lakje na de primer overheen gooi kan het wel een tijd vooruit? ben namelijk de beroerd om 11 euro uit te geven voor een busje tectyl.

Zit ook te twijfelen of ik niet beter die bus zwarte lak kan inruilen voor hamerslag.. schijnt ook goed te werken

@Arne Heb nu alle loszittende delen roest verwijderd met een staalborstel. Nu heb ik Noverox erop gespoten. Moet ik nu nog schuren of direct na ontvetten een primer aanbrengen?
 
Last edited:
Bij Noverox uit de spuitbus spuit ik de lak er direct overheen, bij kwast niet, dat is veel dikker. Werkt wel beter maar is vies om mee te werken. Fertan is beter imo.
 
maar de roest verdwijnt er niet door..

een frame coaten kost een keer 100 euro maximaal , en je hebt er zelf het werk en de rommel niet van EN je hebt een roestvrij frame.

uiteraard moet je dat helemaal zelf weten , het is jouw geld en jouw scooter , ik zeg alleen maar dat er geen enkel middel is waardoor je roest daadwerkelijk verwijnt.