This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #8


Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.


Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.


Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..


Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Hier verder
 
Het is een brommercross en je moet dus een brommer hebben die dus is uitgebracht om legaal op de weg te mogen rijden. Weet niet wat voor frame ik anders moet hebben.

Senda frame kun je erg mooi hoeksteuntjes overal tussen lassen voor de stevigheid. En in verband met het lassen heb ik liever een stalen frame. Anders zou ik zo niet weten wie het voor mij moet lassen. En stalen frame knikt minder snel (teminste dat denk ik)

Achterveer van een cross motor zien te vinden die ongeveer de zelfde lengte heeft en dan wordt die wel aardig hufter proof dacht ik.
 
let wel , huidige crossers zijn ook alu frames ,maar ik vraag mij overigens wel af of het niet een beetje overdreven is om stalen frames vol te gaan lassen want zulke frames zijn al behoorlijk stevig namelijk!

en , je kunt de hoeken gaan verstevigen , maar dan maak je alleen maar de kans groter dat ie ergens anders juist buigt of scheurt..

ik zou iig zorgen dat het frame zo licht mogelijk word.
 
Ik dacht dat juist de frames cracken als je ze niet verstevigd. Maar als ik er vorkpoten van een crosser in druk met een achterveer zou volgens jou het frame niet gaan scheuren? Want anders neem ik jullie advies mee en zoek ik een alu derbi frame op.

Zal ook even voor de rieju rr kijken en die aprillia.

Wil geen buizen frame hebben.
 
waarom zou zo'n lomp frame als Rieju RR scheuren? de meeste bromfiets frame's zijn overdreven lomp , mijn Suzuki RM250 frame had bijna net zo'n dik frame als een gemiddeld bromfietsframe! bromfietsframe's zijn imo veel TE lomp zelfs!

oh ja , de meeste oudere crossers zijn buizenframes!!
 
Heel misschien dat ik de RR wel haal. Maar vind dat de senda er beter uitziet kwa afwerking. Vooral bij het veer gedeelte.

Maar dan zal ik het frame niet gaan verlassen en hou ik het gewoon zo. Mooi dikke vering er onder en gaan.
 
Richtlijn voor een sproeier iemand? Stage6 Pro LC icm Yasuni R en standaard orginele luchtfilter? Gaat om een zip SP 98, dacht zelf om sproeiers 82-84-86-88 te halen.