Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

Overbrenging, alleen de vario + koppeling/poulies?
Denk aan een eurootje of 120, P1 vario, imitatiekoppeling, koppelingshuis er nog bij.

Wees even iets duidelijker aub :)
 
Dat komt door die prop in je uitlaat.

Als je sneller wilt gaan kan je die prop eruit halen,

Maaruh.. aan een shot zit toch geen ''piemel''?
In de beschrijving stond dat het een gianelli shot was maar dat doet er niet toe iig een gianelli met een 'piemel'.
M'n vriend heeft ook een sf2 met std uitlaat en de prop er nog in. die scooter loopt 68 op de teller (zelf getest)
zal het aan de uitlaat liggen of moet ik nog dingen vervangen?
 
In de beschrijving stond dat het een gianelli shot was maar dat doet er niet toe iig een gianelli met een 'piemel'.
M'n vriend heeft ook een sf2 met std uitlaat en de prop er nog in. die scooter loopt 68 op de teller (zelf getest)
zal het aan de uitlaat liggen of moet ik nog dingen vervangen?

En dat is leuk voor je, maar je zult hem toch moeten ontgrenzen, wil jij harder :)
Heb je toevallig ook een foto? Kan me niet herinneren dat er Gianelli's op de markt zijn gekomen met een 'piemel'..
 
Hoi

weet iemand of je met een varioblokeersleutel voor verticale blokken alle vario's met verticale motorblok kan los zetten?

maw
pas onderstaande sleutel op mijn mbk booster ng met power1 vario?
en heb ik dan ook nog een koppelingsblokeersleutel nodig om de trekveren te vervangen?

sleutel
 
Alle minarelli verticale blokken natuurlijk...

Wtf @ die site btw, een typ fout in de slogan :D.. zou er alleen daarom sowieso al niks halen.
Lay-out bijna hetzelfde als de gene van dijkman.
 
en een mbk booster heeft een minarelli blok?
is minarelli dan een merk? en mbk is toch yamaha?
of produceert minarelli de blokken voor de mbk's?

idd als er al een fout in slogan staat :)
 
Last edited:
Waarom niet ? Zo hard rem je toch niet met je achterwiel.

Zul je dat willen ben je minimaal een adapter, remschijf, remklauw, remslangen, rempomp, remvloeistof en velg nodig.

Word een duur grapje.
 
Iemand een link van cilinder verschillen waaraan ik kan zien of ze hoog,middel,laagtoerig zijn.
Heb het hier een x gezien maar lukt mij niet via de search weer terug te vinden.
 
Ik zal wel scheel zijn, enige wat ik zie is het tuitje aan de demper, dat is toch geen begrenzer? :p


Als je goed boven zijn koelkap kijkt zie je ook een pijpje zitten :p
Zag m eerst ook niet hoor ;)



Om schijfrem op een SR te krijgen (wat voor blok er dan ook op zit. (pia/mina/morini)) gaat niet zomaar. Je hebt dan een ander carter nodig met ophanging voor remklauw. Alleen bij peugeot (speedfight/vivacity ect) kun je dit zomaar even doen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top