This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.

Dan is je radiateur lek denk ik.

Als het niet aan de kabeltjes of bevestiging van ligt tenminste.
Je koelvloeistof zet uit naarmate het steeds warmer en warmer word, dus dan komt er een bepaalde druk op te staan.
 
Ben je er zeker van dat hij niet gewoon uit de dop morst? Dat komt vaker voor namelijk.
 
Ja daar ben ik zeker van. Rondom/onder de dop is het gewoon droog. Hij heeft wel eens uit de dop gemorst, maar dat gebeurt meestal als hij te vol zit of wanneer je lang over een zandpad/hobbels rijdt.

Het lijkt alsof hij lekt vanaf de rechterbovenkant van de radiateur, maar niet bij de slang aansluiting.

Als ik een tijd 60 rij gaat alles prima. Geef ik vol gas, dan begint hij binnen een minuut te lekken.
M'n scooter loopt nu eindelijk ook goed stationair, wat hij hiervoor niet deed. Moest zelfde stationairschroef nog weer wat INdraaien.

Ik heb 2 nieuwe carb verwarming kabeltjes gehaald en aangesloten en goed vastgezet met klemmetjes. Daar lekt hij nu dus niet meer. Maar bij vol gas dus wel bij de radiateur, het lijkt wel of er dan teveel druk op komt oid?? :?
 

Vandaag na een ritje van zo'n 6km de boel maar weer open gehaald, mocht eerst alles laten afkoelen want ik brande m'n vingers aan de vario en koppelingshuis..

Even naar scooterzaak geweest.
Zit nu een B7HS in, en heb even een shimmetje erbij gedaan want de snaar kwam toch iets over de glijbus heen.

Morgen even kijken of hij weer zo warm word want de vario was echt ABNORMAAL heet.
 
Gek he bij 9000 rpm.... dat is normaal, en maakt niets uit (mits je gewoon een std halfpoulie hebt).

Maar een 6km ritje met een maximale snelheid van 60?
Heb een nieuwe standaard immitatie halfpoulie, oude was gaar, mede door de geknapte snaar.

En ik wil er gewoon zeker van zijn dat m'n snaar niet weer knapt 10km van bestemming.
 
Gewoon tussen Min en Max in.

Edit: Als hij dan begint te lekken dan doet hij dan ongeveer 10-15 sec ofzo en dan houdt het op en lekt hij niet meer bij vol gas.

Iemand die hier meer over weet. (zie ook bovenstaande posts)

Of kan het zijn dat er nu nog wat lucht in het koel circuit zit waardoor hij teveel druk krijgt en dus af en toe wat lekt?

Hij lekt dus niet continu, dus hij lijkt mij niet echt lek....
 
Iemand die hier meer over weet. (zie ook bovenstaande posts)

Of kan het zijn dat er nu nog wat lucht in het koel circuit zit waardoor hij teveel druk krijgt en dus af en toe wat lekt?

Hij lekt dus niet continu, dus hij lijkt mij niet echt lek....

Als er lucht in zit kan ie gaan blazen, heeft m'n vader welleens met de auto gehad, zal wel hetzelfde zijn als bij een scooter.

Kan geen kwaad om even te ontluchten natuurlijk.
 
Je gaat hem ontluchten door er lucht in te blazen?

@Mafs, dat heeft niks met temperatuur te maken.

Misschien, maar ben eigenwijs denk ik..
Zoals ik eerder zei, voordat m'n snaar knapte wou hij niet harder dan 60, nu gelukkig weer een leuke 70, maar nog geen 75 zoals ie eerder wel reed.

Daarom denk ik iets in de trant van te warm, kan ook door die B8HS zijn gebeurd natuurlijk, iets te koude bougie namelijk.

Maar ik kijk morgen wel ff na school en dan zie ik wel of het zo goed is, alvast bedankt voor de kleine ideetjes die je teweeggebracht hebt!
 
Hoe ontlucht ik de boel nu GOED?

Ik lees verschillende dingen, slangetje van carb verwarming eraf - wachten tot er kvs uit komt- erop doen- dop van reservoir en dan en laten lopen.

Iemand die met zekerheid kan zeggen HOE het goed ontlucht moet worden?
 
Gewoon vullen en dan laten lopen en wat toeren maken. Dop van reservoir er af al die tijd. Na paar minuten is die lucht er wel uit.. heb het nooit anders dan zo gedaan, nooit problemen. Daalt je peil nog bijzonder (snel) dan?
 
Gewoon vullen en dan laten lopen en wat toeren maken. Dop van reservoir er af al die tijd. Na paar minuten is die lucht er wel uit.. heb het nooit anders dan zo gedaan, nooit problemen. Daalt je peil nog bijzonder (snel) dan?

Ehm, tja.

Het gutst wel langs de radiateur zeg maar, maar als hij dan even heeft gelekt is niet meteen het hele reservoir leeg.
 
Status
Not open for further replies.