This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.
Zelf smeer ik ze helemaal niet eens in, gebruik ook een nieuw type P1 vario. En heb mn rolbanen ed gewoon netjes glas gemaakt en mn rollen zijn een jaartje mee gegaan (rijd ongeveer 120km per week)
 
Heb ik weer iets met de scooter hoor.. ben naar m'n vriendin gereden, zo'n 50km, na ongeveer de helft van de weg komt er een takkeherrie van m'n carter af, dacht dus dat het de vario was aangezien ik die net nieuw heb.
Kom ik eenmaal aan (nog weer 25km verder) haal het dopje eens van m'n carter af (die voor de vertanding) en draai m'n wiel ff aan, komt daar die takke herrie weg.
Plus dat hij even blokkeerde, nu hij afgekoeld is blokkeerd het wiel helemaal niet meer op sommige stukken.

Moet ik ff de vertandingsolie vervangen of heb ik nu nieuwe vertanding nodig? :|
Ben niet thuis dus kan ook niet zomaar ff er mee aan de slag gaan, help..
 
Net mijn cilinder laten hoonen bij Twins, en een nieuwe zuiger erbij. De oude was niet meer zo frisjes. Zo zag hij eruit:

[ir]http://i43.tinypic.com/2vwh6ac.jpg[/ir]

Let op de donkere aanslag tussen de zuigerveren, volgens mij duid dat erop dat die ook versleten waren en dat hij daarop lekte.

Hier nog een foto waarop je heel goed kunt zien waarom je GEEN zuigerstop moet gebruiken bij Peugeot:

[ir]http://i42.tinypic.com/2lsimol.jpg[/ir]
 
Zelf smeer ik ze helemaal niet eens in, gebruik ook een nieuw type P1 vario. En heb mn rolbanen ed gewoon netjes glas gemaakt en mn rollen zijn een jaartje mee gegaan (rijd ongeveer 120km per week)

rij tegenwoordig nog maar een 100 a 120km per week dus niet echt veel meer. heb je dat met een dremel gedaan? mijn waren nog lekker glad buiten dat 1ne waar het gewichtje beetje glad was, gwoon terug proper gemaakt. had ik beter ook even met de dremel op bezig geweest. weet alleen niet wat ik best kan doen =)

@ melv zolang er geen gat in zit :z nee gewoon een blokkeersleutel kopen
 
Heb een blokkeersleutel liggen maar kan ik niet gebruiken omdat ik een Stage 6 halfpoullie heb en daar zitten geen tanden op. Ga denk ik maar eens vragen aan ons pap hoe je het beste een luchtsleutel gebruikt. Zou zonde zijn als ik die dure Vertex zuiger ook zo beschadig.
 
daar kan je moeilijk je vario mee vast zetten. losdraaien gaat wel lukken maar als je met zoon ding je vario trug vast zet kan je de draad alsnog beschadigen gewoon 1tje met koelribben kopen. kost mss 7euro ofzo
 
Gaat niet om koelribben, maar om de tanden die erop zitten. Daarop grijpt de blokkeersleutel zich vast.

Zo een dus:

[ir]http://www.euroscooters.nl/shop/images/starterkrans_peugeot_fox.jpg[/ir]

Alleen is die voor een Fox.

Als mijn stage 6 halfpoullie versleten is komt er ook gewoon weer zo een op. Gaat mijn v-snaar wat langer mee, en kan ik mijn electrische start weer gebruiken.
 
oh das wel een stuk beter. heb soms als ik mn moer terug vast zet dat er stukjes van de koelribjes springen. bij mn eerste poullie zie je trouwens dat hij een keer geblokkeerd is geweest met een soord van klemtang ofzo (je ziet er nog sporen van opde randen) tja vorige eigenaar wou waarschijnlijk een 10tje uitsparen en geen blokkeersleutel gebruiken.
 

Gewoon met de hand gedaan. Eerst met waterproof, daarna nog wat na gewerkt met zo een brillon sponsje. Is een pokke werk maar dan heb je ook wat.


daar kan je moeilijk je vario mee vast zetten. losdraaien gaat wel lukken maar als je met zoon ding je vario trug vast zet kan je de draad alsnog beschadigen gewoon 1tje met koelribben kopen. kost mss 7euro ofzo

Gebruiks zelf ook een tol met een klop functie zodat ie niet door draait. Gewoon vast draaien met de hand en 2 keer kort kloppen. Moer is er al tig keren af geweest en nog steeds goed. Ligt er maar net aan hoe je er mee om gaat.
 
Elektrische tol op accu van powerplus tools. Kan hem niet zo snel vinden op internet, dus ik maak als ik thuis ben wel een foto voor je (krengen zijn wel duur moet ik zeggen)

EDIT:

Heb hem gevonden:
 
Nou mijn scooter doet het weer goed, de overloop was niet goed oid, waardoor hij telkens verzoop.

Nieuwe vraag; Ik heb een minarelli blok, helemaal zonder inhoud en ongetuned/aangepast, maar wel in perfecte staat. Geen dol schroefdraad, en de buitenkant is gepolijst, de binnenkant is niet gepolijst ivm koeling. Wel schoon en geschuurd. Ik heb momenteel geen mogelijkheid om een foto te maken en te plaatsen, maar het polijst is heel erg netjes en glimt perfect. Ook de moeilijk bereikbare plekjes en hoekjes zijn netjes gedaan.
Wou hier wat mee gaan doen maar ik heb geld nodig. Wat kan ik hiervoor vragen/wat is goede prijs hiervoor?

Edit: het gaat om een mina hor. lc dd blok
 
hallo, kan iemand me een paar goede uitlaatjes aanraden voor een Neos met 70cc? Ik had er een Gianneli Reverse onder hangen, maar dat valt wel tegen.. En nu heb ik zown chinees namaak uitlaatje er onder omdat die toch beter bevalt dan de Reverse.. Dus ik hoop dat iemand een goed uitlaatje voor me weet. Yasuni R had ik misschien al in me achterhoofd liggen
 
Status
Not open for further replies.