This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #4

Status
Not open for further replies.
ik heb een ophoogblokje van stage 6 gekocht (ik heb een aerox), en ik wou ff vragen of je gewoon je veer eraf mag halen of dat je iets daarmee moet vast houden ofs? kan iemand uitleggen wat ik moet doen?

thnx alvast.

Een racekoppeling van stage 6 of Doppler doet dit veel verschil in optrekken ? Tegenover gewone minarelli koppeling

Maakt echt 0,0 uit. Een andere koppeling gaat hij helemaal NIETS harder van optrekken.

ik heb een ophoogblokje van stage 6 gekocht (ik heb een aerox), en ik wou ff vragen of je gewoon je veer eraf mag halen of dat je iets daarmee moet vast houden ofs? kan iemand uitleggen wat ik moet doen?

thnx alvast.

Ja dit moet je vasthouden want anders kan het niet. Ik heb achter op mijn scooter een beugel zitten voor de passagier dat die zich kan vasthouden, en daaraan hing ik hem op aan het plafond. Dit deed ik met zo'n soort spanband en dan kon ik de schokbreker losschroeven, bout er tussenuit, spanband wat verder opkrikken en dan het ophoogblokje op je carter schroeven. Vervolgens je blok wat optillen zodat je je schokbreker erop kan doen, dan doe je die bout er vlug tussendoor en kan je hem laten zakken, vervolgens nog effe goed aandraaien en dan kan je weer rijden.

enne ik moet mijn remblokjes vervangen, kan iemand uitleggen hoe dat moet? ik weet het wel een beetje, maar niet genoeg om zomaar ff dat te vervangen. en olie ergens? zodat hij niet gaat piepen.
thnx alvast.

Je moet de achter kant van de nieuwe remblokken invetten met kopervet tegen het piepen. Het demonteren van remblokjes is heel makkelijk, je draait de 2 bouten los van de klauw, pakt de klauw eraf en haalt het spietje eruit. Dan pak je het platte klemmetje eraf (zit bovenop) en vallen de remblokjes er zo uit. Monteren gaat precies het tegenovergestelde.

@Dat met die veer, je kan de veer ook gewoon op het carter laten leunen, dan het blokje monteren, en vervolgens iemand je scooter optillen en de veer in het blokje zetten. Boutje erdoorheen en klaar.

Wel effe kijken van tevoren of het blokje wel past, want bij mij was dit niet het geval. Was een productiefoutje denk ik, heb er een stukje vanaf gevijlt en toen pastte het wel.

Ok ja want die moet je zeg maar over zo'n opstaand ding plaatsen, maar dat gaat net niet dus moet je in die gleuf een deel wegvijlen en dan kan het wel. Ik heb overigens een SF1 maar dat maakt dan denk ik niet zoveel uit. Wel denk ik dat hij een andere heeft want ik heb voor SF1/Vivacity/Buxy enzo. Weet niet of SF2 die ook moet ?

zeggum ik wou dus een sportstuur erop zetten, dus ik mijn oude eraf halen, maar nu blijkt dat mijn schroefjes van stuurschakelaars links die boutjes doorgedraaid zijn. en nu? kan iemand mij helpen?

Alle peugeot verticale blokken zijn hetzelfde aan de buitenkant.

Status
Not open for further replies.