Het Zomervakantie Topic, Editie 2011/2012

Dubai:
Wij zijn vorige jaar 3 dagen in Dubai geweest nadat we terug kwamen uit Sri Lanka.
Korte broeken kan wel maar zodra je ergens heen gaat zorg dan dat schouders en knieen bedekt zijn. Wij zijn er vorig jaar 3 dgn geweest in September, het was toen inderdaad erg warm, 40 graden en het was ramadam. Wat betekend niet eten en drinken op straat en of in je huur auto. Huurauto regelen is wel aan te raden, is goedkopen als de taxi. Daarnaast de gebruikelijke toeristische zaken, palmeiland, Burj al Arab, Burj Kalifa, gold souk e.d.

Niet echt vakantie. Maar de komende 4-5 maanden m'n verblijfplek.

IMG_1400.jpg

Zuid-Afrika / Kayamandi

Dubai:
Wij zijn vorige jaar 3 dagen in Dubai geweest nadat we terug kwamen uit Sri Lanka.
Korte broeken kan wel maar zodra je ergens heen gaat zorg dan dat schouders en knieen bedekt zijn. Wij zijn er vorig jaar 3 dgn geweest in September, het was toen inderdaad erg warm, 40 graden en het was ramadam. Wat betekend niet eten en drinken op straat en of in je huur auto. Huurauto regelen is wel aan te raden, is goedkopen als de taxi. Daarnaast de gebruikelijke toeristische zaken, palmeiland, Burj al Arab, Burj Kalifa, gold souk e.d.

Thanks!

Korte broek alleen op de kamer aan dan? :P misschien dat het met de ramadan wat strenger was?
Had al prijs opgevraagd om een ferrari te huren, maar die zijn ondanks de lage prijzen daar toch nog duur :P

*kick*

Niet echt meer zomervakantie, maar dit is wel het juiste topic denk ik...

Opeens komt een maat net met het idee om een weekendje (of als het niet uitkomt doordeweeks een paar dagen) naar Belgrado te gaan:D
Iemand ervaringen?
Sowieso lijkt me in het weekend beter stappen daar?

ik had even een vraagje,

ik heb echt veel vakantie uren (360uur geloof ik)

nou wil ik eigenlijk stoppen met werk wat ik nu doe en daarna een reis maken en daarna beginnen aan ander werk

nou is mijn vraag, stel dat ik nu nog 6 maanden zonder of weinig vakantie op te nemen werk, en dan stop worden dan mn vakantie uren gewoon nog 3 maanden uitbetaald?

of kunnen ze zeggen, ja je stop maar 3 maanden eerder met werken

Volgens mij heb je best kans dat je die uren op moet nemen, maar komt dan uiteindelijk op t zelfde neer toch, neem je toch gwn vrij, krijg je alsnog betaald :p

Ik ga deze zomer waarschijnlijk naar Barcelona. Strand + stad :W

We weten nog niet precies hoe we het gaan doen. Reis + verblijf in één, of apart.

We willen een appartement en vliegreis. Retour vliegreis is 170/180 euro afhankelijk van de tijd.

Qua appartementen is er echt veel te veel keuze...

Iemand tips/aanraders qua appartementen, in welke buurt, dicht bij centrum/strand etc.? :)

Me gf en ik zaten gister ook te kijken waar we heen zullen gaan. Alleen kon ik echt niks bedenken :P

Ben meer van de Wintersport en zij van de zon :X

Ik ga deze zomer waarschijnlijk naar Barcelona. Strand + stad :W

We weten nog niet precies hoe we het gaan doen. Reis + verblijf in één, of apart.

We willen een appartement en vliegreis. Retour vliegreis is 170/180 euro afhankelijk van de tijd.

Qua appartementen is er echt veel te veel keuze...

Iemand tips/aanraders qua appartementen, in welke buurt, dicht bij centrum/strand etc.? :)

Wat ik wel kan zeggen is dat dit een top keuze is. Zelf ben ik twee jaar geleden - wegens beperkte financiële middelen - als zomervakantie met GF een weekje naar Barcelona gegaan. Super tijd gehad! De combinatie van stad, zon en strand is, precies zoals je zegt, top. Daarnaast kan ik niet begrijpen dat er nog mensen zijn die de verschrikkelijke oorden in de Costa Brava opzoeken. Qua uitgaan is het namelijk super in Barcelona. Wat betreft de locatie maakt het mijns inziens niet heel veel uit waar je zit. De stad is namelijk best klein en alles is heel erg goed verbonden met de metro. Wel zijn er sommige wijken waar je 's avonds toch een beetje moet uitkijken. De wijk 'Raval' is hier meen ik één van, maar dit kun je beter eens googlen. De wijk bij het strand heet 'Barceloneta', waar je ook een hoop appartementen hebt. Een aandachtspunt is, aangezien je in de zomerperiode gaat, dat je zeker moet zorgen dat je airco in je appartement hebt. De temperaturen kunnen in de stad namelijk erg oplopen.

tweeënhalve week Italie.
Voor het eerst naar de zelfde camping weer...met een geweldig uitzicht en restaurant.
Voor het eerst ook vrienden die een week komen staan.

Ziet er prachtig uit :)! Ik heb nog geen plannen voor de zomer.

Nu eerst; februari Valenica, april Parijs, mei Cork/ Ierland (waarschijnlijk) en verderop in het jaar nog naar Singapore, vlieguren maken :).

Back