Het Zomervakantie Topic, Editie 2011/2012

volgende week woensdag naar Albufeira voor 8 dagen.
nog dingen die we moeten (niet)doen?

Waar zit je?

Overal een taxi voor pakken. Ga er bij zo'n standplaats gewoon inzitten en zeg dan pas waar je heen moet, ze weigeren nog weleens als het niet interessant is voor ze. Goedkoop is het sowieso wel.

Niet naar de Kiss gaan, veel te druk en zonde van je 15 euro. Wel enige club die na 4 uur nog open is (tot 8 uur zelfs).

Zowel Old town als strip kun je prima uitgaan, wel veel engelsen op de strip in bepaalde tenten.
 
Zit nu een week in the UK, op bezoek bij mijn broer. Gister naar Londen geweest, erg mooie stad en echt bizar groot. :#

Verder naar Nottingham geweest vanuit Norwich, beetje rondcruisen hier in de buurt, morgenavond op stap en vanmiddag naar een gym wat meer op een gevangenis lijkt schijnbaar, ben benieuwd :#!

Gewoon een chillvakantie en some familytime dus. Zondag weer terug en maandagochtend vertrekken naar Chamonix met de fietsen. Daar een week of anderhalf downhillen. :W
 
volgende week woensdag naar Albufeira voor 8 dagen.
nog dingen die we moeten (niet)doen?

Ik ben net terug uit Albufeira. Ik en mijn reisgenoten zaten (gelukkig) niet in de stad Albufeira, maar in een villa in een nabijgelegen dorp, Sesmarias. We waren met drie koppeltjes op vakantie en daardoor was de villa ideaal; drie slaapkamers, drie badkamers, privézwembad, mooie barbecue enzovoorts. Over Albufeira, het is echt een toeristisch 'partyoord' en, in mijn ogen, zelfs extremer dan de vele badplaatsen in de costa brava. Aangezien wij niet op vakantie waren om gedurende ons elf-dagen durende verblijf dagelijks tot diep in de nacht te stappen, was dit verrassend. Daarentegen hebben wij ons super vermaakt aangezien de omgeving redelijk wat te bieden heeft. Een echte aanrader is het bezoeken van haven Vilamoura, op ongeveer 30 minuten afstand (per taxi of auto) van Albufeira. Vooral in de avond is het er - met een bruisend avondleven, vele mooie restaurants en loungebarretjes - heel erg gezellig. Een andere leuke daginvulling is het bezoeken van Zoomarine, dit is een dierentuin/pretpark volledig in het teken van de waterwereld. Het park biedt de nodige shows waaronder een dolfijnenshow, zeeleeuwenshow, duikshow en roofvogelshow. Verder zijn er een aantal attracties en een zwembad te vinden. Een nadeel is de relatief hoge entreeprijs van €25. Verder wellicht leuk om een ander strand te bezoeken dan het strand van Albufeira. Je zou het strand genaamd Saorafael kunnen bezoeken, dit strand is, ingesloten door vele kliffen, vernoemd tot het vierde mooiste strand van Europa.
Ik weet niet waar je verblijft, maar indien je buiten Albufeira verblijft of, indien je in de stad zelf verblijft, een uitstapje buiten de stad wilt ondernemen, moet je vrijwel alles met de taxi doen en dit is echt verschrikkelijk. Tussen ongeveer 18:00 en 00:00 begint deze terreur en is het erg lastig om een taxi te krijgen. Iedereen in omstreken probeert namelijk rond deze tijd een taxi te bemachtigen. Je moet blijven bellen en bellen en bellen en wordt vaak in de wacht gezet. In het centrum van Albufeira staat er vanaf 23:00 tot diep in de nacht een rij van 30 meter te wachten om om de beurt in een taxi te stappen. In deze rij kun je al gauw 30 minuten tot een uur staan. Het is erg handig om een auto te huren, maar dit kost natuurlijk ook een aardige cent. Of dit voor jullie handig en voordelig is, moet je voor jezelf bepalen.
Verder zijn de kosten van levensmiddelen relatief duur. Aangezien wij in de villa vaak barbecueden, deden wij vaker inkopen in de supermarkt. De btw varieert in Portugal blijkbaar per product en stijgt (volgens mij) naarmate het product 'ongezonder' is. Ook het vlees voor op de barbecue was in de supermarkt vrij duur. Ter vergelijking, een kilo kip kostte 8 euro, terwijl dit in de Albert Heijn 5 euro kost. Verder was er bij ons geen grote supermarkt in het dorp, dus waren we aangewezen voor de kleine dagelijkse boodschappen op één van de vele 'mini mercado'. Deze zijn vanzelfsprekend duurder dan de grotere supermarkten. Indien jullie ook buiten Albufeira verblijven en niet beschikken over een auto, is het raadzaam om eenmalig met de taxi naar een grote supermarkt te gaan en in bulk in te kopen. Dit kan aanzienlijk schelen in de kosten.
Ten slotte heb ik een aantal don'ts. Ten eerste zeevissen, wij hebben deze activiteit ondernomen en dit bleek één dikke scam. Erg onprofessioneel, een oude boot, niks gevangen, en ronduit misselijkmakend. Zonde van de dag dus. Verder praat ik uit ervaring als ik zeg dat de cocktails, die in de vele barretjes en kroeg geserveerd worden, ronduit slecht zijn: kunstwerken met halve meter lange rietjes, vele parapluutjes, verschrikkelijk zoet, smakend naar goedkope alcohol.
Over het uitgaan, zoals gezegd transformeert Albufeira 's avonds in één groot web van kroegen en barren en galt de muziek door de straten. Mocht je toch wat variatie willen zijn er in de buurt van Albufeira ook wat - in mijn ogen - leukere clubs te vinden. Aanraders zijn de Kadoc, en de Kiss club, gelegen aan de strip.
Desalniettemin biedt de Algarvestreek een erg mooie omgeving, prachtig weer, mooie stranden, veel zon en genoeg te doen! En indien je veel wilt stappen, ben je op de juiste plaats! Veel plezier toegewenst. :)
 
kerel helemaal super, wij zitten in app. Algar in het plaatsje Armação de Pêra volgens mij vlak bij albufeira.

knoop het in me oren alles wat je hebt verteld.
super bedankt en plezier komt vast goed(wij zijn trouwens met 4 stelletjes:) duskomt allemaal goed
 
kerel helemaal super, wij zitten in app. Algar in het plaatsje Armação de Pêra volgens mij vlak bij albufeira.

knoop het in me oren alles wat je hebt verteld.
super bedankt en plezier komt vast goed(wij zijn trouwens met 4 stelletjes:) duskomt allemaal goed

No problem! Nog 1 tip wat betreft de taxi's: indien je moeite ondervindt met het vinden van een taxi, wil het nog wel eens helpen om bij een plaatselijk hotel of ander etablissement te vragen of ze een taxi voor je willen bellen. De taxicentrales lijken williger om voor de lokale, Portugese bevolking taxi's te reserveren. Je geeft aan dat je met totaal acht personen bent, dit betekent dus dat je altijd twee taxi's nodig hebt. Wij waren met totaal zes personen, wat de mogelijkheid bood om een zespersoons taxi te nemen. Echter zijn deze vrijwel onmogelijk te bemachtigen of te reserveren. Dit verplichtte ons dus ook het nemen van twee taxi's met de daarbij komende dubbele kosten. Nogmaals veel plezier gewenst.

Komt vast en zeker helemaal goed!

Groetjes
 
wat viel er tegen ?
Drukte ?
Schijnbaar heeft laatst in de kranten gestaan dat chersonissos minder populair is geworden.
en albufeira en sunny beach wel in trek is nu.

Ga maandag :) we maken er gewoon wat leuks van.

Edit: hoe zit dat nou eigenlijk met die feestje op starbeach ? eerst was er minstens 1 van tmf toch ? maar die is failliet ?
 
Terug van Chersonissos. Viel me toch wel een beetje tegen!

Nog wel Thomass en Malco gemeet :+



Haha echt he?! Was wel redelijk aangeschoten toen :+


Wij waren al goed naar de klote iig en ik vermaak me hier prima op het moment.


wat viel er tegen ?
Drukte ?
Schijnbaar heeft laatst in de kranten gestaan dat chersonissos minder populair is geworden.
en albufeira en sunny beach wel in trek is nu.

Ga maandag :) we maken er gewoon wat leuks van.

Edit: hoe zit dat nou eigenlijk met die feestje op starbeach ? eerst was er minstens 1 van tmf toch ? maar die is failliet ?

Er zijn 3 feestjes in de week; beachflirt, lovestar en totally summer (15:00 tot 20:30)
Kost 45 euro voor alle 3 de feesten.
 
Haha ik was zelf ook goed naar de klote :p Hoorde ineens "Dat is ErwinZ van 't scooterforum" :+

Heb me verder ook prima vermaakt hoor! Maar na een paar dagen had ik 't wel gezien. Wel tof, scooters gehuurd en een beetje door de bergen crossen :p Nog stukje op de snelweg gereden :+

Ik hoef er iig niet nog een keer naar toe!
 
Morgen Roadtrip richting Polen :W
Met 6 vrienden met bus (verlengde volkswagen transporter) 3 weken langs gewoon rijden en gaan. Waarschijnlijk richting Polen/Oost europa.
Auschwitz staat iig boven aan mn lijstje met dingen die ik wil gaan zien..
 
Wroclaw is een leuke stad, daar waren we iig met de Carbagerun vorig jaar. Lekker & goedkoop eten, prima bier drinken en heel veel mooie...natuur :+
 
Wroclaw is een leuke stad, daar waren we iig met de Carbagerun vorig jaar. Lekker & goedkoop eten, prima bier drinken en heel veel mooie...natuur :+

Klopt! Ik ben er met school geweest. Wroclaw is inderdaad een mooie, historische, leuke stad. Verder zoals je zegt: je kunt erg goedkoop eten en drinken en er is veel vrouwelijk schoon te vinden.
 
Back
Top