Het kleine vraagjes topic

Status
Not open for further replies.

Dennis

ToetToet
Hoi Hoi

voor de mensen die met kleine vraagjes zitten, en niet perse een nieuw topic willen openen,

dit topic is dus voor scooter related vraagjes,

voor kleine vraagjes & weetjes. geen hele moeilijke dingen vragen waar weer 4 pagina's voor nodig zijn, gewoon kleine vraagjes dus:)
 
Advertisement - register to remove this

Adit said:
Is het noodzakelijk om bij een Speed 06 een 80mm slag krukas te kopen?

Ja want daar is ie gewoon voor gemaakt je kan ook met een 85 mm krukas gaan rijden als je wilt maar dan moet je een cross zuiger kopen of een 5 mm ophoogplaatje.

En waarom zou je niet met een 80 mm krukas wille nrijden dan ?
 
balhoofd vraagje: mijn lagers liggen er nu alweer uit. Heb nu nieuwe gehaald, nu zij mijn collega (automonteur) smeer ze anders even in met lagervet. goed idee of af te raden?

jasper

EDIT: gaat om een rox.
 
Hoe kan het dat ik soms mijn voorrem (schijfrem) ver kan indrukken en als ik hem dan loslaat en gelijkw eer indruk minder ver in kan drukken? Dit is ebst wel irritant en wou weten of ik dit kan verhelpen.
 
ProjectRox said:
Hoe kan het dat ik soms mijn voorrem (schijfrem) ver kan indrukken en als ik hem dan loslaat en gelijkw eer indruk minder ver in kan drukken? Dit is ebst wel irritant en wou weten of ik dit kan verhelpen.

zit lucht in je remleidings , gewoon even goed ontluchten dan is het over.
 
vraag van mijn kant;

ik heb een slider, maar nu zit aan de zijkant zo'n irritante plastiek filter.
ik ga deze vervangen door een "powerfilter" MAAR ik verplaats hem ook meteen naar voor de cilinder zo ziet hij tussen kappen (zuivere lucht, niet nat door regen enz enz...) dmw zo'n plastieke buis.
MAar als ik dat nu doe moet ik dan de sproeier vergroten met +- 8?
verder niks afstellen aan de carb? en moet ik ook iets afstellen aan de gewichtjes?
 
Sandor said:
vraag van mijn kant;

ik heb een slider, maar nu zit aan de zijkant zo'n irritante plastiek filter.
ik ga deze vervangen door een "powerfilter" MAAR ik verplaats hem ook meteen naar voor de cilinder zo ziet hij tussen kappen (zuivere lucht, niet nat door regen enz enz...) dmw zo'n plastieke buis.
MAar als ik dat nu doe moet ik dan de sproeier vergroten met +- 8?
verder niks afstellen aan de carb? en moet ik ook iets afstellen aan de gewichtjes?

carb zal wss voldoende zijn ja.
 
ProjectRox said:
Daar zit ik dus ook aan te denken om een powerfilter er op te zetten. Maar kun je carb zo omdraaien dan of zo?

wat sandor bedoel met filter andersom doen. is met behulp van een buis of slang. je maakt je inlaattraject wel langer dan dus de snellere aanzuiging van lucht zal deels wel verloren gaan imo.

maar je zou, als daar ruimte voor is, ivm met plaatsing spruitstuk e.d. wel je carb de andere kant op kunnen laten wijzen.
 
Zal ook eens wat proberen want die grote bak vind ik niks en de schroefen trillen iedere x los. En er zit ene verkeerde carb op men scoot waardoor ik denk dat de het standaard luchtfilter niet eens goed past....
 
dop van je kvs reservoir open en de ontluchtingsnippel op je cilinderkop open en dan je scooter stationair laten draaien een tijdje.
als er kvs uit het ontluchtingsnipperl op je cil kop komt is die goed ontlucht.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top