This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote "Ice" topic

Status
Not open for further replies.
ga ook meej joost mee..
goede zware 2 kanaler.. of 4 kanaler bruggen.. en dan 1compo der op..
misch ovalen mee laten spelen op de radio zelf.
geluid moet toch van voren komen.. en ovalen zijn voor ondersteuning vind ik..
Dus dat zou beter moeten klinken denk ik..
 

Ik heb toch eigenlijk mischien een rare vraag :X maar als ik nu me radio vol open gooi dan ga op half vermogen al me speakers kraken etz. dus dan lijk het net of ze niet meer vermogen aan kunnen? :X maar dat is toch raar? op de radio staat 4 keer 52 watt, dat is iets van 4 keer 20 watt rms? en die pioneer speakers zijn 80 watt rms en en op half vermogen beginnen ze al te spacen, hoe kan dat?
 
je radio begint dan te over sturen.. kan het gevraagde vermogen niet leveren.
DUs gaat hij een vervormt signaal uitsturen

drm speelt het op lagere volumes wel aardig
op hoger niet.
 
je radio begint dan te over sturen.. kan het gevraagde vermogen niet leveren.
DUs gaat hij een vervormt signaal uitsturen

drm speelt het op lagere volumes wel aardig
op hoger niet.

Ik dacht dat me speakers het niet aankonden +pippi+ dus met een versterker heb je hier geen last van dan?
 
Als je de gain goed afsteld heb je dit inderdaad niet, je radio kan dan min of meer vol open (vuistregel=80 a 90%) zonder te verstoren
 
hallo mijn ice uit de auto is alpine headunit en verder alle luidsprekers van infinity en de versterker ook en een kleine sub van 10 inch van polk met een brute bas
 
hallo mijn ice uit de auto is alpine headunit en verder alle luidsprekers van infinity en de versterker ook en een kleine sub van 10 inch van polk met een brute bas

En? is het kapot nee heb je foto's ? altijd leuk om te zien
 


Op de site staan geen maten van een kist. heb wel handleiding van de sub daarin staat dat ze een 26.9 liter gesloten kist aanbevelen voor mijn sub. En voor een gepoorte kist 1.5 cu ft en 12sq in vent en 14.5 in long. Snap niet wat ze bedoel met dat 12sq.
Hier een link voor de site waar de T&S parameters staan http://www.treoonline.com/tsi_specs.html

Greetsz.
 

Wat ze bedoelen is als volgt:
Inhoud gepoort: 1,5 cubic feet = 42.5 liter (geven ze dit netto of bruto op?)
wat de poort betreft:
wat ze met 12sq in bedoelen is 12 square inch, dat wel zeggen 12 vierkante inches als doorlaat. Ze doelen hier op een slotpoort die een oppervlakte heeft van 77,42cm. Je kan dit zien als bijvoorbeeld _ongeveer_ 25x3cm, 20x4 cm.
Met 14.5 in long bedoelen ze 14.5 inch lengte, dit is 36,8 centimer.

Samenvattend een kist van 42.5 liter, met een slotpoort met een oppervlakte van 77,42 cm en een lengte van 36,8 cm! Kijk op de vorige pagina, hier heb ik fotos gepost van een kist met slotpoort, mocht je geen idee hebben wat dit is.
Hopelijk heb je hier wat aan
 
Kijk nu snap ik m ! Tenks....ga binnenkort maar es weer wat hout halen en een gepoort kist maken...eerst kijken hoe het gesloten klinkt

En ik denk dat ze dit netto bedoelen want er staat niet bij hoe dik hout je moet gebruiken en 26.9 liter bruto lijkt me erg klein voor een 12 inch??
 
met bruto en netto bedoel ik of ze de poort en de displacement meerekenen in het volume van de kist of niet, dit maakt nogal een verschil(is al gauw 5 a 6 liter). Staat hierover niks vermeld in de handleiding/op de site?
 

valt wel mee hoor..

gewoon op 27 liter houden is makkelijker rekenen
dat is ex hout.. dus gewoon de binnen maten..
hout dikte gewoon 22 mm mdf pakken.

edit:
ffkes zitten rekenen:
binnen maten: 30*30*30
is 27 liter..

34.4*34.4*34.4 zijn je buiten maten.. ffke suit men blote hoofd dan
 
zou nog wat van de prijs af proberen te praten..
Want dat kan ik ook zeggen mijn versterker heeft nog geen 15 min gespeeld omdat het te hard ging

maar met die 280 watt rms kank niet voorstellen dat het echt te hard ging daarom.. draai je je gain wat terug probleem opgelost..

Maar als je der wat af kan krijgen.. is het het over wegen waard..
omdat je ook zei dat je veel alles van 1 merk wilt houden is dit toch weer wat anders..
maar wel weer het zelfde als je subs..
vraag anders eens of je hem eens mag proberen om te kijken hoe het dan klinkt..
dat is in iedergeval al een stap dichter bij..
 

Ik heb een crunch gp voor me woofers. die levert iets van 2 keer 600watt rms? joost? die jbl versterker word dan puur om me speakers aan te sturen, en aangezien ik die nog niet heb :X kan ik hem dus eigenlijk ook niet testen, ik heb in iedergeval gevraagd of hij hem mee neemt dan kan ik er eens naar kijken en wat voor prijs ongeveer zou ik moeten bieden? 130?
 
ligt der aan zijn orginele aankoop bonnen ook nog aanwezig..
let ook op beschadigingen..
en probeer hem op die pioneer ovalen.. weet je ook of alle kanalen goed zijn
 

dit klopt, mits de 27 liter netto gegeven is.
 


beetje vreemde reden om een versterker te verkopen, ikzelf zou er zo mn twijfels bij hebben.
 
Status
Not open for further replies.