This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote "Ice" topic

Status
Not open for further replies.
Ik heb op dit moment alleen nog maar mijn Alpine CDE-9850Ri , deze moet binnenkort sowieso 1 sub + 2 amps gaan aansturen..

Sub, Amp en Speak0rs ga ik kopen van MTX, omdat ik dat gewoon een vet merk vind en het altijd wel leuk vind dreunen/klinken...

Iemand die me ongeveer kan zeggen wat leuk is..
Ik wil sowieso eerst ff 1 300W RMS sub halen van MTX..
Qua versterkers zou ik graag willen weten hoe en wat, bvd :#
 
300 watt rms is 55 serie, 12 inch neem ik aan?
mtx 5512 44
Aangezien je 2 amps zegt neem ik aan dat je een losse mono wil en een 4 of 2 kanaals voor de speakers? En wil je die ook van mtx? En wat voor speakers wil je waar hebben, plus wat is het budget ?
 
ik heb achter geen speakers dus ik zoek een beetje goedkoop setje,
ik heb jbl ovaaltjes, kicker 12", en dan heb ik een versterker nodig om de woofer en de 2 ovaaltjes aan te sturen.

mijn vraag is, kan je niet gewoon bruggen op een monoblock zoals deze:

http://www.rondevries.nl/catalog/product_info.php?products_id=1480

die kan je toch ook gewoon je woofer en je hoedeplank speakers laten aansturen?

of moet je dan echt een meerdere kanaals versterker hebben zoals

http://www.rondevries.nl/catalog/product_info.php?cPath=23_89&products_id=2532
 
Wat bedoel je, ovale speakers aansturen met een monoblok? een monoblok kan je niet bruggen, het is immers maar 1 kanaal.
In jouw situatie ben je het beste af met een 4 kanaals versterker waarvan je dan 2 kanalen brugt voor je sub
 
draadjes bij elkaar pluggen gaat altijd.. of het goed gaat is een ander verhaal
waar jij het over hebt is een mono blok..
Die aansluitingen die jij ziet zijn intern met elkaar verbonden..
Voor als je 2 losse kisten hebt met svc woofers.. bv.. kan je ze makkelijk op je amp aansluiten en dan kom je toch uit op een impendatie van 2 ohm.. tevens de impendatie waar je amp het meeste vermogen leverd.

Wat jij wilt gaat dus niet.. dan krijg je theoretisch 3x 4 ohm.. kom je uit op 1.3 ohm.. en dat kan je amp niet aan..
Ten 2de.. je filter instellingen kom je niet mee uit.. het freqruentie berijk ligt vrij laag.. tot de 300 hertz zie ik net staan. en je ovalen mogen tot aantal 1000 hertz hebben.. dus dan kap je alles al meteen af.. en hebben de ovalen ook geen nut meer.
ten 3de.. als je hem al tegen de 300 hertz laat spelen is dit voor je sub al te hog vaak..
ten 4de.. zijn totaal verschillende soorten speakers/woofers.. die allebij een andere impendatie hebben tijdens het spelen.. en andere vermogens aan kunnen

Dus met andere woorden.. gaat dus niet..
 
Last edited:

netjes uitgelegd

ik snap het nu, ik heb zoals je paar posts terug kan zien, toch maar een andere besteld
 
Voor de liefhebbers, heb vant weekend van een groot deel van de producten die op voorraad zijn fotos gemaakt, die hier te bekijken zijn:
productfotos

Misschien handig voor lui die benieuwd zijn hoe iets er nou irl uitziet :0
 
Voor de liefhebbers, heb vant weekend van een groot deel van de producten die op voorraad zijn fotos gemaakt, die hier te bekijken zijn:
productfotos

Misschien handig voor lui die benieuwd zijn hoe iets er nou irl uitziet :0

Leuk om te zien wat je allemaal hebt

Die Hifonics - HF12D4 hoeveel heb je daarvan op vooraad? en ik las ergens dat er voor forummebers nog 5% van de prijs af ga? (wat word dan de prijs?)

en ik kon deze sub: http://www.xs4all.nl/~walberts/audio/productfotos/12w1.JPG

nergens zo snel op je site vinden? wat is daar de prijs van, ik vind dat echt mega mooie sub :love:

Edit: al gevonden wat me opvalt 150 watt rms. Is dat niet krampmikkig weining?
 


Dit is niet alles maar wel een redelijk deel
Van de hifonics hf12d4 heb ik er nu nog 4 liggen maar ze gaan vrij hard, had er 8 ingekocht namelijk.
De normale prijs is 69 euro, met 5% korting en afgerond naar beneden is dat 65 euro inclusief verzendkosten voor forummers!

Dit is de link voor de JL Audio woofer die je bedoeld:
http://www.ice-inc.nl/item.php?id=132
Het plaatje ziet er iets anders uit de op de site. Bij die op de site zit er een rooster voor(standaard niet meegeleverd) Ik vind hem zonder rooster overigens veel mooier Vergis je niet in de vermogens hoor, de opgegeven vermogens van JL zijn altijd vrij laag, als je bedenkt dat ze voor een w7 500 watt opgeven. En die zijn echt ENORM, picje voor het idee:

[ir]http://www.xs4all.nl/~walberts/audio/w7/IMG_2946.JPG[/ir]

:+ :W

Ik denk dat je de jl audio 12w1v2 een beetje kan vergelijken met een mtx 5512.
 

Maar stel nou dat ik een 12W bij je bestel, ze geven een rms waarde van 150 watt op, moet ik dan bv. een versterker van 150 watt kopen of iets in de 300 watt? aangezien je hem kan vergelijken met een 5512 die levert 300watt rms, of bedoel je dit niet met: vergelijken met een 5512?
 
In dat geval zou ik inderdaad wel een versterker erop zetten die wat meer vermogen levert. Zegmaar 250 watt. Meer is nooit slecht natuurlijk, als je het maar goed afsteld. Wat zou je aan een versterker ongeveer uit willen geven, want je zou ook een 2 kanaler kunnen bruggen om zo op 2 ohm te spelen.
 
altijd versterkers nemen die zwaarder zijn dan je speakers of subs..
vanwege.. hoeft je versterkers nooit op zijn tenen te gaan lopen. dus minder kans op vervorming. en clippen van de versterker.

Speelde zelf laatst op de 2 xthunders van a 250 watt rms dus totaal 500 watt rms der op.. speelde daar met mijn 1501D op.. iets meer dan 1500 watt rms bij 2 ohm bij 14.4 volt.. ging gewoon goed.. en goed hard.. maar net aan je afstelling en hoe je met je volume knop om weet te gaan.
 

Zou je mischien dat prenciepe van op 2 ohm spelen (bruggen) kunnen uitleggen? ik zag al zoeits staan wat The Fatal had getypt paar post terug, maar gewoon kort samengevad

En een versterker zeg maar iets tot 300 euro
En ik wil overgings ook het liefst dan met 2 subs gaan spelen
 
bruggen
1 svc woofer van 4 ohm laten spelen op een bv 2 kanaals versterker.. op de plus van kanaal 1 en de min van kanaal 2.
Daardoor ziet de versterker op kanaal 1 en kanaal 2 de impendatie van 2 ohm. (dus de helft van de woofer)
daardoor gaat hij een boel meer vermogen leveren.
zeg maar een 2 kanaals versterker geeft bij 4 ohm 2x 45 watt rms. bij 2 ohm 2x90 watt rms.. geeft hij gebrucht 180 watt rms..

zo duidelijker?

btw met 2 subs kan je niet lekker gebrucht spelen.. gaat wel. maar of je amp moet 1 ohm stabiel zijn. of je moet 2 dvc subs nemen van 2x4 ohm.. dan gaat het wel..maar dna moet je het totale uitgangs vermogen weer door 2 delen.
dan liever een monoblokje.. die 2 ohm stabiel is en dan 2 subs van 4 ohm de stuk
 
Status
Not open for further replies.