Het Film & DVD Topic #9.

Status
Not open for further replies.
War of the Worlds was ook een goede film met een goedkoop kut eind, ook goed zonde.
Ik ga zo een goede versie van 2012 bekijken, aldus mn vader :rolleyes:

Gewoon houvast aan het origineel, want die eindigt hetzelfde. Ik vind het einde nog steeds wel sterk en helemaal niet zo simpel als dat iedereen roept.

Trouwens, Doubt weer gezien. Absolute topfilm echt, sowieso genieten van Philip Seymour Hoffman en Meryl Streep maar ook het verhaal is bijzonder knap geschreven.

Overigens zou ik ook niet teveel van 2012 verwachten. Ronald Emmerich heeft die film op zijn naam staan en dat is bij uitstek een producent die zijn publiek echt als plant achtige stomme varkens ziet.

Trouwens, Doubt weer gezien. Absolute topfilm echt, sowieso genieten van Philip Seymour Hoffman en Meryl Streep maar ook het verhaal is bijzonder knap geschreven.

Overigens zou ik ook niet teveel van 2012 verwachten. Ronald Emmerich heeft die film op zijn naam staan en dat is bij uitstek een producent die zijn publiek echt als plant achtige stomme varkens ziet.

Moet ik ook nog steeds een kijken ja :)!

zombieland-poster.jpg

Heb m ook gezien :P

erg vet was ie :D

Lucien, wat vind je dan zo bijzonder van dat einde?
Volgens mij was gewoon het budget op en sloten ze ff snel af. In 10sec vertelden ze wat en het was einde film

Robert, er zijn iets van 3-4 films over 2012 op het moment. Tot nu toe allemaal crap. Is opzich ook wel te verwachten met zo'n 'mythe' als ingredient.

Gisteren heb ik trouwens Star Trek gekeken, erg vette film! Ik ben nooit zon fan geweest vd serie (heb The Next Generation en Deep Space Nine vroeger weleens gekeken). Maargoed deze film zag er erg goed uit en het was een leuk avontuur!

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=Ec4dGY46_1E"]YouTube- The Shawshank Redemption (1994) Trailer[/ame]

Deze morgen trouwens maar ff halen denk ik, mooi voor bij de collectie.

En Vrijdag naar Paranormal Activity met een vriendin. Ben benieuwd, ik verwacht er zelf niet zo veel van maarja. :P

Lucien, wat vind je dan zo bijzonder van dat einde?
Volgens mij was gewoon het budget op en sloten ze ff snel af. In 10sec vertelden ze wat en het was einde film

Nou het oorspronkelijke verhaal komt uit 1900 ofso volgens mij en is minstens al 100 jaar oud. Toendertijd stond het einde voor een kritiek op de eeuwenoude gedachte dat het menselijk leven op aarde centraal stond in het universum. Traditionele religie is er lang van uitgegaan dat de aarde het middelpunt van het universum was en daarmee ging ook de veronderstelling dat het de belangrijkste planeet was. In die tijd was de evolutietheorie nog niet zo oud en het idee van het einde is dat men 'toevallig' (sommige kijkers schrijven dit toe aan God, wat mij nou net het punt lijkt) overleeft tegen een tegenstander die in ALLE opzichten superieur is aan de mens. Dus een beetje minder egocentrisme zou de mens misschien goed doen, hoewel het zo een gecultiveerde gedachte is?

Een andere gedachte is dat het einde een aanklacht is tegen de kolonisering van niet-Westerse landen. Hoewel de Westerse landen superieur in macht waren, zouden zij toch misschien wel het onderspit delven (wellicht door een fanatisering van de 'inheemsen' die door een soort guerilla achtige strijd toch de overhand krijgen, oid). Iig, het hoorspel van Orson Welles in 1938 werd zo intiem beleefd door mensen dat er gevallen van zelfmoord bekend zijn. Mensen die bang waren voor de aliens en er van te voren maar een eind aan maakten om niet in de handen te vallen van de buitenaardsen. Dit kan niet anders betekenen dat er een bedoeling of meerdere bedoelingen waren met het op eerste gezicht zo 'goedkope' einde.

Wat is jou top 10 dan ?

1. Requiem for a Dream
2. Pulp Fiction
3. Forrest Gump
4. American Beauty
5. Gladiator
6. Revolutionary Road
7. Shawshank Redemption, The
8. Big Lebowski, The
9. Into the Wild
10. Babel

Maar het blijft moeilijk natuurlijk...