The Hurt Locker was heel goed, maar 9 nominaties zijn overdreven. Up in the Air vond ik zelf heel goed en ook A Serious Man. District 9, echt een schande dat die film voor beste film genomineerd wordt
Zelfde geldt voor Avater, hoe fantastisch mooi het er ook uit zag. Ik denk overigens dat het bij beste film dit jaar gaat om The Hurt Locker, Up in the Air, Inglourious Basterds en Avater.
Beste acteur in hoofdrol, ik gok op Clooney, hoewel ik Crazy Heart, A Single Man en Invictus nog niet heb gezien. Denk dat Jeff Bridges goede concurrentie is voor Clooney, maar dat Colin Firth een te ingetogen rol speelt en vorig jaar is Sean Penn ook al weggegaan met de gaylord-Oscar. Van de actrices heb ik nog niks gezien helaas. Beste mannelijke bijrol is makkelijk denk ik, Christoph Waltz, de Jodenjager. Springt er wel uit voor mij iig. Vrouwelijke bijrol is de kwaliteit volgens mij wel hoog en die is moeilijk voorspelbaar. Beste buitenlandse film zal wel Das Weisse Band worden gok ik.
Overigens, volgens mij duurt het nog een paar dagen hoor, dat ze uitgereikt worden.