This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het Film & DVD Topic #10

Status
Not open for further replies.
District... Of heb je het hele plot vd film gemist?

Maar erg vermakelijke film ja, op het einde lekker overdreven actie, ervoor een mooi opgebouwd verhaal.

Vanavond de Oscars... Beetje kansloos van die producer van the Hurt Locker om te bedelen om stemmen bij de jury en Avatar te bashen (al weet je niet in hoeverre dit ook echt aan de orde is/was).

Maare, sowieso, ik heb the Hurt Locker gezien, maar echt een Oscar pakker vind ik het niet? Wel een goede en mooie film hoor, en als hij dan een Oscar moet winnen, dan vind ik het voor beste acteerprestaties van Jeremy Renner.

En verder? Beste film vind ik lastig, ik vond District 9 toch wel heel vernieuwend, maar net wat missen. Up in the air vond ik wel erg sterk en een kanshebber. Maar eerlijk gezegd staan er ook een paar films bij die ik nog niet gezien heb, dus kan ik er niet echt heel goed wat over zeggen. Avatar vind ik in deze categorie eerlijk gezegd misplaatst...

Avatar mag van mij wel heel wat prijzen pakken bij special effects (die sowieso) cinematography, art Direction, best music score, etc. Best music score valt me wel weer tegen btw, had er wel wat anders willen zien... Vooral Sherlock Holmes vond ik superslecht (maar wel vernieuwend dus kanshebber).

Jullie id-en? Hier de nominees:

http://www.imdb.com/Sections/Awards/Academy_Awards_USA/2010

The Hurt Locker was heel goed, maar 9 nominaties zijn overdreven. Up in the Air vond ik zelf heel goed en ook A Serious Man. District 9, echt een schande dat die film voor beste film genomineerd wordt Zelfde geldt voor Avater, hoe fantastisch mooi het er ook uit zag. Ik denk overigens dat het bij beste film dit jaar gaat om The Hurt Locker, Up in the Air, Inglourious Basterds en Avater.

Beste acteur in hoofdrol, ik gok op Clooney, hoewel ik Crazy Heart, A Single Man en Invictus nog niet heb gezien. Denk dat Jeff Bridges goede concurrentie is voor Clooney, maar dat Colin Firth een te ingetogen rol speelt en vorig jaar is Sean Penn ook al weggegaan met de gaylord-Oscar. Van de actrices heb ik nog niks gezien helaas. Beste mannelijke bijrol is makkelijk denk ik, Christoph Waltz, de Jodenjager. Springt er wel uit voor mij iig. Vrouwelijke bijrol is de kwaliteit volgens mij wel hoog en die is moeilijk voorspelbaar. Beste buitenlandse film zal wel Das Weisse Band worden gok ik.

Overigens, volgens mij duurt het nog een paar dagen hoor, dat ze uitgereikt worden.

Oh naja, erover praten kan iig alvast Beste mannelijke bijrol lijkt mij trouwens ook Christoph Waltz worden, die is mij ook echt bijgebleven. Hem vond ik het enige geniale van de hele film (Brad Pitt had ook wel leuke scenes).

Toch vond ik Jeremy Renner toch wel wat beters neerzetten dan Clooney met zn standaard type.

Gisteren deze film gezien, onverwachts erg goed vanwege meerdere redenen. De hoofdrolspeler is een geweldig figuur met prachtige uitspraken, inzicht in hoe de media kunnen manipuleren, mooie verwoording van problematiek door een "simpel" persoon, de verborgen rol van de cameraman etc.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=ARVJBW-O8c4"]YouTube- SEKJOERITIE - de trailer[/ame]

edit; hier volledig te zien http://www.eo.nl/programma/sekjoeri...87432572606CA702787.mmbase02?episode=11288056

Je bent gewoon verliefd op die chick .. Ik zag gister ook al een korte trailer op TV, maar eens kijken

Ik vond Clooney wel erg goed hoor, zijn maniertjes enzo. Ik heb George Clooney volgens mij nog nooit een dialoog zien aangaan wat ik oninteressant vind dus ja, charisma heeft die wel. Ik vond Jeremy Renner zeker goed, maar toch niet de beste acteur van dit jaar.

Heb hem ook gekeken vanmiddag.. Moet zeggen dat ik hem ook erg leuk vond voor een Nederlandse film.. Pakt toch meerdere thema's mee op een slimme en leuke manier

Best Picture; zal helaas wel Avatar worden, mijn voorkeur gaat uit naar Inglorious Bastards of Up in the Air, helaas A Serious Man nog niet gezien.
Actor in a leading role; George Clooney, Jeff Bridges nog niet zien schitteren in Crazy Heart, maar hem geef ik ook een goed kans.
Actor in a supporting role; Christoph Waltz, sowieso!

Pfoe, geen zin meer om verder te voorspellen, en heb ook veel nominaties nog niet gezien.

Status
Not open for further replies.