This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Gewicht/Weight zaken enzo.

het scheuren van diverse onderdelen heeft vaak ook te maken met de scherpe hoeken en dergelijk, zoals joël ook aangeeft microscheurtjes, asl de vervolgens een goed schuurpapiertje pakt en alles weer netjes rond/glad schuurt, heb je nog meer materiaal weggehaald (nog minder gewicht) EN de kans op scheuren etc is vele malen kleiner
 
Polijsten was ook al mijn bedoeling.
 

Kan me ook nog zoiets herinneren van een zuiger van Joel die gescheurd was. later heeft hij een zuiger geschuurd om de micro scheurtjes eruit te halen...
 

Ik doe dan mee.. Als het om die reden zou gaan !

Ik ben met gaatjes in me frame ook gestopt.. zitten er maar een paar
Ik heb het gewicht ergens anders weg gehaalt wat totaal niet de veiligheid beinvloed !

Maar hij gaat binnenkort de bank op. we zullen dan zien wat er gebeurt. Op de bank komen er hoop meer (druk) krachten op dan op de straat.

Me velg is overal afgerond (met CNC) en heb hem helemaal nageschuurt ! ik ben er totaal niet bang voor dat hij het niet gaat houden !
 
Waar volgens mij een hoop mensen niet aan denken is dat staal een ander materiaal is dan aluminium. Een standaard frame veelal vervaardigd uit getrokken pijp en zo zijn bijv. velgen en carters gemaakt van gegoten aluminium. De eigenschappen tussen deze twee materialen en productie methoden zijn zeer uiteenlopend. In deze is het balangrijkste verschil volgens mij dat een frame over het algemeen vaak 'waarschuwd' als je te ver bent gegaan en giet alu niet... Velgje (Peugeot?) met die 8 gaten in de trommel aan het begin van dit topic is in mijn ogen daardoor onverantwoord.

Beunwerk is in mijn ogen ontoelaatbaar voor dragende delen en remmen, ter beoordeling door de daartoe gemachtigde technische personen...


Wat mij tevens stoorde is de opmerking van 'ik weet even niet meer wie' op pagina 1 over een remschijf van een mountainbike op een sprintscooter... Volgens deze persoon zouden de bevestigingsboutjes van de schijf te klein zijn en is deze rem geschikt voor 25kg bij 60km/h. Mijn mening: De schijf word alleen belast op afschuiving tussen schijf en velg, niet het boutje zelf. De bestuurder van de fiets mag ook meegerekend worden als te remmen gewicht. Als je een lange periode van een berg naar beneden rijd moet de rem het totaal gewicht ook blijven remmen zonder stall verschijnselen. Mits de remmen van een fatsoenlijke fabrikant zijn lijkt mij het remmen van een relatief lichte sprintscooter plus bestuurder op een recht stuk weg daardoor geen enkel probleem...
 


Die ''weet even niet meer wie'' ben ik dus.

Welke FATSOENLIJKE fabrikant komt uit china? Troepzooi dingen komen daar vandaan. met een fiets heb je minder doordrammende kracht dan met een snelle sprint scooter. Tevens moet er met een sprintscooter in 1x hard geremd worden, en niet een lange weg naar beneden zoals bij downhill biken.
Downhill fietsen worden overigens niet in china gemaakt, maar in amerika. Uitgerust met deugdelijke remmen.
Chinese downhill bikes worden misschien wel gemaakt, maar zullen wel weer goedkope replica's zijn, gemaakt van gerecyclde colablikjes.
Zo ook de remmen waarschijnlijk.
Het zijn niet voor niets remmen voor een FIETS.

Dat verhaal over de boutjes was ik niet, maar ben het er wel mee eens.
Die velgjes met kutschijfjes moeten ze gewoon verbieden op de SBO.
 
Lekker boeiend waar het vandaan komt. het gaat om de kwaliteit. dat de onderdelen uit china over het algemeen van mindere kwaliteit zijn is misschien waar. maar jij brengt het nu alsof alles uit china kut is. beetje jammer.

Een beetje fatsoenlijke mountainbike schijfrem blijft gewoon heel. Dat is ook al meerdere keren bewezen door een aantal buitenlandse sprinters.

slechte kwaliteit remmen zullen gewoon afgekeurd worden neem ik aan.
 
weet je het cker ? ik heb een athena 80 in handen gehad die nog tragere layout had als een dr

Met een frees...een draaibank, een hoop kennis en een regelement dat veel toelaat wat aanpassingen betreft kom je een heel eind
 
nou een spinter (tenminste als ik zelf eens rij) rem nooit hard iig niet opeens volle bak in de ankers..
en als je eenmaal grip hebt en druk op je voorwiel kun je de druk langzaam opvoeren..
dus dat argument van je vind ik niet gegrond
 
nou een spinter (tenminste als ik zelf eens rij) rem nooit hard iig niet opeens volle bak in de ankers..
en als je eenmaal grip hebt en druk op je voorwiel kun je de druk langzaam opvoeren..
dus dat argument van je vind ik niet gegrond


op sprints als eindhoven hoef je je niet zo druk te maken...
Go-fast demo dag in rotterdam weer wel...
 
Met een frees...een draaibank, een hoop kennis en een regelement dat veel toelaat wat aanpassingen betreft kom je een heel eind
Zoveel geks was er niet mee gedaan, igg niks wat bij de SBO niet zou mogen. Tijd is er wel in gaan zitten, veel tijd..
 
Wat bepaald, op het oog bekeken een slechte kwaliteit rem?

op die manier zullen ze alles moeten gaan keuren. op het oog. Ze kunnen niet allemaal zoveel verstand van zaken hebben dat ze precies weten welk merk goed is en welk merk niet. Dat is met alles zo.