Tinne
Ins GhöN tshene Thön..
weet je het cker ? ik heb een athena 80 in handen gehad die nog tragere layout had als een dr
ja.
weet je het cker ? ik heb een athena 80 in handen gehad die nog tragere layout had als een dr
*foto*
'stnd' frame.
Polijsten was ook al mijn bedoeling.het scheuren van diverse onderdelen heeft vaak ook te maken met de scherpe hoeken en dergelijk, zoals joël ook aangeeft microscheurtjes, asl de vervolgens een goed schuurpapiertje pakt en alles weer netjes rond/glad schuurt, heb je nog meer materiaal weggehaald (nog minder gewicht) EN de kans op scheuren etc is vele malen kleiner
het scheuren van diverse onderdelen heeft vaak ook te maken met de scherpe hoeken en dergelijk, zoals joël ook aangeeft microscheurtjes, asl de vervolgens een goed schuurpapiertje pakt en alles weer netjes rond/glad schuurt, heb je nog meer materiaal weggehaald (nog minder gewicht) EN de kans op scheuren etc is vele malen kleiner
Ik vind het een beetje gezeur allemaal, eerst was het bij iedereen een "hype" om alles vol te boren en uit te frezen, en nu omdat een paar mensen zeggen dat het onveilig kan zijn ineens vinden dat er helemaal niet meer geboort en gefreest mag worden ... als ze bij de TC elke frame met een gaatje of afgeslepen ding of velgen die gedraait / gefreest zijn af gaan keuren zonder te beoordelen, zou ik per direct met alles stoppen.
Waar volgens mij een hoop mensen niet aan denken is dat staal een ander materiaal is dan aluminium. Een standaard frame veelal vervaardigd uit getrokken pijp en zo zijn bijv. velgen en carters gemaakt van gegoten aluminium. De eigenschappen tussen deze twee materialen en productie methoden zijn zeer uiteenlopend. In deze is het balangrijkste verschil volgens mij dat een frame over het algemeen vaak 'waarschuwd' als je te ver bent gegaan en giet alu niet... Velgje (Peugeot?) met die 8 gaten in de trommel aan het begin van dit topic is in mijn ogen daardoor onverantwoord.
Beunwerk is in mijn ogen ontoelaatbaar voor dragende delen en remmen, ter beoordeling door de daartoe gemachtigde technische personen...
Wat mij tevens stoorde is de opmerking van 'ik weet even niet meer wie' op pagina 1 over een remschijf van een mountainbike op een sprintscooter... Volgens deze persoon zouden de bevestigingsboutjes van de schijf te klein zijn en is deze rem geschikt voor 25kg bij 60km/h. Mijn mening: De schijf word alleen belast op afschuiving tussen schijf en velg, niet het boutje zelf. De bestuurder van de fiets mag ook meegerekend worden als te remmen gewicht. Als je een lange periode van een berg naar beneden rijd moet de rem het totaal gewicht ook blijven remmen zonder stall verschijnselen. Mits de remmen van een fatsoenlijke fabrikant zijn lijkt mij het remmen van een relatief lichte sprintscooter plus bestuurder op een recht stuk weg daardoor geen enkel probleem...
weet je het cker ? ik heb een athena 80 in handen gehad die nog tragere layout had als een dr
slechte kwaliteit remmen zullen gewoon afgekeurd worden neem ik aan.
nou een spinter (tenminste als ik zelf eens rij) rem nooit hard iig niet opeens volle bak in de ankers..
en als je eenmaal grip hebt en druk op je voorwiel kun je de druk langzaam opvoeren..
dus dat argument van je vind ik niet gegrond
Zoveel geks was er niet mee gedaan, igg niks wat bij de SBO niet zou mogen. Tijd is er wel in gaan zitten, veel tijd..Met een frees...een draaibank, een hoop kennis en een regelement dat veel toelaat wat aanpassingen betreft kom je een heel eind
Wat bepaald, op het oog bekeken een slechte kwaliteit rem?