kees
38.8KG 22.2HP 6.83s
Wat er gezegd wordt over de kappen vind ik ook een interresant punt.
Ik ben zelf bezig met een kappenset waarbij verschillende delen aan elkaar komen te zitten. De set wil ik dan laten maken uit Carbon/Koolstof Kevlar.
Nu zat ik van het weekend met iemand hierover te praten, die vertelde me dat Poly lichter is dan Carbon/kevlar. Dat heeft hij gehoord van iemand die al jaren in het Carbon zit volgens hem.
Is dit nu waar, wat ik zeer sterk betwijfel, of wilt diegene het voordeel van Carbon voor zichzelf houden
Ik wil zelf met kappen gaan rijden, omdat ik het nog steeds een scooter sprint vindt en geen frame sprint. Maar goed dat is mijn mening en die doet hier verder niet echt ter zake.
Daarentegen heb ik wel erg veel respect voor mensen als Heiko en Joël en de rest die hele mooie frames bouwen. Want daar komt wel wat meer techniek bij kijken dan een simpel scooterframe aanpassen.
Carbon is zeker lichter, alleen het verschil is (zeker voor de prijs) ver verwaarlozen. Op mijn achterkap zal het hooguit een halve KG schelen, en dat voor ruim 125 euro meer, nee dankje
Dus polyester is de goedkoopste / beste optie vind ik
Kevlar (koolstof) is wel zwaarder maar wel weer sterker, alleen het verschil tussen kevlar en carbon is echt minimaal.
Als je praat over een hele scooter in carbon of polyester, praat je denk ik over 2 KG verschil.