Ik doe nu niet zoveel meer aan mijn scooter, maar de ideeen zijn er natuurlijk nog wel. (ding staat ook bij mn ouders)
Ik had ooit (met tijd/geld);
-Carbon helm
-Carbon carterkap + kartstarter
-90cc Athena
-Carbon stuur (stuur/clamp combi)
-Alu vorkpoten
-Lichter kroonstuk
-Mtb schijfrem
-Polyesterloze gatenkaas kappen
had/als.
Voor mij was het bouwen altijd leuker dan rijden.
Maar het was het idee van "als het veilig lichter kan, doen!" het idee dat iets nog onnodig 'zwaar' is.
[edit]
Die Athena Ac is 80cc!
[/edit]
Je gaat dus een LC cilinder zo bewerken dat ie Ac wordt?op mijn 86.6cc ac 7poorter komt strax gewoon een nx kitje en moet het zonder gas tog egt wel over de 27pk gaan enigge gewicht meer als mijn evotje is de nx kit mja die levert genoeg rendement om dat te verwaarlozen..
ik ben absoluut niet bang dat hij te heet word met dat vermogen aangezien hij minder toeren gaat draaien als mijn evo ac en die het perfect uit houd
die 80 athena ac is erg tam kun je beter een evo ac pakken en deze op 44 slag aanpassen of nieteens 44slag dan nog scoort een evotje beter
Ja oke, maar dan hou je je cilinder dus origineel..Dan sluit je dan toch koeling juist wel aan en gooi je het er allemaal af als je gaat sprinten ? of zie ik het verkeerd ?
25+ pk gecorr.
met die Koopmansquad.
Maar dan nog, als iemand toch nog voor het ''lichte'' gaat, ga het gewicht dan ergens anders zoeken dan gaatjes boren in je frame dat is compleet te verwaarlozen.
Een velg zal nooit uit het midden gelagerd zijn, aan de andere kant zal ook een lager zitten, waarschijnlijk in de deksel van de trommel.
Probleem met dit soort aanpassingen is dat je met boren een "vies" gat maakt. Het gat heeft scherpe randen waar de spanningen enorm oplopen en bovendien kunnen er bij het boren direct al scheurtjes op microniveau ontstaan.
Bovendien heeft het hart van het wiel nu juist het meest te voorduren, logisch, want vanaf de velgrand heb je als het ware een "arm" naar binnen toe. Daarom zie je vaak dat spaken van dik naar dun uitlopen.
Een dergelijk wiel zou ook zonder wikken of wegen afgekeurd moeten worden naar mijn mening.
Ik zou me kunnen voorstellen dat mensen zich geinspireerd voelen door motorfietswielen die ook zeer dunne spaken hebben, maar het verschil is dat deze gesmeed zijn uit zeer sterke aluminium legeringen.
Ze moeten gewoon bewerkte frames ( op velichtingen na ) en wielen afkeuren. Dus gatenkaas enzovoorts. Puur uit veiligheids overwegingen. Jammer dan voor die tijd imo.