Wat er gezegd wordt over de kappen vind ik ook een interresant punt.
Ik ben zelf bezig met een kappenset waarbij verschillende delen aan elkaar komen te zitten. De set wil ik dan laten maken uit Carbon/Koolstof Kevlar.
Nu zat ik van het weekend met iemand hierover te praten, die vertelde me dat Poly lichter is dan Carbon/kevlar. Dat heeft hij gehoord van iemand die al jaren in het Carbon zit volgens hem.
Is dit nu waar, wat ik zeer sterk betwijfel, of wilt diegene het voordeel van Carbon voor zichzelf houden
Ik wil zelf met kappen gaan rijden, omdat ik het nog steeds een scooter sprint vindt en geen frame sprint. Maar goed dat is mijn mening en die doet hier verder niet echt ter zake.
Daarentegen heb ik wel erg veel respect voor mensen als Heiko en Joël en de rest die hele mooie frames bouwen. Want daar komt wel wat meer techniek bij kijken dan een simpel scooterframe aanpassen.
Het ophang punt zit alleen maar in het midden van de velg. en ook maar aan 1 kant. dus eigenlijk zal hij al kunnen knappen als je er alleen al op gaat zitten... kantelbeweging. (als jullie begrijpen wat ik bedoel)
En ik betwijfel dat daar bijna een halve cm tussen zit....
Maargoed, Wie heeft er al gekeken naar gewichts reductie in kappen ? Ik wel namelijk:
- Middenbuis = 1KG
- Buddybak = 700 gram
- Buddy zelf = 2300 gram
- Linker, rechter, voor-de-zadel-kap, achterlichtunit = 2,8 KG
OF
Complete polyester achterkant = 2,5 KG (ongeveer!, niet zeker want heb hem nog niet terug)
Ofwel een verschil van 4.8 KG! En daardoor maak ik mijn sprinter niet gevaarlijker(Behalve op de middenbuis is wat te zeggen, evt)
Haha annorexia bij de sprints ipv modellen branche
als je de avond voor sprinten niet eet en niet ontbijt scheelt je ook een paar honderd gram
Haha annorexia bij de sprints ipv modellen branche
als je de avond voor sprinten niet eet en niet ontbijt scheelt je ook een paar honderd gram
Kan kilo's zijn zelfs... alleen of je reactie vermogen dan goed is....
Het staat in scooter gevorderden, daar mag het blijven, maar reageer er ook naar. Dit soort reacties dus achterwege laten. Danku
Mvg,
Die rotorplaat is al van alu dus lijkt me dat je daar niet meer als 30 gram af krijgt ? Maargoed alle beetjes helpen natuurlijk. Wat je ook kan doen is alle uitstuipself van je carter weg slijpen, scheelde op mijn lange carter volgens mij ongeveer 250 gram (waar praten we eigenlijk over 8P)
Het is natuurlijk de bedoeling dat mensen de grens gaan opzoeken, dat maakt het hele wereldje nou net, alleen vind ik wel dat dit met een gezond verstand moet gebeuren. Als ik in de TC zou staan, had ik het velgje van raceroxie nooit goedgekeurd, al was het geheel doorberekend met daarvoor bestemde technieken.
Al had je 1 gat minder gemaakt, zodat je overal 2mm dikkere bruggen tussen de gaten zou hebben was het al een ander verhaal geweest. Ik snap echt niet waarom je jouw of andermans leven gaat wagen voor die 10 gram oid? :?
Je moet het echt van de kg's hebben, en ik weet echt wel dat alle kleine beetje samen een kg kunnen zijn, maar ik zou mijn eigen veiligheid toch altijd voorop stellen. Als je een week voor de sprint op je eten etc let en ff goed gaat poepen voor de sprint bereik je veel meer en zet je je eigen en andermans leven niet op het spel.
Maar dan heb je altijd nog het feit. 'Wat als je het beide doet'
Ja maar nu doen ze het niet he, ze boren hun frame liever kamikaze dan wat kilotjes af te vallen.
das leuk maar de eerste 25 + blokken komen dit seizoen, waar ben jij dan met je 20,5 die 4 kilo lichter is?