This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Gewicht/Weight zaken enzo.

je moet idd wel zorgen dat je sprinter op zijn juiste vermogen blijft en dat de temperatuur niet te snel stijgt, anders mis je gwn vermogen... dus midden op de baan moet hij niet veel warmer zijn dan in het begin, om je vermogen nog te hebben en zo een goede tijd te rijden!

Als je temp te snel stijgt, heb je op een gegeven moment gwn een stuk minder vermogen waardoor je tijd dus minder snel is...
 
daarnaast is een constante temperatuur ook van belang voor het vermogen, mijn ervaring


Inderdaad...in het geval van Kees stijgt de temp dus 25 graden binnen 7/8 seconden, dat is echt niet heel lekker voor het materiaal. Daarnaast kan je imo ook niet voldoende warmdraaien wat denk ik de mede oorzaak was van het slecht wegkomen. Uitlaat & vario niet heet, bougie niet goed schoongebrand etc.
 
Klopt, maar mijn temperatuur stijgt 15 tot max. 20 graden. Mijn ervaring is dat als je bankt bijvoorbeeld, dit ook is dat hij zoveel stijgt. Mijne verliest zijn vermogen bij 60 tot 70 graden en zo warm word hij net niet, dus opzich zit dat wel goed.

Nu nog gaten maken in me kap zodat hij een beetje rijwind krijgt, en zal ik misschien 2 tot 5 graden minder eindigen
 
Sorry, ik zie nu dat dit het gewichtstopic is...laten we even ontopic blijven mensen (ik weet dat ik zelf ook de fout maakte).
 
Mwah,

Het heeft wel verband met elkaar, de discussie is dus niet zinloos. Als je zo gaat kijken kan je net zo goed je frame in 3 stukken slijpen omdat je niet kan discusseren of het dan wel nuttig is op de baan, get my point?
 
Mijn sprinters hebben dezelfde temp aan eind als bij de start, die italianen hebben ook altijd van die idioot grote radjes erop en dat is met dezelfde reden. Als je blok al behoorlijk scherp staat, wil je geen grote temp stijging hebben tijdens de run.
 
Mwah,

Het heeft wel verband met elkaar, de discussie is dus niet zinloos. Als je zo gaat kijken kan je net zo goed je frame in 3 stukken slijpen omdat je niet kan discusseren of het dan wel nuttig is op de baan, get my point?

Mijn reactie was alleen om te voorkomen dat we doorgaan op de temperatuur-kwestie. Zolang het er deels mee te maken blijft hebben is het natuurlijk prima!
 
Oke :W

Maar als je bij de start staat en je gaat hem warm draaien, voegt een waterpomp in prinsiepe niets toe. Als je zorgt dat je radiateur op dezelfde hoogte / hoger als je cilinder hangt, slangen recht lopen en het goed ontlucht is, stroomt het water ook, en word al het water warm.

Stel dat in mijn geval de temperatuur maar 10 graden zou stijgen na 150 meter, is dan de 1 kilo die je wint relevant?
 
Ik denk dat goed warm kunnen draaien en het behouden van een constante temperatuur veel belangrijk is. Je zegt dat het water ook stroomt door de thermische verschillen, dat is wel waar, maar de snelheid van de stroming heeft heel veel invloed op het koelvermogen.

Ik heb zelf op mijn racer een regelbare eleck. waterpomp, het scheelt HEEL veel of ik deze op half of op vol vermogen laat draaien.

Ik zou zeggen dat die ene kg verwaarloosbaar is...daarnaast is het natuurlijk veel makkelijker met testwerk als er een waterpomp aanwezig is.
 
Het is denk ik beter om in jou geval een mechanisch pompje te monteren. zo ben je nogsteeds die kilo kwijt (paar gram minder dan) Maar blijft je temp een stuk constanter.
het blok en de band opwarmen is bij mij erg belangrijk. Als ik dit niet doe heeft mijn zip een flinke dip aan het begin of heb ik wheelspin.
Ook lijkt het mij zoals pronk al zegt niet echt optimaal voor je spullen. in 7 sec een bijna 20 graden stijgen is best heftig.
 
Ik kan je vertellen dat een mechanische waterpomp ten opzichte van een elecktrische een paar 10de vermogen kost over de hele vermogenslijn.

Daarnaast denk ik dat de echte snelle jongens zich nu meer moeten gaan richten op het krijgen van grip op de 1e meters en de daarbij behorende power, een lichter frame maakt dit alleen maar moelijker.

Joel heeft het onderin heel goed in orde, ding trekt zonder slag of stoot als een streep weg, topspeed 127 km/h met een tijd van 6.37/6.38

Tommy heeft het onderin iets minder onder controle, maar heeft een topspeed van 135+ en rijdt daarom dezelfde tijd.

Als beide heren nou iets van elkaar leren...krijgen we tijden die rond de 6 seconde zitten.
 
Last edited:
of als joel er nos op bouwt die die vanaf de 50 meter indrukt, maakt hij het 'minder' snelle deel van de baan weer goed ...
 

Robbert.

dennis ging 125
sander 127
en Rene 135

dus de gene met lachgas had de hoge top. beide 6.38 en 6.39 van dennis en respectievelijk sander hebben dus ongv gelijke top.
 



Dit is zomaar een voorbeeld hoor, niet mijn frame.
Maarrr als ik de omcirkelde delen weg haal, Heeft dat enig merbaar invloed op de wegligging bijvoorbeeld?
Of is het levensgevaarlijk, ik wil graag tog weer een aerox gaan kopen, maar tog een klein beetje het gewicht proberen naar beneden te werken.

Edit:/ ik snap ook wel dat het een beetje tegenstrijdig is een Aerox en een laag gewicht, maar ik vind het uiterlijk ook erg belangrijk!
 
Er zijn meerdere aeroxen die SBO hebben gereden met het frame op jouw manier behandeld, dus daaruit kan ik opmaken dat het wel kan.

Dat achterste beugeltje weet ik niet of ze dat eruit gehaald hebben.
 
Dit was mijn oude rox frame, woog rond de 7 kilo denk ik. (Standaard is een rox frame 10/11 Kilo)
Kan nog lichter, want die achterste beugel kan je weg halen en vervangen voor een dunnere en zo heb je nog meer van die dingentjes



 
Je kan je frame ook helemaal afslijpen tot aan je blokophanging en dan met 2 beugeltjes op je frame lassen kan je je buddy ook weer vast zetten (moet je wel met onderlangse ophanging rijden)
 
Ik vind als je een aeroxframe oid pakt dat je eigenlijk niet van gewichtsbesparing kunt spreken. Zoals het afdraaien van 13inch aeroxvelgen, ook zoiets onzinnigs.

Maargoed.