Op de hele kappenset zal hij ongeveer 1/2 KG pakken. Hij had beter een Zip 98 polykap in carbon kunnen laten uitvoeren en dan buddybak + middenbuis verwijderen zoals ik dat gedaan heb. Dan pak je wel een leuke 2/3KG met een beetje geluk..
Ik zat voor de grap eens uit te zoeken met die carbon helmen. Maik heeft ook een carbon helm en die weegt 1450 gram, een besparing van 0,0 dus (hij is wel mooi maar dat is smaak).
Door BMW wordt "geclaimt" dat hun helm "werelds lichtste" carbon helm is:
foto:
Ze beweren dat het gewicht onder de 1000 gram licht (zal wel iets van 980 zijn ofzo).
Je betaal er ook wel wat voor, een webwinkel gezien verkrijgbaar voor 915 pond of wel 1189 euro. 1100 euro voor +- 500 gram? Nee dankje
De naam van de helm is trouwens: BMW SportIntegral Carbon Fiber Helmet google levert genoeg op
Tevens ben ik wel van mening dat op een zip zeer weinig winst word behaald met Carbon kappen. Origineel wegen ze al bijna niks, is ook van dun plastic gemaakt. Ga je dit vergelijken met bijvoorbeeld Beta Ark kappenset gaat dit echt wel een paar kilo schelen!
Beta maakt alles van dikker metaal / plastic dan bijvoorbeeld een Aerox. Waarom weet ik ook niet, maar daar gaat het nu niet om.
Ben het met je eens, alleen moet je me eerste zin niet te serieus nemen. Was meer een voorbeeld van. Bij andere setjes valt er nog meer winst te halen, daar doelde ik eigenlijk op.
Als je ook leest had ik het al over 1 KG winst op alleen de top zadel van maikel in het carbon.
Zonder iets weg te zagen maar het dunner maken van had ik ook een enorme winst.
Bart@sp had ook een carbon voorkapje vroeger... dat was echt enorm licht. Nog lichter dan mijn bewerkte kapje.
Mensen halen ook de buis weg waarop je buddy rust..
IK heb scheve gaten geboord :|
Tyfus.