Een 15-jarige bromfietser 6 x aangehouden

Originally posted by ho0z
hoezo krijg je halve boetes als je nog geen 16 bent?
toen ik 15 was kreeg ik ook gewoon de volle mep aan mijn broek.
Als je halve boetes uit zou schrijven , dan heeft het niet echt nut volgens mij?

Dan ben je genaaid, Ik weet niet waarom het precies is maar ben je jonger dan 16 word de boete gehalveerd
 
Originally posted by Enrico@nrg
Geen fabel, vriend van me had ook 6 boetes gehad en we hebben tegen 3 ervan bezwaar gemaakt en dat is gelukt dus...

Mooizo... mja ik hoorde van een agent hier in Ede, vriend van mn vader, dat dat dus een fabeltje was. Maarja als je er bezwaar tegen maakt en dat lukt ook nog, zal het idd wel niet mogen :)

En geen kappen / scherpe delen is idd strafbaar.
 
1. Waarom zou de scoot niet in beslag mogen genomen worden? Hij was ten onrechte gekenmerkd als een snorfiets + dat hij niet verzekerd was. Dan is hij niet toegelaten in het verkeer en mogen ze hem zo opladen. Hier in Belgie doen ze dit trouwens ook met auto's die tijdens een controle geen verzekering hebben.
2. Tja ik blijf het roepen: "In elke groep is er een minderheid die het verpest voor de meerderheid"...
3. Die kereltjes zijn gewoon dom bezig geweest. Uit het achtervolgen + klemrijden neem ik aan dat ze ook nog is in volle stadscentrum proberen te vluchten hebben en dat dit dan veilig gebeurt is ook maar de vraag


Arjan-FS: Verander die avatar is man ik krijg er bijna epilepsie aanvallen van. Iets minder snel flikkeren zou wonderen doen
 
Originally posted by Karoshi
1. Waarom zou de scoot niet in beslag mogen genomen worden? Hij was ten onrechte gekenmerkd als een snorfiets + dat hij niet verzekerd was. Dan is hij niet toegelaten in het verkeer en mogen ze hem zo opladen. Hier in Belgie doen ze dit trouwens ook met auto's die tijdens een controle geen verzekering hebben.

Daar heb je dan weer gelijk in...

Arjan-FS: Verander die avatar is man ik krijg er bijna epilepsie aanvallen van. Iets minder snel flikkeren zou wonderen doen [/B]

8P
 
Originally posted by Karoshi

Arjan-FS: Verander die avatar is man ik krijg er bijna epilepsie aanvallen van. Iets minder snel flikkeren zou wonderen doen

Gewoon ff op [Esc] drukken en je heb er geen last meer van ;)
 
Originally posted by Black&Blue
Scooter mag volgens mij pas in beslag genomen worden als de hoogte van de boetes groter is als de waarde van de scooter..

Is dacht ik hetzelfde met auto's..

Correct me if I'm wrong :)

Dus een ferarri enzo van 1 miljoen word nooit in beslag genomen? da's toch onzin
 
Heeft me broer ook gehad toen die nog 15 was ofzo.
Hij was met een kameraad met die gast zn brommer op een veldje aant rijden.Toen ging die ff stukje op het fietspad rijden , stonder er agenten te controleren op papieren enz. Hij had geen helm op en reed dus plank langs die controle , agenten erachteraan enzo , stoptekens negeren enzo.Toen hadden ze hem te pakken :X

Geen 16
Geen certificaat.
Geen verzekering.
Verzekeringsplaatje vervalst.
Opgevoerde bromfiets.
Stoptekens negeren
Geen helm.
Te hard rijden.

Mja , hij was dus wel gematst met een boete van rond de honderd gulden.

Mja , wie doet er niet soms iets doms , kan de ene keer wat slechter uitpakken als de andere keer.
 
Originally posted by Karoshi
3. Die kereltjes zijn gewoon dom bezig geweest. Uit het achtervolgen + klemrijden neem ik aan dat ze ook nog is in volle stadscentrum proberen te vluchten hebben en dat dit dan veilig gebeurt is ook maar de vraag


Hier in Nederland is het om 3 uur 's nachts niet meer zo druk op straat ;) :*
 
Originally posted by Arjan-FS
Dan ben je genaaid, Ik weet niet waarom het precies is maar ben je jonger dan 16 word de boete gehalveerd

kinderkorting heet dat, heb ik ook een keer gehad toen ik 14 was(fietste door rood heen:)) en toen zeiden ze mij dat het maar de helft was omdat iemand onder de 16 lang niet zo veel kan verdienen in verhouding met boven de 16
 
Originally posted by Arjan-FS
Dan ben je genaaid, Ik weet niet waarom het precies is maar ben je jonger dan 16 word de boete gehalveerd

Omdat je dan zogenaamd "minderjarig bent"
Net zoiets als dat je naar HALT moet in plaats van naar de gevangenis, maar dan krijg je dus korting op boetes
 
Originally posted by EXup^
Heeft me broer ook gehad toen die nog 15 was ofzo.
Hij was met een kameraad met die gast zn brommer op een veldje aant rijden.Toen ging die ff stukje op het fietspad rijden , stonder er agenten te controleren op papieren enz. Hij had geen helm op en reed dus plank langs die controle , agenten erachteraan enzo , stoptekens negeren enzo.Toen hadden ze hem te pakken :X

Geen 16
Geen certificaat.
Geen verzekering.
Verzekeringsplaatje vervalst.
<b>Opgevoerde bromfiets.</b>
Stoptekens negeren
Geen helm.
<b>Te hard rijden.</b>

Mja , hij was dus wel gematst met een boete van rond de honderd gulden.

Mja , wie doet er niet soms iets doms , kan de ene keer wat slechter uitpakken als de andere keer.


miereneuk mode:

volgens mij is dit hetzelfde hoor :P

/miereneuk mode!
 
Originally posted by ho0z
hoezo krijg je halve boetes als je nog geen 16 bent?
toen ik 15 was kreeg ik ook gewoon de volle mep aan mijn broek.
Als je halve boetes uit zou schrijven , dan heeft het niet echt nut volgens mij?

ha janssens, nu je 19 bent krijg je nog steeds de volle mep aan je broek.. wat zullen we doen stoppen of om gesloten verklaring heenrijden in een vrachtwagen zonder rijbewijs :Rolleyes:

Boetes die je krijgt als je 15 bent alsvolgt:

Als je 15 bent krijg je een boete omdat je nog niet gemachtigd bent om een gemotoriseerd voertuig te rijden.. hier staat een bepaald bedrag voor, deze betaal je punt uit..

Omdat je ook de voorgaande boete krijgt worden boetes zonder helm e.d. gehalveerd, deze omdat je nog '' geen 16 bent ''

:*
 
hehe

whee, kleinigheidje hou je toch :) ben btw sinds een paar uur 20 !eppo , anyway ben dus mooi genaaid met mijn volle boete voor helm. Tis dus niet zo dat ze per definitie gehalveerd worden? het hangt van de rest van de boetes/omstandigheden af?
 
Back
Top