[Breda] 16-jarige fietster aangereden; dood

Cipher said:
Even een update;

De klootzak is veroordeeld tot 8 jaar cel.
Hij werd eerder tot 6 jaar veroordeeld, maar hiertegen ging hij in hoger beroep.
In het hoger beroep is hij tot 8 jaar veroordeeld, loser :W
Hij gaat weer in hoger beroep, hopelijk krijgt hij nu 10.

Hij schijnt geen enkele spijt of berouw richting de nabestaanden te tonen. Van mij mogen ze hem afschieten.

2 keer in hoger beroep?
Cassatie zeker, maar anyway, van mij mag het rechtsysteem van de VS hier toegepast worden (op dood door schuld, verkrachting en dat soort zaken)
8 jaar, ongelooflijk tog? :|
 
hier denk ik sowieso al heel vaak aan.
vriend van mij was een hele sterke grote jongen.
en zakte in een kroegje zo in elkaar en weg was die..
ook alsof het allemaal even niets is.
alles kan heel onverwachts komen, ook zoals zo een ongeluk idd..
ik heb nog nooit zoiets gezien en hoop ook niet dat het zo gebeurt.
iig heel veel sterkte, ik raad je aan er genoeg over te blijven praten en als dat niet echt veel wilt helpen ook gewoon een therapeut te raadplegen want dit soort dingen kunnen je wereld echt totaal omdraaien.
toch vind ik het ook raar dat de politie er zo weinig aan heeft gedaan.
volgens mij was het zo dat als er zoiets gebeurden de omstanders kaartjes kregen met adressen voor hulp e.d.
mja suc6 iig..
 
@BaasB
Hoger beroep, cassatie.. ik weet niet hoe het heet.. maar ze zouden zn kop eraf moeten snijden. Kan er helaas niets over terug vinden op omroepbrabant.nl :?
 
als die al bij het gerechtshof is geweest, is de straf vrijwel zeker 8 jaar;). En tja, denk dat iedereen hem hetzelfde lot gunt als dat arme meisje, magoed, blijkbaar is nederland te soft voor de wat hardere (en rechtmatige:W) aanpak
 
en die gaan enkel over of het recht wel goed is uitgelegt/toegepast (als dit niet zo is wordt het gewoonlijk terugverwezen naar het hof). Er wordt niks feitelijk onderzocht.

edit:
Uitspraken over hoe en wat ivm straf kan je eigenlijk niet echt doen (vind ik), want je kent het dossier immers niet.
 
Blij dat ie opgepakt is maar 8 jaar...? Das wel fucking weinig voor iemand die dit veroorzaakt, doorrijdt en geen berouw heeft:|
Iig sterkte aan familie en vrienden :)
 
mensen komen en mensen gaan ... tuurlijk, maar als je voor je ogen iemand ziet sterven maakt dat indruk ... klaar .... voor dat soort mensen mag van mij de doodstraf ingevoerd worden ... dat soort ratten verdienen het niet om te leven simpel
 
meisje van 16 van het leven beroefd zij krijg 60 jaar..
en hij 8... ik bedoel, als die vrij komt (en het was mij zusje ofzo) had ik hem kapot gereden.

ziek dat dit nog kan, die man strak vrij rondlopen
 
ErikG said:
Dat is het verschil tussen jou en een idioot.
Jij hebt een geweten, je hebt van die figuren die er even mee zitten en het dan van zich af kunnen zetten.
Dat onderscheid jou van de figuren die je liever niet hebt.

Enigzins kortzichtig, ieder persoon (op een paar psychopaten na) zit met zoiets nog wel tijden (levenslang) , in zijn maag. Het is ook echt geen makkelijke beslissing om nu nog naar de politie te gaan en je zelf aan te geven. Daar heb je echt wel kloten voor nodig, ook al (mede doordat) je weet dat je geconfronteerd word met de familie. Het is voor de bestuurder nu echt geen makkelijke situatie want zoiets doe je niet met opzet. Dat is mijn mening deel 1.

Deel 2. Wat ik dan onbegrijpelijk vind, het niet melden achteraf kan ik (half) begrijpen. Maar al rij je iemand aan zal je toch als eerste stoppen om die gene te helpen? Ook al heb je 100 keer geen rijbewijs / ben je aan het joyriden / ben je dronken oid. in dat geval is het idd vrij sneu, hoewel je deze situatie ook als bestuurder denk ik niet echt verwacht..

beter iedereen die medelijden heeft met dat meisje, denk niet alleen na dat jij daar zou kunnen liggen vandaag of morgen, maar bedenk ook dat jij daar wel eens achter het stuur zou kunnen zitten.....

/ moraalridder

edit: zie nu dat het oud nieuws is. Na wat bezinning (2 min verder) moet ik toch zeggen dat je je hoe moeilijk is gewoon hoort te melden. :)
 
rs-ruud said:
Opzich heb je wel gelijk, maar die gozer rijdt met gedoofde lichten weg en toont geen berouw, dan ben je toch echt wel een smerige klootzak. En 8jaar is natuurlijk veelste weinig, maar dat ie 8jaar krijgt vindt ik nog meevallen ook, voor moord krijg je tegenwoordig soms maar 4 jaar ofzo:X
 
Het is idd verschrikkelijk dat dit soort dingen gebeuren. Het kan ons allemaal gebeuren je stapt op je scooter naar je werk/school whatever, en het zou zo maar je laatste ritje kunnen zijn.
 
BetaDriver said:
Ook lang niet altijd.

wel anders is het doodslag.


in ieder geval, ik herinner me dit topic nog wel toen het 'vers' was. Dat was wel een heftig verhaal toen. Ik denk dat die klootzak behoorlijk was lef heeft om in hoger beroep zijn straf nog aan te vechten, maar ik vind ook dat Nederland een goed signaal afgeeft door er nog 2 extra jaar boven op te doen.
 
TresurP said:
wel anders is het doodslag.

Klopt. Ik had niet gedacht nog meer juristen op dit forum te treffen.

Wilde even aangeven dat je ook iemand kan vermoorden zonder voorbedachte rade. Doodslag volgens het Strafrecht dus.

In dit geval, wat is er ten laste gelegd? Zou opzet bij mogelijkheidsbewustzijn naar boven gehaald kunnen zijn?
 
Back
Top