[Breda] 16-jarige fietster aangereden; dood

XtremeNRG said:
No offence

Maar...

moet hier nu over elk verkeersslachtoffer een topic aangemaakt worden:?

Het is zeker kut, begrijp me niet verkeerd.
Maar zulke dinge gebeuren gewoon, als je elke keer bij een onbekende erbij stilstaan wat heeft dat dan voor nut?

Als het fam of vrienden zijn is het een ander verhaal, maar toch...

Gaat niet zozeer om de dame die aangereden is.
Meer over het idee van cipher.
Meisje word aangereden, je ziet haar liggen in een plas bloed, ze word afgevoerd en het bloed word weggespoeld, daarna rijden er gewoon weer auto's en het leven gaat direct door.

Ik kan er wel inkomen dat zn beeld een gigantische impact op je heeft.

Nick@Zip said:
er werd gezegd dat hij met gedoofde lichten is doorgereden. maar als ik in zo'n situatie zou zitten. en het al in mijn hoofd zou halen OM DOOR TE RIJDEN... zou ik daar al niet aan denken. zodat ik niet gezien zou worden...

echt gewetenloos.....

Jah, er zijn ook mensen die graag het verhaaltje net ff wat pittiger maken voor de tv/radio.
Hoeft helemaal niks waar van te zijn hoor.

Geniaal van je einstein :!

Cipher wil misschien gewoon ff zn verhaal kwijt?
Klinkt lullig, maar zn directe omgeving zal nu echt maling hebben aan wat hij gezien heeft en tog zal ie er mee zitten en zun verhaal kwijt willen.

XtremeNRG said:
No offence

Maar...

moet hier nu over elk verkeersslachtoffer een topic aangemaakt worden:?

Het is zeker kut, begrijp me niet verkeerd.
Maar zulke dinge gebeuren gewoon, als je elke keer bij een onbekende erbij stilstaan wat heeft dat dan voor nut?

Als het fam of vrienden zijn is het een ander verhaal, maar toch...
Hij heeft het meisje gezien, dat is toch wel ff anders als zomaar een stukje in de krant of op internet wat je leest.

Edit: niet voor de nabestaanden natuurlijk.

Ik weet voor een groot deel wat het is...
m'n eerste vaste relatie is ruw verbroken omdat m'n vriend een aantal keer overkop is gegaan met de auto en onderweg naar het ziekenuis is overleden. Reden, overstekende dronken man op de autoweg....

Tom. said:
Meer over het idee van cipher.
Meisje word aangereden, je ziet haar liggen in een plas bloed, ze word afgevoerd en het bloed word weggespoeld, daarna rijden er gewoon weer auto's en het leven gaat direct door.
.
Precies! Wachtte al op zo'n reactie.

Ongeveer hetzelfde is een jaar terug met een goede vriend van m'n broer gebeurd. Ongeluk met z'n motor, één uur voor het ongeluk was die nog met m'n neef, wat praten, gelachen enz... Daarna ging die naar z'n vriendin geloof ik, maar kwam daar nooit aangereden. Hij maakte een ongeluk, dit kostte zijn leven. Hele brug werd volgeschreven, overal bloemen, drukte, maar het leven gaat verder. Nu, na nog MAAR 1 jaar, zijn de meesten het al vergeten, en denken ze er niet meer aan. Maar dat is normaal, zo gaat nou eenmaal.

efsane said:
Precies! Wachtte al op zo'n reactie.

Ongeveer hetzelfde is een jaar terug met een goede vriend van m'n broer gebeurd. Ongeluk met z'n motor, één uur voor het ongeluk was die nog met m'n neef, wat praten, gelachen enz... Daarna ging die naar z'n vriendin geloof ik, maar kwam daar nooit aangereden. Hij maakte een ongeluk, dit kostte zijn leven. Hele brug werd volgeschreven, overal bloemen, drukte, maar het leven gaat verder. Nu, na nog MAAR 1 jaar, zijn de meesten het al vergeten, en denken ze er niet meer aan. Maar dat is normaal, zo gaat nou eenmaal.

Bij de kennedy brug toch?

Dit is altijd naar om te lezen. Helaas nog steeds onvermijdelijk.

Het ergste is nog, je weet dat er nog vele op zo'n manier aan hun einde gaan komen. Het kan ons allemaal zo overkomen.

Zijn zoveel gekken in het verkeer.

Het nare is ook dat je er getuige van hebt moeten zijn. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk was en nog steed is.

Sterkte.

Black nightmare said:
Dis echt te erg. Ik heb het zelf pas geleden ook ongeveer meegemaakt. Ik was met mijn vriendin en familie uitgaan eten en toen ik 's nachts naar huis reed zei ze nog: kijk uit, en ik zeg natuurlijk: ja, er gebeurd niks. 5min later werd ik door een auto aangereden die ineens op mijn weghelft kwam rijden en de auto reed volgas weg toen ik op de grond lag :|
Dat is ook bij mijn schoonvader gebeurd. Dat moet gewoon opzet zijn geweest. Hij kon net op tijd de stoep op. Is al een aantal jaar geleden.. Kwam gewoon frontaal op hem inrijden |(

@XtremeNRG
Het is al een paar keer gezegd, maar t gaat me dus niet zozeer om het verkeersslachtoffer.Wou het om te beginnen gewoon even kwijt. Ten tweede is het wel iets om over na te denken. Ik ben tenminste even flink wakker geschud.
Het doet je blijkbaar weinig dat je op het ene moment een meisje dood ziet liggen, een plas bloed om haar hoofd, aan het begin van dr leven, misschien net dr VWO diploma gehaald, klaar om aan haar leven te beginnen.. en het andere moment auto's over haar sterteplek ziet rijden alsof het gewoon weer een kosteloos mensenlichaam is.
Speciaal voor jou;
ongeluk.jpg

Linksboven het kruispunt. Zij kwam uit de straat linksonder, en reed rechtdoor.
De auto kwam van links, waar je het zebrapad ziet.
Haar fiets lag opgevouwen, een meter voorbij de witte strepen. Zij zelf lag precies in het licht van de lantaarnpaal, waar nu bloemen liggen en kaarsjes branden. Er zit ongeveer 10 meter tussen de plek van aanrijding, en waar zij is neergekomen... En terwijl ik dit typ.. hoor ik buiten de auto's en scooters gewoon nog met volgas over die bewuste plek rijden.

Ik heb sinds een week een nieuwe telefoon, met een camera. Toen het net was gebeurd, en ik nog niet wist wat er aan de hand was, heb ik een foto gemaakt terwijl ze daar nog lag. Op de foto zag ik pas het bloed, en besefte ik me dat het er erger aan toe was dan ik had gedacht. De foto heb ik direct verwijderd. Maar wil hem best wel pogen terug te halen als je je niet kunt voorstellen hoe aangrijpend zo een aangezicht is.

@Tom
Dat hij met gedoofde lichten is weggereden is wat de getuigen aan de politie hebben verteld. Ga er dus maar van uit dat dit waar is. Dat soort dingen verzin je niet als je net zoiets hebt gezien.

@Razma
Dan sta je er wel ontzettend dichtbij. Dat gevoel gun ik echt niemand. Ik hoop dat je het inmiddels hebt kunnen verwerken..

Maar nogmaals. Ik heb dit gepost met het idee iedereen eens aan het denken te zetten. Ik denk dat veel mensen, including me, er nooit bij stilstaan dat veel dingen helemaal niet zo gebruikelijk zijn als dat ze lijken. Als je naar huis gaat, hoef je daar niet perse aan te komen. Het is helemaal niet zeker dat je morgen je vrienden weer spreekt. Er kan plots iets gebeuren, wat je hele leven voorgoed op zijn/haar kop zet., vaak door schuld van een ander.

Last edited:
dan doe ik even een klein stukje offtopic:
als mensen het vervelend vinden dat Cipher dit post, lees het dan gewoon niet?

en ontopic:
het is idd een raar idee dat daar nu weer auto's/scooters etc overheen rijden, maarja dr zijn ook heus nogwel meer plekken waarvan jij niet weet dat daar mensen zijn overleden.. kan netzogoed in een huis zijn waar je strax in woond.. dat daar iemand zomaar is vermoord oid.. maarja daar moet je je iig niet over gaan buigen.. maar kan begrijpen dat dit er wel ff uit moet..

ik maak ook echt nooit ruzie met mensen in mn directe omgeving ivm dat je nooit cker weet of je die mensen morge nogsteeds zult zien.. dan hebben diegene een rotgevoel omdat je daar ruzie mee had en dat diegene het nooit heeft kunnen vergeven/uitpraten..

ik kan begrijpen dat zoiets een flinke impact heeft op je als je dat van dichtbij meemaakt. het zet je zeker tot denken aan.
als je zoiets mee maakt is er over praten altijd de beste oplossing, je moet niet zelf erover gaan tobben dan kan je jezelf helemaal gek maken.

zoiets bewijst ook maar weer dat je toch altijd moet blijven opletten in het verkeer, of je nou lopend, met de fiets, met de brommer of auto bent. jij kan je nog zo goed aan de regels houden maar er hoeft maar 1 keer iemand te zijn die wat minder oplet of zich onsterfelijk voelt en het kan over zijn.

Ik had echt kippenvel toen ik t las (nogsteeds..). Waarom kan/mag dit gebeuren in onze samenleving? De dader reed waarschijnlijk onverzekerd (zoals velen :X) en werd bang. Ik hoop dat hij/zij over zijn/haar lafheid heenkomt en zichzelf aangeeft, dit is hartverscheurend voor de nabestaanden. Ik wens hun dan ook alle sterkte en jou ook Cipher, dit vergeet niet je zo maar ff.

RR

Cipher said:
Dat is ook bij mijn schoonvader gebeurd. Dat moet gewoon opzet zijn geweest. Hij kon net op tijd de stoep op. Is al een aantal jaar geleden.. Kwam gewoon frontaal op hem inrijden |(

@XtremeNRG
Het is al een paar keer gezegd, maar t gaat me dus niet zozeer om het verkeersslachtoffer.Wou het om te beginnen gewoon even kwijt. Ten tweede is het wel iets om over na te denken. Ik ben tenminste even flink wakker geschud.
Het doet je blijkbaar weinig dat je op het ene moment een meisje dood ziet liggen, een plas bloed om haar hoofd, aan het begin van dr leven, misschien net dr VWO diploma gehaald, klaar om aan haar leven te beginnen.. en het andere moment auto's over haar sterteplek ziet rijden alsof het gewoon weer een kosteloos mensenlichaam is.
Speciaal voor jou;
ongeluk.jpg

Linksboven het kruispunt. Zij kwam uit de straat linksonder, en reed rechtdoor.
De auto kwam van links, waar je het zebrapad ziet.
Haar fiets lag opgevouwen, een meter voorbij de witte strepen. Zij zelf lag precies in het licht van de lantaarnpaal, waar nu bloemen liggen en kaarsjes branden. Er zit ongeveer 10 meter tussen de plek van aanrijding, en waar zij is neergekomen... En terwijl ik dit typ.. hoor ik buiten de auto's en scooters gewoon nog met volgas over die bewuste plek rijden.

Ik heb sinds een week een nieuwe telefoon, met een camera. Toen het net was gebeurd, en ik nog niet wist wat er aan de hand was, heb ik een foto gemaakt terwijl ze daar nog lag. Op de foto zag ik pas het bloed, en besefte ik me dat het er erger aan toe was dan ik had gedacht. De foto heb ik direct verwijderd. Maar wil hem best wel pogen terug te halen als je je niet kunt voorstellen hoe aangrijpend zo een aangezicht is.

@Tom
Dat hij met gedoofde lichten is weggereden is wat de getuigen aan de politie hebben verteld. Ga er dus maar van uit dat dit waar is. Dat soort dingen verzin je niet als je net zoiets hebt gezien.

@Razma
Dan sta je er wel ontzettend dichtbij. Dat gevoel gun ik echt niemand. Ik hoop dat je het inmiddels hebt kunnen verwerken..

Maar nogmaals. Ik heb dit gepost met het idee iedereen eens aan het denken te zetten. Ik denk dat veel mensen, including me, er nooit bij stilstaan dat veel dingen helemaal niet zo gebruikelijk zijn als dat ze lijken. Als je naar huis gaat, hoef je daar niet perse aan te komen. Het is helemaal niet zeker dat je morgen je vrienden weer spreekt. Er kan plots iets gebeuren, wat je hele leven voorgoed op zijn/haar kop zet., vaak door schuld van een ander.

Dat is juist het gekke, mensen staan er niet bij stil omdat het hun naaste niet is. Als dit wel zou zijn dan dringt het pas door bij de gene. En dan is het al lang te laat. Ik vind dat mensen hier juist wel stil bij moeten staan, want het kan jou of je naaste ook gebeuren. Dit verhaal heeft me zeker wel wakker geschut. Gekke zal je altijd blijven houden want elke mens denk anders en dat zal altijd zo blijven. Dat die scooters en auto`s weer voorbij scheuren komt omdat die mensen niet weten wat er gebeurd is. Dit is juist het nadeel want de kans is groot dat je daar zo weer een ongeluk heb. En dit zal in een kring door blijven draaien. Stel die scooter persoon zou nou verongelukken. Dan zal precies het zelfde weer gebeuren als met het meisje.
De gene word afgevoerd.
Het bloed word weg gespoeld
Auto`s en ander verkeer rijd weer verder
En andere mensen weet niet wat er gebeurd is. En rijden er waar hard.

Daarom vind ik dat je er juist wel stil bij moet staan en je gedrag in het verkeer aanpast als je roekeloos zo rijden. Want als we met ze alle zo zouden denken dat is de kans op het vervolg een heel stuk kleiner.

Ik vind trouwens heel goed van je dat je het verteld. Want zo schut je er andere mensen mee wakker en laten beseffen dat iedereen daar had kunnen liggen. Jij bent trouwens een goede medemens. En laat ook zien dat je niet de enigste bent die leeft. Zo zouden meer mensen moeten denken dan zou de wereld er veel beter eruit kunnen zien. Ik wens je verder nog veel sterkte toe met het verwerken, want ik zie dat het vlak voor je deur is gebeurd.

hmja , maand of 2 geleden hierzo ook , vrachtoto neemt bocht met oplegger (mét dodehoek spiegel / camera) komen 2 fietsers aan die hun voorang wilden nemen , onder de wielen van de opleger terecht gekomen , chaufeur merkte pas 10tal meter verder in z'n dodehoekcamera dat er een stuk verhakkelde fiets aan de oplegger werd meegesleept , was al gebeurd toen ik kwam kijken , lag een wit laken met een plas bloed iets achter de oplegger en een MUG team dat nog volop bezig was aan iemand die denk ik nog half onder de oplegger lag

ben gelijk doorgereden omdat je met kijken alleen maar ambulanciers hun werk hinderd, later hoorde ik dat het over een oudere man van rond de 50 ging die opslag dood was een een jongentje van 12 dat op weg naar het ziekenhuis nog overleed

trieste zaak, zonder twijfel , maar voor hetzelfde geld schuif je uit naast je bad en breek je je nek op de rand van het bad ...

ik probeer er niet teveel bij stil te staan , als ik mezelf er soms op betrap hoe ik door het verkeer slalom op de 180er denk ik stiekum bij mezelf ook wat als er nu iemand uitwijkt voor een overlopende hond oid , of een oude knar die het niet kan hebben dat hij in de file staat en dat ik er zo langs kan en dan met opzet ff de doorgang blokeerd, heb het al meerdere keren gehad , los ik ook maar even het gas ...

het is mss cru om het zo te stellen maar het is mss beter om gelijk heen te gaan , ik zou er niet mee om kunnen in een rolstoel te komen of een ledemaat (of meerdere) kwijt te spelen , of als een plant voort te leven , ook mss een egoistische kijk , maarja ... als partner wordt een relatie denk ik ook 2 * zo zwaar, zeker als je als 'plant' uit zo'n ongeval komt

Zo Nu en dan fietste ik wel eens langs die plek.. :S En het is idd waar mensen doen het alsof het de normaalste zaak is. Hard scheuren door de straten.

Heb vaak genoeg stil gestaan bij het feit dat een persoon die ik op dat moment zie elk moment zoiets zou kunnen aangereden worden met als gevolg dat hij of zij overlijd. Maar 't is jammer dat niet veel mensen beseffen hoe gevaarlijk ze eigenlijk bezig zijn.

Het is hard, maar de mens houdt er gewoon van om risico's te nemen. Als je wat ouder bent heb je meestal wel door dat dit niet moet, maar als je nog lekker jong bent dan wil je lol hebben. En dus ga je over je grenzen heen (wat ik natuurlijk helemaal niet goed keur, maar het is menselijk).

Ik leef heel erg mee met de nabestaanden natuurlijk.

Klote dit, echt klote...

Maar tis ook in een lekker buurtje gebeurt ook... de Tuinzigtlaan.. zegt weer genoeg!

(voor de niet bekende-mensen-met-breda, dat is een k*t buurtje )

Back