Dat is ook bij mijn schoonvader gebeurd. Dat moet gewoon opzet zijn geweest. Hij kon net op tijd de stoep op. Is al een aantal jaar geleden.. Kwam gewoon frontaal op hem inrijden |(
@XtremeNRG
Het is al een paar keer gezegd, maar t gaat me dus niet zozeer om het verkeersslachtoffer.Wou het om te beginnen gewoon even kwijt. Ten tweede is het wel iets om over na te denken. Ik ben tenminste even flink wakker geschud.
Het doet je blijkbaar weinig dat je op het ene moment een meisje dood ziet liggen, een plas bloed om haar hoofd, aan het begin van dr leven, misschien net dr VWO diploma gehaald, klaar om aan haar leven te beginnen.. en het andere moment auto's over haar sterteplek ziet rijden alsof het gewoon weer een kosteloos mensenlichaam is.
Speciaal voor jou;
Linksboven het kruispunt. Zij kwam uit de straat linksonder, en reed rechtdoor.
De auto kwam van links, waar je het zebrapad ziet.
Haar fiets lag opgevouwen, een meter voorbij de witte strepen. Zij zelf lag precies in het licht van de lantaarnpaal, waar nu bloemen liggen en kaarsjes branden. Er zit ongeveer 10 meter tussen de plek van aanrijding, en waar zij is neergekomen... En terwijl ik dit typ.. hoor ik buiten de auto's en scooters gewoon nog met volgas over die bewuste plek rijden.
Ik heb sinds een week een nieuwe telefoon, met een camera. Toen het net was gebeurd, en ik nog niet wist wat er aan de hand was, heb ik een foto gemaakt terwijl ze daar nog lag. Op de foto zag ik pas het bloed, en besefte ik me dat het er erger aan toe was dan ik had gedacht. De foto heb ik direct verwijderd. Maar wil hem best wel pogen terug te halen als je je niet kunt voorstellen hoe aangrijpend zo een aangezicht is.
@Tom
Dat hij met gedoofde lichten is weggereden is wat de getuigen aan de politie hebben verteld. Ga er dus maar van uit dat dit waar is. Dat soort dingen verzin je niet als je net zoiets hebt gezien.
@Razma
Dan sta je er wel ontzettend dichtbij. Dat gevoel gun ik echt niemand. Ik hoop dat je het inmiddels hebt kunnen verwerken..
Maar nogmaals. Ik heb dit gepost met het idee iedereen eens aan het denken te zetten. Ik denk dat veel mensen, including me, er nooit bij stilstaan dat veel dingen helemaal niet zo gebruikelijk zijn als dat ze lijken. Als je naar huis gaat, hoef je daar niet perse aan te komen. Het is helemaal niet zeker dat je morgen je vrienden weer spreekt. Er kan plots iets gebeuren, wat je hele leven voorgoed op zijn/haar kop zet., vaak door schuld van een ander.