[Breda] 16-jarige fietster aangereden; dood

Cipher

Well-Known Member
Avond,

Misschien een ietwat zwaar onderwerp voor op dit forum, maar ik wil het even van me af schrijven, en misschien dat ik nog wat mensen aan het denken kan zetten.

Gisteravond hoorde ik een auto hard voorbij rijden, een harde klap, en dezelfde auto welke nog veel harder wegreed. Ze rijden hier wel vaker te hard, dus besteede er niet zo een aandacht aan. Tot ik stemmen buiten hoorde, en dat gebeurd niet zo vaak.
Toen ik buiten ging kijjken lag er een nog jong meisje op de weg (Tuinzigtlaan), zo een 5 meter achter haar lag haar fiets. Ze werd omringt door mensen, waarschijnlijk getuigen, welke ook al 112 hadden gebelt,

Het leek in eerste instantie op een gewoon ongeluk, tot ik een plas diep donker rood bloed om haar hoofd zag. En dat was best wel even slikken. Ik had al het vermoeden dat ze was overleden, en dat werd bevestigd door het ambulancepersoneel welke even later arriveerden en een wit laken over haar heen legden. Ik voelde gewoon mijn maag draaien.. een hele onprettige ervaring.

Zij kwam van rechts maar de auto gaf geen voorrang en schepte haar van opzij. Hij is met gedoofde lichten hard doorgereden en nu, 1 avond later, nog niet gevonden.

Nu heeft me dit gisteravond erg bezig gehouden. Alles wat je hebt kan gewoon van het 1 op het andere moment over zijn. Omdat je wordt doodgereden terwijl je naar huis fietst vanaf de supermarkt. Of omdat je wordt neergeschoten na een ruzie op straat.
Ik zou instorten als er op een avond twee agenten voor mn deur staan welke komen vertellen dat mijn vriendin is overleden, door wat voor reden dan ook. Ik kan de gedachten aan haar ouders, broertjes of zusjes, of haar vriendje, maar niet uit mijn hoofd krijgen.

Nadat het meisje door de ambulace was afgevoerd heeft een brandweerauto de bloedplas weggespoelt. Ruim 3 uur na het ongeluk reden er weer auto's over de weg alsof er niets gebeurd was. Terwijl ik er net nog een dood jong meisje heb zien liggen, gaat de rest van de wereld gewoon weer verder..

Denken jullie er wel eens aan, dat je elk willekeurig moment van de dag een naaste zou kunnen verliezen? Of vanaf de andere kant gezien, dat jij de bestuurder van deze auto was geweest?
Wat als je met 60 op je scooter door een woonwijk rijdt, bij een kruispunt een leeftijdsgenoot over het hoofd ziet, en diegene dood rijdt?

Ik weet dat er een aantal anderen uit Breda op dit forum hangen. Ik hoop niemand die dit meisje heeft gekent? Ze was 16, en haar naam was Elvira. Meer iweet ik niet van haar, behalve dat het beeld nog steeds door mn hoofd spookt.

Zie ook; http://www.omroepbrabant.nl/resourc...partment=1&section=1&newsfolder=10&news=49022
 
Advertisement - register to remove this

OMFG< dit is echt te erg voor woorden, damn. Je hebt idd gelijk het kan ons allemaal overkomen, maar dit gun je niemand ;(
 
GVD gek, das zeker een klote ervaring !

Maar ook zeker voor de nabestaande van dat meisje !
Zulke mensen moeten ze eerlijk waar levenslang opsluiten !!

Ik moet er idd ook niet aan denken nu een dierbaar iemand te verliezen en al helemaal niet op zo'n manier. Als mij iets dergelijks zou overkomen (als nabestaande dan) zou ik die krl beter nie tege kunnen kome want dan maak ik hem denk ik ook dood...

Maar zeg nou zelf als jij iemand aanrijd en je hoort/leest later dat die gene is overleden, dan kan je zelf tog ook niet meer leven ?
Tenminste ik niet hoor (al zou ik sowieso niet doorrijden !)
 
Last edited:
Is vet verrot om zoiets mee te maken. Het zal je dochter maar zijn:(
Wat ik niet kan uitstaan is dat die gast gewoon doorrijd. Maarja dat is tegenwoordig normaal hier in Nederland.
Mijn oma is btw ook zo om het leven gekomen, alleen reed de auto toen door rood...
 
StreetAngel said:
GVD gek, das zeker een klote ervaring !

Maar ook zeker voor de nabestaande van dat meisje !
Zulke mensen moeten ze eerlijk waar levenslang opsluiten !!

Ik moet er idd ook niet aan denken nu een dierbaar iemand te verliezen en al helemaal niet op zo'n manier. Als mij iets dergelijks zou overkomen (als nabestaande dan) zou ik die krl beter nie tege kunnen kome want dan maak ik hem denk ik ook dood...

Maar zeg nou zelf als jij iemand aanrijd en je hoort/leest later dat die gene is overleden, dan kan je zelf tog ook niet meer leven ?
Tenminste ik niet hoor (al zou ik sowieso niet doorrijden !)

Dat is het verschil tussen jou en een idioot.
Jij hebt een geweten, je hebt van die figuren die er even mee zitten en het dan van zich af kunnen zetten.
Dat onderscheid jou van de figuren die je liever niet hebt.

Verder wens ik natuurlijk alle mensen sterkte toe die haar kennen/gekend hebben. Voor de topicstarter lijkt het me ook erg naar om zoiets te zien, zoiets vergeet je de rest van je leven ook niet meer.

En dat je zegt dat een paar uur later de mensen weer door reden is natuurlijk heel raar, maar die mensen weten natuurlijk ook niet dat er iets verschrikkelijks is gebeurd.

Hopelijk word die idioot in die Golf 2 wat het waarschijnlijk was opgepakt en flink gestraft.
 
StreetAngel said:
Ik moet er idd ook niet aan denken nu een dierbaar iemand te verliezen en al helemaal niet op zo'n manier.
Inderdaad.
Moet je nagaan dat je thuis aant wachten bent tot je vriendin er is.. en na twee uur is ze er nog niet.. omdat ze ergens op straat ligt. Daar kan je toch met je hoofd niet bij.

Om overigens aan te geven hoe hard die kutmongool reed. Haar fiets lag ongeveer 4 meter van het kruispunt vandaan.. zij zelf nog eens ruim 4 meter verder... Er liggen momenteel bloemen en branden kaarsjes. En ondertussen rijden de auto's maar verder...
 
Ik zal me niet verbazen als blijkt dat de bestuurder iets teveel drank opheeft, dan hoor je dat ineens veel vaker, doorijden na een ongeluk..

Blijft natuurlijk klote, vooral als je het allemaal zelf zo meemaakt lijkt het me niet tof..

Ik heb het een paar jaar geleden ook gehad, zag ineens een trein stilstaan op het spoor waar ik langs reed, toen zag ik al een hele groep mensen staan, en een citta half bij de trein wegsteken, toen ben ik maar omgedraaid.
Volgende dag bleek dat de jongen voor de trein was overgestoken en opslag dood was ;-(
 
Dit is idd een ernstige situatie.. Jij zal zelf de komende dagen ook wel slapeloze nachten hebben door wat je gezien hebt.. Ik heb het zelfde meegemaakt toen ik iemand voor mijn neus voor de trein zag springen.. Je raakt gewoon in een soort shock.. Maar zoals je zegt, het leven gaat verder. En ookal reed de bestuurder dit keer door, en kwam dit ongeval door zijn toedoen, dit soort dingen kunnen ook gebeuren als je je WEL aan de regels houd. Ongelukken zitten nu eenmaal in een klein hoekje.. Verder sterkte aan de familie en nabestaanden!!
 
Denk niet dat bestuurder dronken is geweest.Als ik het geluid zo hoorde wist hij heel goed waar zn gaspedaal zat, en wanneer hij moest schakelen.
Ikzelf denk eerder dat het een illegaal is, zonder papieren. Die zal zich van zn leven lang ook niet melden, want dan heeft ie dubbele problemen natuurlijk.De auto zal wel ergens gedumpt worden en hij gaat gewetenloos verder...

Vanacht heb ik, tot mijn eigen verbazing, prima geslapen. Heb normaal gesproken ook totaal geen problemen met dit soort dingen.. maar krijg de gedachte aan haar familie maar niet uit mn hoofd. Dit gun ik gewoon niemand. Nouja.. bijna niemand. Die bestuurder gun ik nog wel het een en ander...

Politie weet in ieder gevalde kleur en type auto. Misschien dat ze ook wat aande banden sporen hebben..met een beetje geluk vinden ze de eigenaar nog...
 
Probeer er iig zoveel mogelijk over te praten :) Dat scheelt echt enorm, onbewust sta je er toch bij stil. Het is namelijk niet iets wat je dagelijks mee maakt :) En tja, toch hopen dat de eigenaar zelf zo'n schuldgevoel krijgt dat hij zich zelf aangeeft, doet hij dat niet, dan maar hopen of de politie er is achter kan komen.. Gelukkig zijn ze met dit soort dingen behoorlijk wat actiefer dan met scooterdiefjes opzoeken ;)
 
ik probeer dit helemaal niet goed te praten maar aan de andere kant zou die bestuurder ook wel in shock kunnen zijn geraakt en zich een deze dagen aangeven, ik neem aan dat toch 9 v/d 10 mensen WEL een geweten hebben.. als de bestuurder hoord dat het slachtoffer is overleden dan kan die bestuurder daar zelf waarsch niet mee leven (ik zou dat iig NIET kunnen en ik zou ten aller tijde gestopt zijn.. maarja wie ben ik)

iig ik denk er wel vaker over na hoe dat gaat en tis gewoon een grote puinzooi.. ik hoop iig dat degene die dit heeft gedaan zich nog meldt, want dr familie staat ook voor een groot raadsel.. iig sterkte aan de familie & nabestaanden etc.. en Cipher jij ook sterkte want het lijkt mij ook een nare ervaring!
 
Dis echt te erg. Ik heb het zelf pas geleden ook ongeveer meegemaakt. Ik was met mijn vriendin en familie uitgaan eten en toen ik 's nachts naar huis reed zei ze nog: kijk uit, en ik zeg natuurlijk: ja, er gebeurd niks. 5min later werd ik door een auto aangereden die ineens op mijn weghelft kwam rijden en de auto reed volgas weg toen ik op de grond lag :|
 
Ik denk dat de dader zich nog wel meld.. Hij zal zich wel rotgeschrokken zijn en daarom door zijn gereden (mischien door drankgebruik). Ook hij zal erover na gaan denken wat hij aangericht heeft. Elk mens met maar een klein beetje geweten geeft zichzelf na zoiets aan. Ik zag net op Hart van Nederland een intervieuw met die ouders. Echt erg om te zien hoe erg die van slag af zijn. Ohja, no offence naar de golf rijders, maar ik zie het type jongen al voor me als ze het over die donkere golf 2 hebben :x

Sterkte aan de familie en nabestaanden.

En niet te vergeten Cipher, praat er veel over en krop het niet op.. Je accepteert het door erover te praten.

Succes :)
 
Cipher said:
Denk niet dat bestuurder dronken is geweest.Als ik het geluid zo hoorde wist hij heel goed waar zn gaspedaal zat, en wanneer hij moest schakelen.

Dat weten er wel meer met alcohol op.
Misschien is die kerel/vrouw wel in shock doorgereden?
En heeft moeite zichzelf aan te geven, door al deze aandacht.
Kerel/vrouw zit zich nu misschien wel op te vreten in zun huis, en heeft moeite zichzelf aan te geven omdat hij nu landelijk als een Koelbloedige klootzak gezien word?

MarkB said:
Ohja, no offence, maar ik zie het type jongen al voor me als ze het over die donkere golf 2 hebben :x

Flikker tog op man :|
 
die bestuurder zelf al geeft hij zich niet aan, zal geen zelfde leven meer hebben zu.


ik ken die ervaring, begin deze vakantie ik was bij mijn neef in constructiebedrijf op een hoek van de straat en we zaten BBq in elkaar te lassen. plots harde knal. we gaan keer snel kijkje nemen en direct terug gekeert, want we dachter zoveelste ongeval daar op de hoek met blikschade tot mijn tante zei het is toch nog ernstig


we gingen kijken, lag daar jongen van 14 op de straat, was uit de auto geslingerd, wij helpen veldhospitaal in elkaar beunen met brandweer, maar er was ferme wind en we moesten met paar vriend die tent vast houden terwijl de artsen op een meter van ons reanimeerden, toen hoorde ik ene zeggen. nja hij slaapt , dan wist ik hoe laat het was. Ze brengen hem weg met de ziekenwagen, niet gegaast zonder lichten aan en zeggen ze tegen zijn zus en moeder hij slaapt. die zus kende ik van feestjes enzo. Doet raar als je dan ook die plas bloed ziet waar ze korrels op gooien en jij stond er meter van.

-----------

mijn vader komt terug savond van een vriend en hij komt een weg op en ziet daar auto in de gracht. Lichten nog aan, plots stopt nog bestelwagen en die gast zegt, daar zit nog iemand in volgens mij maar ik ga niet kijken. mijn pa gaat wel en doet deur open en zit een vrouw in en hij voelt aan slagader en ze is dood.
 
No offence

Maar...

moet hier nu over elk verkeersslachtoffer een topic aangemaakt worden:?

Het is zeker kut, begrijp me niet verkeerd.
Maar zulke dinge gebeuren gewoon, als je elke keer bij een onbekende erbij stilstaan wat heeft dat dan voor nut?

Als het fam of vrienden zijn is het een ander verhaal, maar toch...
 
er werd gezegd dat hij met gedoofde lichten is doorgereden. maar als ik in zo'n situatie zou zitten. en het al in mijn hoofd zou halen OM DOOR TE RIJDEN... zou ik daar al niet aan denken. zodat ik niet gezien zou worden...

echt gewetenloos.....
 
Dit zet mij idd ook wel aan het denken. Het feit ook dat de bestuurder gewoon door reed ect. Gebeurt de laaste tijd egt vaak, het zij een ongeluk of zinloos geweld of wat dan ook. Het idee idd dat je vriendin / zus of jij zelf ook het slachtoffer zou kunnen zijn. Maarja hoop ook voor jouw dat je er nog overheen komt aangezien je zegmaar oog getuigen geweest ben. Succes verder, ik sta achter je en ik hoop de rest van het forum,

Gerben
 
Back
Top