15-jarige overleden door brand bij sleutelen aan brommer

Status
Not open for further replies.
Jah das klote inderdaad, dat het zo moet aflopen ...

Besefte toen ik het las wel dat ik ook eens vreselijk geluk heb gehad, geloof het of niet:

Was met mijn nrg aan het testrijden (model 98 geloof ik) zonder kappen, toen plots de benzineleiding aan de onderzijde van de tank losraakte. Vette straal benzine stroomde de tank uit, over de uitlaat (!!!) heen terwijl ik nog reed. Enorm gesis en een soort van stoomvorming. Schrok me natuurlijk kapot denk die zooi ontploft maar was niet zo. Wist niet wat te doen, dacht echt dat gaat ontploffen want die uitlaat was kokend heet, maar toch met mijn vinger op het gaatje het lek gedicht, ging goed ...

pfoej...
 
stukje van de site van rtv

RTVNH said:
Slachtoffer brand A'dam overleden
Brand-Siriusstr17-12-05-K.jpg
AMSTERDAM Een van de jongens die zaterdag gewond raakten bij een brand in de Siriusstraat in Amsterdam-Noord, is aan zijn verwondingen bezweken.
Het tweetal was in een schuurtje aan het sleutelen aan een brommer. In die kleine ruimte hoopten de benzinedampen zich op. Waarschijnijk zijn die door een vonk ontvlamd. Het duo werd met ernstige brandwonden overgebracht naar het ziekenhuis, waar een van hen later overleed. Een volwassene raakte lichtgewond aan zijn handen bij het te hulp schieten van het tweetal.
De brand was snel geblust, van de brommer is niets over.
 
Dat van die benzine dampen ophopen is klinkklare onzin
Die schuren zijn allemaal geventileerd. Dus is er genoeg spoeling.
Ik hebzelf altijd in zo'n schuur gesleutelt alleen dan met 24mm en 30mm carberateurs die wel eens leeg liepen.
En ik had gezellig de radio aan met de kachel en een grote TL balk.
Mij is ook nooit wat overkomen. Deze jongens hebben gewoon lopen kloten.
Want benzine dampen onvlammen niet zomaar en bij dergelijke concentraties dat dat wel zou kunnen moet je al KO liggen van de benzeen die je naar je hersens stijgt.

Dr moet gewoon een hele plas hebben gelegen waar ze waarschijnlijk zelf in gezeten hebben.
En ik geloof niet dat het de meest koosjere jongens van de buurt waren.
Dus wat betreft hun pruts gedrag kan ik geen enkele vorm van medelijden opbrengen.

Voor de ouders is het een groot verlies en voor de mensen die die gasten brandend hebben zien rondrennen is het ook geen leuk gezicht geweest.
 
JohnB said:
Dat van die benzine dampen ophopen is klinkklare onzin
Die schuren zijn allemaal geventileerd. Dus is er genoeg spoeling.
Ik hebzelf altijd in zo'n schuur gesleutelt alleen dan met 24mm en 30mm carberateurs die wel eens leeg liepen.
En ik had gezellig de radio aan met de kachel en een grote TL balk.
Mij is ook nooit wat overkomen. Deze jongens hebben gewoon lopen kloten.
Want benzine dampen onvlammen niet zomaar en bij dergelijke concentraties dat dat wel zou kunnen moet je al KO liggen van de benzeen die je naar je hersens stijgt.

Dr moet gewoon een hele plas hebben gelegen waar ze waarschijnlijk zelf in gezeten hebben.
En ik geloof niet dat het de meest koosjere jongens van de buurt waren.
Dus wat betreft hun pruts gedrag kan ik geen enkele vorm van medelijden opbrengen.

Voor de ouders is het een groot verlies en voor de mensen die die gasten brandend hebben zien rondrennen is het ook geen leuk gezicht geweest.


kern van waarheid :)
 
onderschat het niet. Man in belgie had 60 liter benzine in zijn huis gegoten en laten verdampen. Dan was er de vonk, heel het huis was weg en ook vele schade bij omwoonenden, was deze week in het nieuws.
 
JohnB said:
Dat van die benzine dampen ophopen is klinkklare onzin
Die schuren zijn allemaal geventileerd. Dus is er genoeg spoeling.
Ik hebzelf altijd in zo'n schuur gesleutelt alleen dan met 24mm en 30mm carberateurs die wel eens leeg liepen.
En ik had gezellig de radio aan met de kachel en een grote TL balk.
Mij is ook nooit wat overkomen. Deze jongens hebben gewoon lopen kloten.
Want benzine dampen onvlammen niet zomaar en bij dergelijke concentraties dat dat wel zou kunnen moet je al KO liggen van de benzeen die je naar je hersens stijgt.

Dr moet gewoon een hele plas hebben gelegen waar ze waarschijnlijk zelf in gezeten hebben.
En ik geloof niet dat het de meest koosjere jongens van de buurt waren.
Dus wat betreft hun pruts gedrag kan ik geen enkele vorm van medelijden opbrengen.

Voor de ouders is het een groot verlies en voor de mensen die die gasten brandend hebben zien rondrennen is het ook geen leuk gezicht geweest.

Kranten etc overdrijven altijd wel een beetje dus zal weg gewoon benzine op de vloer ofzo zijn geweest. En waarschijnlijk bougie vonk, slijpvonk, lasvonk, roken ofzo. Maja eigenlijk ook niet echt van belang. Dit maakt wel weer ff duidelijk dat het wel link is en je toch goed moet oppassen. Uit wat voor sociale kring ze ook kwamen dit verdienen ze niet en hun familie en vrienden ook niet.. Ik vind je opmerking ook niet echt gepast..

Nogmaals sterkte voor kennisen en familie..


En ik kan je vertellen dat een brandend iemand zien lopen idd niet tof is...
 
Siriusstraat... weet wel waar het is, alleen geen id waar veder dan. Iig niet de beste buurt van adam

@ JohnB: Weet je al wie het waren? Of heb je nog slechts vermoedens?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top