Het is weer zover.. een 14-jarige op een scooter!

Status
Not open for further replies.

MysticSoul

ChiLL-MoDE
Waarom je pas vanaf je 16e mag scooterrijden:

Jongen (14) omgekomen bij scooterongeval 12-10-2003


Bij een eenzijdig verkeersongeval is zaterdagavond in Woudenberg een 14-jarige jongen uit die plaats om het leven gekomen. Dat heeft de politie zondag laten weten.

Het slachtoffer reed op zijn scooter toen hij vermoedelijk de controle over het voertuig is verloren. Hij reed met de scooter tegen een boom naast het fietspad en overleed ter plaatse. De politie onderzoekt de toedracht van het ongeval.

www.nieuws.nl

Dus de 7 14-jarige members op dit forum zijn gewaarschuwed ;)
 
Advertisement - register to remove this

Sneu voor familie , kenissen en vrienden...

Mjah klinkt hard maar dan moet je maar met je poten van die scooter afblijven...
 
Dit ongeval had evengoed kunnen gebeuren met een 16-jarige, het hangt puur af van de rij-ervaring!
Mijn moeder is er 43 en die is ook tegen onze eigen auto aan geknald (aan 5 km/h :p , scoot was 15 minuten oud en had toen al z'n eerste schade en de verf hing aan de achterbumper van de auto :D ).
Het is wel een typisch geval van "scooterrijden is simpel, ik hoef het geeneens onder de knie te krijgen, het lukt me zo wel :| "
 
al weer 1? lasst bij ons in ede heeft ook een 17 jarige jongen zich zelf dood gereden. niet echt slim van hem, maarja.
die leeftijdsgrens is er niet voor niks. was dat ding trouwens nog opgevoerd of niet?
 
Leeftijdsgrens is er voor 2 dingen:
* Verantwoordelijkheidsgevoel (wat ook door rijervaring komt...)
* Bouw van een 14jarige is nog niet zo dat hij een grote scooter kan besturen, een klein mannetje van 14 die nog niet zo zwaar is kan bijvoorbeeld nooit een runner goed in bedwang houden..... helemaal niet zonder rijervaring.
 
Originally posted by LXSpeedfighterz
Leeftijdsgrens is er voor 2 dingen:
* Verantwoordelijkheidsgevoel (wat ook door rijervaring komt...)
* Bouw van een 14jarige is nog niet zo dat hij een grote scooter kan besturen, een klein mannetje van 14 die nog niet zo zwaar is kan bijvoorbeeld nooit een runner goed in bedwang houden..... helemaal niet zonder rijervaring.


Ben ik het niet helemaal mee eens...

Er lopen hier genoeg gastjes rond van 14 die net zo lang zijn als mij ongeveer... ( 1.82...) Dus hoeft niet perse,

Ik reed op mn 14e ook wel eens een rondje op mn scooter (NIET om stoer te doen) Bij mn vader door de polder, daar reden alleen tractors enzo, ligt er ook aan, sommige van 14 zijn verstandig, sommige van 17 nog niet :rolleyes: ........
 
ik ben het er ook niet mee eens...dus jij zegt dat ik met mijn 58 KG geen scooter mag rijden? Dan zou mijn broertje van 68 KG wel mogen rijden omdat ie zwaarder is? en dan, waarom mogen 14 jarigen wel racen in de SOBW wegrace klasses maar kunnen ze niet op een scooter rijden?
 
juist ja.Er zijn best mensen die met 14 jaar al kunnen rijden.Maar er blijven altijd van die rare gevallen tussen die niet snappen hoe ze zich in het verkeer moeten gedragen.Door bijv.:door een woonwijk te raggen met 95.Het verantwoordelijkheidsgevoel krijgen sommigen pas na enige tijd of niet of hebben het juist al.De eerste 2 verzieken het voor de normale rijders tussen de scootercoureurs.Jammer!!
 
true true.....maar de echte hobbyaars die echt het hart bij scooters hebben liggen worden over geslagen en dan zijn er alleen nog maar aso's op de weg. Volgens menig inwoner van NL dan.
 
Ik woon dus zelf in frankrijk, hier mag je op je 14de dus brommer rijden, 16 auto (met je ouders er dan naast) en ook 125cc ... Ik ken een jongen die kreeg op z'n 14de verjaardag een nieuwe DT50 (yamaha) hij komt mij tot me middel ( ik ben 1m90) en tot nu toe rijd ie als een gek rond en denkt ervaring te hebben :S heeft wel hier en daar de berm van dichtbij gezien en geeft altijd het excuses dat ie stoned was. En iemand die op z'n 14de op een brommer onder invloed rijd, mag van mij in het ziekenhuis belanden !!! Is echt onverandwoord !!! Ik reed zelf al op m'n broer z'n sr toen ik 12/13 was, maar ik was groot genoeg om met me voeten bij de grond te komen, en slim genoeg om geen rare fratsen uit te halen !!! Ben nu 18, en heb nog nooit een schuiver of ongeluk gehad... ( voordat ik op die sr reed, reed ik al vaker op YZ 80 ensow dus had al wel beetje ervaring ... ) Kan best trots op mezelf zijn :D
 
Ik zie hier veel mensen zeggen, er zijn al 14-jarigen die goed met een scooter kunnen rijden en dan weer 40 jarigen die dat niet kunnen. Dat zal wel waar zijn en twijfel ik geen moment aan, maar zoiets noem ik gewoon de uitzonderingen die de regel bevestigen. Een 40-jarige kent doorgaans het verkeer véél beter dan een 14-jarige.
Die jonge die is omgekome zal waarschijnlijk stoer hebben willen doen en daar zit het hem net, een 14-jarige(en spijtig genoeg ook soms nog 16 en 17 jarige) gaan scooter rijden om dat dat stoer is, een 40 jarige zal dat nt doen.
Ik heb nooit een scooter gekocht voor stoer te doen, enkel omdat ik het plezant vindt.
Hier klopt het gezegde, verstand komt met de jaren.
En ook nog, 14-jarige mogen al racen, idd, en er zijn nog kinderen die veel jonger zijn en al zo crossen op van die kleine brommerkes, ik vind dat persoonlijk onverantwoord want dan gaan die denken dat snel rijden mag omdat dat het enigste is wat ze doen
 
Originally posted by SoulDarkness
Waarom je pas vanaf je 16e mag scooterrijden:

Jongen (14) omgekomen bij scooterongeval 12-10-2003


Bij een eenzijdig verkeersongeval is zaterdagavond in Woudenberg een 14-jarige jongen uit die plaats om het leven gekomen. Dat heeft de politie zondag laten weten.

Het slachtoffer reed op zijn scooter toen hij vermoedelijk de controle over het voertuig is verloren. Hij reed met de scooter tegen een boom naast het fietspad en overleed ter plaatse. De politie onderzoekt de toedracht van het ongeval.

www.nieuws.nl

Dus de 7 14-jarige members op dit forum zijn gewaarschuwed ;)

1 woord: haha ... ik gun hem nix beters
 
Ach kom nou, omdat ie 14 is is het zijn eigen schuld....Lekkere beredenering. Net of jullie allemaal heilig zijn en nooit hebben gereden op je 14e.

Of nog nooit zonder helm/verzekering/whatever hebben gereden..
 
haha... wat een geblaat van sommigen...


ik reed op mn 14e ook op een 70cc runner... op 125cc mtx.... en kon dat echt wel houden hoor... het is maar net of je dom rond ragt of met verstand rijd... nu wil ik niet zeggen dat ik vaak op de openbare weg was te vinden op mn 14e... maar soms wel ff.. en het is idd dom jah...


maja

sneu voor die kerel
 
Mja, ik reed ook wel op brommer toen ik 13 of 14 was, maar dat waren dingen doe hooguit 60 reden ofzo. Ik denk dat zoiets net zo goed een dude van 17 of 18 had kunnen overkomen... Gewoon bad luck...
 
ik kan me wel in arnes repley vinden..


als je dan toch wil rijden op je 14de, koop gewoon een honda MTen ga lekker door weilanden crossen, op je 14de best wel een uitdaging, leren schakelen enzo
 
ik vind het jammer dat mensen zo zwak reageren. je gunt NIEMAND zulke dingen, of het moet wel heel erg tussen jou en een persoon zijn.

ik ben van dat zelfs dan niet, je mensen de dood gunnen!!!

verder idd het had iedereen kunnen gebeuren. verder de leeftijd gaat denks idd meer vanwege de verantwoording maar aangezien bij de meeste mensen onzin is of ze nou 16 of 14 zijn!!
 
gvd stelletje moraalridders hier hoor :S Iedereen weet dat 99% van de jongeren een kick kreeg met het rijden op scooters onder de 16 en als je dan de kans krijgt om op een opgevoerde scooter te rijden ga je geen nee zeggen omdat je op je 14e (en vooraf) niet zo snel in ziet wat er allemaal mis kan gaan...
We hebben het hier wel over een jongetje dat gewoon overleden is en niet om een hersenschudding ofzow. Hoe kan je 1 zo'n foutje nou 'eigen schuld' noemen??
Kanker voor die mensen die dat roepen hoop ik echt eens dat er hunzelf iets overkomt wat door je eigen domme schuld voorkomen had kunnen worden of 1 van je naasten (en dat jij of je naasten dan hopelijk met de schrik vrij komen want IK gun niemand de dood (en andere erge dingen)!

Maar ok 1 ding is natuurlijk wel zo: als die gast 16 was geweest was het nooit gebeurd :|:|:|:|:|:|:|
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top