Het is weer zover.. een 14-jarige op een scooter!

Status
Not open for further replies.
Re: Re: Het is weer zover.. een 14-jarige op een scooter!

Originally posted by mendophir
1 woord: haha ... ik gun hem nix beters

Hmmz.. ik gun niemand de dood, behalve saddam/bin laden en die shit
 
Originally posted by Arne
Ach kom nou, omdat ie 14 is is het zijn eigen schuld....Lekkere beredenering. Net of jullie allemaal heilig zijn en nooit hebben gereden op je 14e.

Of nog nooit zonder helm/verzekering/whatever hebben gereden..
Idd ben ik het helemaal mee eens. Toen ik net 12 was heb ik een rm80 gekocht ( ding had 17pk :p , gaat in het begin echt als de ziekte zo'n ding). Tuurlijk rijd het in het begin best lastig enz enz maar ik denk dat veel mensen versteld kunnen staan hoe goed jongere kunnen rijden (waarschijnlijk niet voor iedereen weggelegd 8P ). Toen ik net 14 was heb ik een 125 gekocht en daar kon ik in het begin amper met mijn voeten bij de grond , als ik wat harder reed ging het perfect :p.

Moraal van het verhaal: kinderen onder de 16 kunnen best rijden opzich alleen is het niet voor alle weggelegd. Ik vind het een beetje achterlijk om te zeggen dat je als je 14 ben niet mag rijden ofzo , wie heeft er op zijn 14e nooit op een puch oid gereden? en om nou te zeggen dat een scooter zo bijzonder rijd dat slaat naar mijn idee helemaal nergens op...

Originally posted by LXSpeedfighterz
Leeftijdsgrens is er voor 2 dingen:
* Verantwoordelijkheidsgevoel (wat ook door rijervaring komt...)
* Bouw van een 14jarige is nog niet zo dat hij een grote scooter kan besturen, een klein mannetje van 14 die nog niet zo zwaar is kan bijvoorbeeld nooit een runner goed in bedwang houden..... helemaal niet zonder rijervaring.
Zoals ik al zei reed ik 125 toen ik 14 was. En ik was (en ben nogsteeds op mijn 18e) klein (toen 165-170) dus die kracht enz kunnen het probleem niet zijn. Ik denk dat hij gewoon veel te stoer wou doen voor zijn vrienden oid en dingen gedaan heeft die hij gewoon (nog) niet aan kon.
 
hallo mensen , ik ben ook 14 , en het is wel waar natuurlijk dat jongens van 14 minder gevaar in een scootertje zien enzo.
maar ik weet vanmezelf dat ik niet als een dwaas rijd en ik rijd trouwens alleen in een polder die een paar honderd meter van me huis ligt.
Maar het is sneu voor de nabestaande ..
laters
 
Originally posted by Rudy_W
Zoals ik al zei reed ik 125 toen ik 14 was. En ik was (en ben nogsteeds op mijn 18e) klein (toen 165-170) dus die kracht enz kunnen het probleem niet zijn. Ik denk dat hij gewoon veel te stoer wou doen voor zijn vrienden oid en dingen gedaan heeft die hij gewoon (nog) niet aan kon.
idd, kijk voor de grap eens naar de gp125 :W
 
Het broertje van een vriend van me is 15 en die heeft al verschillende scooters gehad, en sleutelt eraan en weet nu al even veel als ik ( :rolleyes: :rolleyes: ). Hij rijdt er ook wel mee, maar verstandig. Je hebt ook van die mannetjes die een keer op een scooter mogen rijden en overal als idioten gaan raggen omdat ze dan stoer zijn ( bij iedereen die jonger is dan hen dan :p ) Ik heb een keer zo'n mannetje op zn gedrag aangesproken, reed bijna op een voetgangers pad een oude dame voor de dr flikker en riep nog "kijk uit je doppen, oud kutwijf" daar ben ik achter aan gereden. ( streetmagic met tecnigas ) Heb hem wel een beuk verkocht :eek:
 
Originally posted by Arne
Ach kom nou, omdat ie 14 is is het zijn eigen schuld....Lekkere beredenering. Net of jullie allemaal heilig zijn en nooit hebben gereden op je 14e.

Of nog nooit zonder helm/verzekering/whatever hebben gereden..

:rolleyes: :|

In elk topic is het het zelfde, Arne zegt iets en ineens zegt iedereen hetzelfde als Arne |(

Jongetje is 14 jaar, en het is zijn eigenste schuld, iedereen weet de risico's klaar.
 
Last edited:
ik reed op mn 11e ook crossmotor.. dingen hebben echt te veeeel pk. Er zijn genoeg kleine mannetjes <10 die van die snelle motoren in bedwang kunnen houden. Het ligt gewoon allemaal aan jezelf... en blijkbaar kon die gozer van 14 dat niet... eigen schuld...en het had nog erger kunnen zijn...

MasL
 
Waarom is dit zulk groot nieuws eigenlijk? Er zijn zoveel lui die zichzelf te pletter tijden tegen een boompje/paaltje/etc. maar daar word niks over geschreven, waarschijnlijk alleen al door het feit dat ze ouder zijn.
Volgens mij willen ze de scooter-rijders (wederom) in het kwade daglicht zetten :|
 
ik cross van men 12 jaar. ben begonnen met een YZ80. daarna een MT5 met een 70 er onder en dan er na een KTM125cc crossmoto. nooit echt hard gevallen.. wel al een paar breuken maar dat neem je er bij. het is risicovol om te rijden met dingen die je maar half in de hand hebt maar als je daar met verstand mee omgaat leer je dat wel.
 
het zat zo..

zijn neef had een scooter en net zijn certificaat die scooter liep 85 ofzo.. en toen wou dat jongentje van 14 heel graag rijden.. najah na 1 rondje volop op de boom geknald.. en toen overleden...

tante daarvan is een collega van mij..
 
Last edited:
Originally posted by Twan
:rolleyes: :|

In elk topic is het het zelfde, Arne zegt iets en ineens zegt iedereen hetzelfde als Arne |(

ja het valt me ook op dat netzoals arne andere mensen hier ook om het leven van een kind geven...
Jij misschien niet want jij was vroeger al zo'n moraalridder dat je ritjes op scooters afsloeg onder je 16e omdat het onverantwoord was... En nu je ouder bent kan je niet meer de macht over je stuur verliezen want dat is maar een kwestie van leeftijd:|:|.
Zo valt natuurlijk elk overlijden "goed" te praten...
 
Originally posted by Dust0rz
het zat zo..

zijn neef had een scooter en net zijn certificaat die 85 liep ofzo.. en toen wou dat jongentje van 14 heel graag rijden.. najah na 1 rondje volop op de boom geknald.. en toen overleden...

tante daarvan is een collega van mij..

Hoe hard loopt jouw certificaat eigenlijk?:eek:
 
met std uitlaat toch wel denk ik de 40.. beetje nutteloos reageren.. mjah zo kom je wel aan je post als je het daarvoor doet
 
Originally posted by drox
ja het valt me ook op dat netzoals arne andere mensen hier ook om het leven van een kind geven...
Jij misschien niet want jij was vroeger al zo'n moraalridder dat je ritjes op scooters afsloeg onder je 16e omdat het onverantwoord was... En nu je ouder bent kan je niet meer de macht over je stuur verliezen want dat is maar een kwestie van leeftijd:|:|.
Zo valt natuurlijk elk overlijden "goed" te praten...

Ja natuurlijk vind ik dat wel erg.....

Maar het is toch onverantwoord om een jongen die voor de eerste keer op een scooter rijd, meteen op een scooter te laten rijden die 85 kan of niet dan...


Mja nu praat ik het weer goed 8P

Laat ook maar zitten, twas een foute reactie van mij sorry, ik denk de volgende x beter na oke :!
 
Mja, 19 van de 20 mennekes in Holland kan niet eens fatsoenlijk scooter rijden. En ik doel dus op alle scooteraars. Met 80 door de bbk, door rood crossen, zigzaggen tussen otos, op je bek tiefen als het regent etc. etc.

Mannetje van het artikel was gewoon stom bezig, KLAAR. Waarom zijn er gvd puchjes en mtxen te koop op Marktplaats voor weinig geld :|
 
Ja om te zeggen van is ze eigen stomme schuld is een beetje raar idd.. Als jij een peukt opsteekt en over 2 maanden dood gaat eraan wordt het je ook niet gegunt. Gozertje was waarschijnlijk aan het experimenteren met de brommer.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top