Na 7 jaar weer eens op het forum!

0KMPU

Well-Known Member
Man, dat was een tijd geleden. Ik wou me registeren en toen stond er dat ik al een account had aangemaakt op dat mailadres. Wachtwoord veranderd en gekeken naar mijn oude post. Ja, ik was het echt. En ja, was het alweer bijna vergeten dat ik vroeger een Yamaha Aerox had!

Ondertussen wat jaren erbij en een stuk wijzer geworden. Al een tijd geen scooter meer gereden. Had wel na het verkopen van de Yamaha Aerox een Tomos brommer gekocht. Met mooi weer een beetje naar het strand tuffen was het idee. Nou met dit Nederlandse klimaat is dat misschien 2 of 3 keer gebeurd. Ondertussen is er ook meer veranderd, en de Tomos is nooit meer aangekeken na een jaar of drie. Hij of zij zit nu in onderdelen in een krat van de supermarkt, zoek te raken in de schuur zonder ooit meer aangekeken te worden.

En toch begon het allemaal weer een beetje te kriebelen toen mijn vriendin problemen kreeg met haar scooter. Dat verbaasde me niets, het is een Peugeot. Nog wel, want die gaat komend weekend de deur uit! Elektrisch probleem bleef terugkomen en heb er ook geen zin meer om er onderdelen tegen aan te gooien. Voor de oud ijzer prijs gaat die de deur uit naar een vriendin die denkt een goede scooter over te nemen en voor mijn vriendin hebben we een nieuwe franse scooter gekocht.

Het was wel even wennen, een 4 takt scooter. Daar had ik nog nooit op gereden. Trekt goed op maar valt op topsnelheid iets terug om zo laag in toeren door te rijden. Tja waarom ook niet. Als dit de manier van zuinig rijden is dan moeten we er maar genoegen mee nemen. Ik was gewend om met mijn 2 takt hoog in de toeren met een roze top en zo'n beetje alles van Malossi 95 te gassen. Dat is misschien ook wel een ding waarbij ik merk dat ik volwassener ben geworden. Laat mij nu maar lekker 50/55 kilometer in een uur rijden. O nu moet ik ook mijn naam hier op het forum gaan aanpassen?

Verder een mooie scooter hoor die Peugeot Kisbee. 4 takt, lekker toeren op een vrouwelijk model scooter. Maar het kriebelde wel. En sinds een tijd ben ik zelfstandig ondernemer dus wil ik graag iets terug krijgen van de belastingdienst dus ben ik gaan zoeken naar mazen in de wet en zo kwam ik er achter dat het fiscaal zeer aantrekkelijk is om een scooter/brommer te rijden. Kan hem goed wegschrijven dus snel de keuze gemaakt om zelf ook te kijken voor een scooter.

25 kilometer per uur vind ik het net niet. Dat gaat me te langzaam. Sneller zonder helm hoef ik ook niet. Ik wil er wel een beetje fatsoenlijk uit blijven zien. Dus dat werd een scooter met helmplicht. Gelukkig rijd ik ook motor dus die helm heb ik al een tijdje. Maar die scooter, wat is er anno 2017 nog in de mode? Al tijden niet meer mee bezig geweest dus wist ook niet waar het allemaal om draaide. 4 takt wou ik wel gezien het lagere verbruik. Na wat verschillende scooters gereden te hebben is het geworden..;

Tot binnenkort, hij is nog niet geleverd! :)
 
Advertisement - register to remove this

Wat zei je?? Peugeot kisbee `frans`? Je zal wel Chinees bedoelen denk ik.. Wel een van de betere china scooters dat wel.

Al denk ik dat je met die oude peugeot wel beter af was, aangezien die scooters nog aan te merken zijn als kwaliteit, wat die chinese modellen niet zijn.. Daar heb je een onderhoud aan waar je gek van word..

Ik heb zelf ook een Peugeot kisbee 4T hier staan (momenteel in een zwaar onderhoud)
Weet precies de gevoellige punten van deze scooter..

De voorvork is standaard best wel slap kwa vering. (zit weinig demping op) (zelf een nieuwe voorvork hier staan en deze getest met een gebruikte)

De scooter die momenteel goed verkopen zijn:

Sym allo
SyM orbitII
Sym Symphony SR
Sym symphony ST
Enkele van Kymco *zou deze zelf nooit aanraden*
Peugeot Kisbee is ook vrij veel van verkocht
Peugeot New vivacity word veel gezocht.
Piaggio Zip
Hier en daar een Piaggio New fly.

Vrij veel Verschillende modellen Vespas.
Yamaha Neos 4
Yamaha Aerox 4.
 
Last edited:
Back
Top