16-jarige jongen zet zn vriendin in brand

Status
Not open for further replies.
heeft zeker wel te maken met cultuur, over bezittelijke mannetjes.. allemaal, als mijn zusje een marrokaanse vriend krijgt, (en dan bedoel ik een niet volledig geintegreerde) zit ik op zn nek.
In de islamitische cultuur in nederland is het nog steeds zo dat de vrouw in een vrij achtergestelde positie verkeerd. En dat is ook niet zo bij alle natuurlijk, maar kken er meerdere die zo als awa reageren (niet zo hevig natuurlijk) en die domme nederlandse wijven vliegen er zo in...
 
Buubdaman said:
heeft zeker wel te maken met cultuur, over bezittelijke mannetjes.. allemaal, als mijn zusje een marrokaanse vriend krijgt, (en dan bedoel ik een niet volledig geintegreerde) zit ik op zn nek.
In de islamitische cultuur in nederland is het nog steeds zo dat de vrouw in een vrij achtergestelde positie verkeerd. En dat is ook niet zo bij alle natuurlijk, maar kken er meerdere die zo als awa reageren (niet zo hevig natuurlijk) en die domme nederlandse wijven vliegen er zo in...

Ik denk dat het meer te maken heeft met de opvoeding dan cultuur, ik vind vind ook dat sommige allochtonen zich soms overdreven reageren wat nergens goed voor is en zo krijg je dat mensen een bepaald beeld krijgen van allochtonen wat ze min of meer zelf veroorzaken, maar laten we niet vergeten dat nederlanders snel hun oordeel over iets hebben.
 
naja sorry hoor, maar dat gehele volk is het zelfde. er zit er af en toe een goeie tussen, maar als je goed kijkt zijn het allemaal van die wannabe stoere leipo's.. Gas drop zouk zeggen. laat hun maar is lijden en laten we hun maar is domineren. Ze moeten de normen en waarden van dit land maar is accepteren en naleven, en niet alles naar Allah schuiven. Politiek in NL doet er nix aan, misschien word het is tijd dat het volk zelf in actie gaat komen..
 
Mja... Als we hem nu bijvoorbeeld terug zouden pakken krijgen we een nog hogere straf dan hem zelf :|
Dan word het weer gezien als discriminatie en dat soort shit......

Wedden dat ie verzachtende omstandigheden heeft omdat ie buitenlander is :(
 
coxer said:
naja sorry hoor, maar dat gehele volk is het zelfde. er zit er af en toe een goeie tussen, maar als je goed kijkt zijn het allemaal van die wannabe stoere leipo's.. Gas drop zouk zeggen. laat hun maar is lijden en laten we hun maar is domineren. Ze moeten de normen en waarden van dit land maar is accepteren en naleven, en niet alles naar Allah schuiven. Politiek in NL doet er nix aan, misschien word het is tijd dat het volk zelf in actie gaat komen..

Dat jij zo'n uitgesproken mening oke, maar gas erop vind ik wel ver gaan. Ze moeten idd normen en waarden accepteren en naleven net als jij en ik. Verder ben ik van mening dat de hele politiek te zacht is voor dit soort dingen en moeten even zwaar gestraft worden als ieder ander allochtoon of niet, de wetten en straffen hier zijn een lachertje ik bedoel na een paar jaar kan hij weer uit de bak slaat gewoon nergens op. Politiek in Nederland zuigt gewoon ik hoop dat er ooit verandering in komt. btw jij zegt dat je het volk het zelf moet oplossen lijkt me ook geen goed plan dan krijg je echt een chaos in Nederland.
 
boeiend.. zoals het nu gaat.. nee dat is lekker... ze moeten die harry potter maar es ff besnijden en lekker in de fik steken... mischien doet die mongool er dan wat aan...
 
Wokkel @ Sr said:
boeiend.. zoals het nu gaat.. nee dat is lekker... ze moeten die harry potter maar es ff besnijden en lekker in de fik steken... mischien doet die mongool er dan wat aan...

walje dokker 4 president :W
 
asjeblief

Angst overheerste in Awa's wraaknacht
Door Niels Rigter en Truus Duisterwinkel
Deze week werd bekend hoe de zestienjarige Leeuwarder Awa zijn even oude vriendinnetje had toegetakeld. Uit wraak voor een vermoede vakantieliefde bewerkte hij haar met een mes en stak hij haar in brand. De feiten op een rij.
Awa belt zijn ex-vriendin. Ze moet naar de Kwelderstraat komen, in de Leeuwarder wijk Nijlân, waar Awa tijdelijk woont bij Adil en diens moeder. Als ze daar aankomt, sommeert hij haar op een stoel te zitten. Ze moet het beeldscherm van de computer aanzetten. Er verschijnt de tekst: 'Je bent er geweest'.

Awa vertelt haar wat hij allemaal met haar gaat doen. Als ze een kik geeft, vermoordt hij haar, zegt hij. Ze mag kiezen, zegt hij haar: óf je blijft zonder tegenstribbelen op de stoel zitten, óf ik bind je vast. Met het oog op een mogelijke ontsnapping, kiest ze voor het eerste.

Awa plakt tape op haar mond. Hij pakt een mes en kerft zijn naam in haar borsten: AWA.

Hij pakt een fles terpentine, giet het over haar heen en steekt het aan. Hij laat het even branden, maar dat wil niet zo. Hij dooft de vlammen, pakt nogmaals de terpentine. Nu gaat er een halve fles over haar heen, van de onderkant van haar nek tot de onderkant van haar buik. Opnieuw zet hij haar lichaam in vlammen. Die zijn dit keer vele malen hoger. Hierop sleurt hij haar onder de douche.

Dit speelt zich af op de benedenverdieping van de woning. Zijn pleegbroer Adil is op dat moment boven. Hij komt een kijkje nemen. Het meisje smeekt hem om hulp. Adil zegt dat hij er niks mee te maken wil hebben.

Adil moet van Awa de verbrande kleren van het meisje verstoppen zodat zijn moeder die niet zal zien als ze terugkomt van vakantie. Adil gooit ze op een grasveld in de buurt waar de politie ze later vindt.

21.15 uur. Het slachtoffer belt haar vriendin Laura, ook een ex van Awa. Of ze een film zullen huren en of ze die nacht bij Laura in Marssum kan blijven slapen. Dat is prima, gezellig, lekker bijkletsen over de vakantie. De meiden huren vaker een film, meestal een enge, soms een grappige.

21.20 uur. Laura gaat naar haar moeder die een paar straten verderop bij haar vriend zit, om te vragen of haar vriendin mag blijven slapen. Even later fietst ze naar Leeuwarden om haar vriendin op te halen en naar de videotheek te gaan. Al bij het viaduct aan de rand van de wijk Nijlân wacht ze haar op. Met Awa.

Awa vraagt meteen of Laura's moeder thuis is. Nee, zij blijft die nacht bij haar vriend omdat Laura nu niet alleen thuis is. De drie fietsen niet meer langs de videotheek op de Voorstreek maar gaan meteen naar Marssum. Het slachtoffer vertelt haar vriendin nog niets over wat er is gebeurd.

Dat doet ze pas als Awa even naar buiten gaat. ,,Er is ook iets gebeurd.'' Laura ziet haar knalrode bovenlijf. Het lijkt eerst niet zo erg, vinden de meisjes, maar later op de avond springen de blaren open.

23.30 uur. Laura belt inlichtingen om te vragen naar het nummer van een brandwondencentrum en het ziekenhuis. Dat laatste belt ze twee keer. Lauwe doeken en een lauwe douche, luidt het advies. En als het erger wordt, moeten ze maar langskomen.

Met haar brandwonden stapt ze onder de douche. Laura geeft haar vriendin een wijd shirt zodat de stof niet op de blaren drukt. De verdere nacht is een hel, waarin de angst overheerst.

Haar wonden doen vreselijk veel pijn. Delen van haar verbrande huid trekt ze van haar lijf. Ze legt die in de asbak, die later in de prullenbak wordt geleegd.

Als Awa weer binnenkomt, verstopt Laura het briefje met telefoonnummers van het ziekenhuis in de la van de tafel. Hij heeft in de gaten dat Laura weet wat er is gebeurd en dreigt haar ook in brand te steken. Hij bedreigt haar met een mes. Laura heeft vaker klappen van hem gehad, maar durfde dat nooit te vertellen omdat ze bang voor hem was.

Ook haar zou Awa wat aandoen bij de eerste gil, zegt hij tegen haar. Ze kan dus beter haar mond houden. Awa slaat Laura. Haar vriendin springt er met haar gekwetste lijf tussen en zegt dat Awa moet ophouden. Laura zegt tegen haar vriendin dat ze zich beter rustig kan houden.

De meisjes zijn doodsbenauwd en durven het huis niet uit, omdat Awa dat verbiedt. Ze zitten boven, dan weer een tijdje beneden in de woonkamer en gaan weer naar boven. Ze hopen dat Awa in slaap valt, maar hij blijft alert. Hij houdt 's nachts de huistelefoon bij zich zodat de meisjes niet meer kunnen bellen.

08.00 uur. Laura's moeder Hennie komt thuis. Laura doet de afwas en op de bank zit Awa heel dicht naast zijn slachtoffer. Zij heeft een groot kussen voor haar borst en vertelt Hennie dat ze lekker heeft geslapen. Hennie is boos want ze ziet Awa op de bank zitten terwijl ze hem niet meer in haar huis wilde zien. De jongen vertrekt.

9.00 uur. De meisjes gaan zwemmen in de Groene Ster, zeggen ze tegen Laura's moeder. Even later vertrekken ze uit Marssum. Laura fietst, haar gewonde vriendin zit achterop. Ze gaan niet naar het zwembad maar naar het ziekenhuis MCL.

9.15 uur. Awa wacht hen bij het Leeuwarder ziekenhuis op en gaat mee naar binnen. Het duurt lang voordat iemand naar de brandwonden komt kijken. Awa bedreigt zijn ex wederom: als je iets zegt, of als een mannelijke dokter naar je kijkt, ben je er geweest. Nog steeds durft geen van de meiden te vertellen wat er is gebeurd.

Als de doktoren Awa wegsturen, ziet Laura kans de moeder van het slachtoffer te bellen. Aanvankelijk vertelt ze dat er een brandende olielamp over haar vriendin is heen gevallen. In het ziekenhuis horen de ouders het echte verhaal. Hiervan doen zij later op de dag aangifte bij de politie.

Awa is intussen gevlucht naar Stiens, waar een zestienjarige vriendin woont. Daar brengt hij de nacht door.

13.30 uur. Laura vraagt haar moeder - op instructie van Awa - of ze €20 mag hebben. Ze willen naar Groningen, want daar ligt inmiddels hun vriendin in het ziekenhuis. Volgens Laura omdat ze een rare zelfbruinende crème heeft gebruikt. Hennie gelooft het verhaal niet en weigert het geld te geven.

16.30 uur. Hennie vindt een kaartje van de politie in de brievenbus. Of Laura wil bellen. Die is naar haar schoonmaakbaantje in Leeuwarden. Hennie belt het nummer dat op het kaartje staat, maar daar wordt niet opgenomen.

13.00 Hennie gaat op woensdag met haar dochter naar het politiebureau. Daar vertelt Laura haar moeder en de rechercheurs voor het eerst wat er is gebeurd. Om half zes is Laura weer thuis. 's Nachts slaapt ze bij haar zus, want ze durft niet thuis te zijn omdat ze bang is voor Awa.

22.00 Als Laura onder de douche staat, gaat haar mobieltje. Haar zus neemt op. Awa. Hij vraagt opnieuw geld om naar Groningen te gaan. Laura's zus zegt dat hij zichzelf moet aangeven. Awa hangt abrupt op. De oudere broer van Awa hoort wat er is gebeurd. Hij vindt hem ergens op straat in Leeuwarden en brengt hem bij de politie.

13.05. Awa wordt aangehouden.

Het meisje is donderdag succesvol geopereerd. Haar toestand is stabiel.
 
Wokkel @ Sr said:
boeiend.. zoals het nu gaat.. nee dat is lekker... ze moeten die harry potter maar es ff besnijden en lekker in de fik steken... mischien doet die mongool er dan wat aan...

Jij bent slim :S:S
 
egt niet normaal gwoon... ben benieuwd hoe ze er van af komt na een paar operaties :(

egt te ziek gwoon hoe gek moet die gast zijn om dat te doen.. en het is niet eens zn vriendin:?
 
Royal D said:
Jij bent slim :S:S

Het is wel zo.. Die Harry Potter woont in een rustig wijk in een dure villa en heeft altijd beveiliging om zich heen. Hem gebeurt nooit wat...

Zet hem maar is in een flatje in de Bijlmermeer ofzo, wedden dat ie dat niet uithoud })
 
mja, en dat is toch te ernstig voor woorden, dat dat kk volk echt overal mensen terroriseren. Ik begin zo langzamerhand echt scheit aan dat volk te krijgen. Als je bij de AH ook bijv op brood staat te wachten. Staat er weer zon stinkturk (letterlijk) weer turks te brabbelen tegen dat vrouwke dat ze turks brood wil.. Ik bedoel, ze denken echt dat ze hier god zijn ofzo. En dat moeten ze maar is afleren, kan het niet normaal, tja, dan maar op een andere manier die wel effectief is..
 
eYe-Ball @erox! said:
Koos Kansloos

weenie wiet gemaakt heeft...

http://www.cu2.nl/kill-awa


Stukje tekst van die site:

"2: De Pooier Uit zitten hangen.. Met Grote Bek ook andere Wijven Zitten neuken Terwijl die een vriendin had.."

Zie het nog voor me ook dat hij wel andere wijven mag neuken/zoenen of wat dan ook, en als zij (Jamai) dan iets doet. Dat ze er dan flink van langs krijgt :|
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top