16-jarige jongen gepakt op verdenking poging doodslag

Originally posted by Ruud
maar het gaat er gewoon om dat rond de 16/17 jaar gewoon meer van die gekken bestaan...

dat IS gewoon zo believe it or not

Alsof ze bij de 20 allemaal opeens NIET gek meer zijn :|
Maargoed, stel dat je gelijk hebt, moet je het probleem dan omzeilen door de leeftijd te verhogen? NEE, dan is er nl. niets opgelost en dan benadeel je het grootste deel die WEL normaal kan doen. Dus nogmaals dat rijbewijs is naar mijn mening DE oplossing.

hmzz, 't lijkt nu alsof ik jou aanval maar 't was bedoelt in't algemeen :) Kan nl. dit soort onzin gepraat niet uitstaan omdat het gewoon onjuist en kortzichtig is.
 
Ja ik moet hier ook op reageren.

Als eerst moet ik zeggen dat ik ook 16 ben en ik mijn leeftijds genoten ga verdedigen. Het is een feit dat je op jongere leeftijd meer kans hebt om betrokken te raken bij een verkeers ongeluk. Daar kan je wel over klagen als je 16 bent en net een scooter koopt en je verzekering zo hoog is, maar dat is net zo als je net 18 bent en een auto koopt en die wil verzekeren. Dat heeft dus gewoon met je ervaring in het verkeer te maken en dat is gewoon zo. punt.

Deze jonge had geen bevoegdheid om te rijden dus heeft het nieuwe praktijk examen geen invloed op hem. Het enige wat zo´n examen doet is normale 16 jarige er meer van bewust maken van hoe gevaarlijk het verkeer is en hoeveel verantwoordelijkheid je draagt als je deelt neemt aan het verkeer met een gemotoriseerd voertuig. Mensen als deze jonge zijn niet normaal. En op hem heeft zo´n examen dus geen effect. Hij zal altijd mentaal niet in orde zijn.

Dus nog even voor de duidelijkheid. Er zijn veel 16 jarige die de verantwoordelijk niet kunnen dragen van het scooter rijden. Maar deze jonge valt niet in deze catagorie. Hij hoort in het rijtje van de geschift, gestoorde, ik haat buitenlanders etc. thuis.

Dat was het wel.
 
Originally posted by Gmuze
Ja ik moet hier ook op reageren.

Als eerst moet ik zeggen dat ik ook 16 ben en ik mijn leeftijds genoten ga verdedigen. Het is een feit dat je op jongere leeftijd meer kans hebt om betrokken te raken bij een verkeers ongeluk. Daar kan je wel over klagen als je 16 bent en net een scooter koopt en je verzekering zo hoog is, maar dat is net zo als je net 18 bent en een auto koopt en die wil verzekeren. Dat heeft dus gewoon met je ervaring in het verkeer te maken en dat is gewoon zo. punt.

Deze jonge had geen bevoegdheid om te rijden dus heeft het nieuwe praktijk examen geen invloed op hem. Het enige wat zo´n examen doet is normale 16 jarige er meer van bewust maken van hoe gevaarlijk het verkeer is en hoeveel verantwoordelijkheid je draagt als je deelt neemt aan het verkeer met een gemotoriseerd voertuig. Mensen als deze jonge zijn niet normaal. En op hem heeft zo´n examen dus geen effect. Hij zal altijd mentaal niet in orde zijn.

Dus nog even voor de duidelijkheid. Er zijn veel 16 jarige die de verantwoordelijk niet kunnen dragen van het scooter rijden. Maar deze jonge valt niet in deze catagorie. Hij hoort in het rijtje van de geschift, gestoorde, ik haat buitenlanders etc. thuis.

Dat was het wel.

Ben 't helemaal met je eens, d'r is maar 1 oplossing en dat is achter de tralies, en dat zit die gek nu gelukkig ook.
 
Originally posted by SRally
.

Scooters moeten voor 16 jarige verboden worden. Die lui zijn gewoon nog te jong en dom om met die verantwoording om te kunnen gaan.

het was voor die gast ook "verboden" om op een scooter te rijden want hij had niet eens een certificaat!!!

en ik ben ook 16 en hou me altijd aan de verkeersregels (bijna altijd :) soms over fietspad want anders is hilversum echt te irritant om erdoorheen te komen! (dat wil niet zeggen dat ik fietsers met 80 inhaal.))

Ik vind dat er gewoon proefrijbewijs moet komen voor scooter EN autorijders.
Bijv: 16-18jaar (scooter) 3 ernstige verkeersovertredingen is rijbewijs voor 2 jaar kwijt (dus niet snelheid op rollerbank (dat houd niet in dat je slecht rijdt namelijk)) en 18-22 (auto) zie regels boven.
 
Ik snap wel hoe sommige over min replies denken.

Begrijp me niet verkeerd. Tuurlijk ben ik ook niet altijd een heilig boontje. Tuurlijk ook ik overtreed regels.

Ook ik ben 16 geweest en ja daarom weet ik NU waarover ik praat. Toen ik 16 was dscht ik ook, laat die oudjes maar lullen.

Maar goed, dit is hoe ik er NU over denk.

Iedereen mag er over denken. Feit blijft dat je als 16 jarige eigenlijk nog maar een klein kind bent, die net om de hoek komt kijken.
 
Originally posted by SRally
Iedereen mag er over denken. Feit blijft dat je als 16 jarige eigenlijk nog maar een klein kind bent, die net om de hoek komt kijken.
Hmm ben ik het dus niet mee eens... maar waar wil je de grens leggen? je moet toch met een bepaalde leeftijd beginnen zegmaar... en dat maakt echt niet uit of je nou op je 16e of 17e begint, want je hebt toch nog geen ervaring... en dat verantwoordelijkheidsgevoel komt er echt niet opeens van je 16e op je 17e jaar, als je dat niet al vantevoren had....
 
Beter moeten alle 2wiel rijders er gewoon meer van bewust raken hoe verschrikkelijk kwetsbaar ze zijn.
Er zijn zat mensen die niet weten dat je niet moet remmen in een bocht.
Of dat markeringen onwijs slippery kunnen zijn netals putdeksel als het nat is.
Of dat regen na een periode van droogte extra slippery is ivm stof.
Zonder helm rijden, voorrang nemen ipv krijgen..
Een vrachtwagen/auto geeft echt niet mee hoor.
Er zijn zo nog zat dingen te noemen maar het gaat vooral om inzicht en beheersing over je machine.
Daarom vind ik het ook behoorlijk fout dat er zowat alleen op snelheid gecontroleerd word voor zowel auto's en broms.
Duidelijk iets wat ook de algemene indruk van de politie niet veel hoger helpt.
 
in amerika mag je vanaf 16 in auto rijden en daat zeurt ook niemand over, duzz wrom moet je nu alle grenzen gaan verleggen??>/

De veantwoordelijkheid ligt bij jezelf (ben voor praktijk examen btw)
 
Originally posted by bissie
in amerika mag je vanaf 16 in auto rijden en daat zeurt ook niemand over, duzz wrom moet je nu alle grenzen gaan verleggen??

In Amerika dragen ook veel mensen legaal en wapen, dus die vergelijking is een btje krom :|

Trouwens het verkeer is in de USA lang niet zo ingewikkeld als hier, veel gr0te wegen, lange wegen, geen ingewikkelde rotondes of andere smalle kutweggetjes met apparte voorrangsregels. 't verkeer daar kun je niet met hier vergelijken (ik kan't weten, ben d'r geweest)
 
Ik weet wel wat Folkert bedoelt. Ik zie het zelf ook vet vaak. Gozers die tog wel zo focking aso rijden, daar wordt je egt naar van af en toe. Nu rij ik zelf ook niet als een heilige, zeker niet, maar dat is meestal alleen de snelheid, verder houd ik me aan de regels, en neem eigenlijk geen risico's ofzow. Maar van sommigen vind ik egt dat het certificaat best mag worden afgepakt. Maar dat is nog geen reden om iedereen over een kam te scheren, want er zijn er ook heel veel die niet opgevoerd rijden en die zich wel aan de regels houden. Naar mate je ouder wordt, zie je het gevaar idd wel beter, en heb je meer verantwoordelijkheidsgevoel, maar inderdaad, waar leg je de grens he...
 
Originally posted by bissie
in amerika mag je vanaf 16 in auto rijden en daat zeurt ook niemand over, duzz wrom moet je nu alle grenzen gaan verleggen??>/

De veantwoordelijkheid ligt bij jezelf (ben voor praktijk examen btw)

Naar Amerika moet je helemaal niet kijken, want dat land spoort echt niet.
 
Originally posted by SRally


Naar Amerika moet je helemaal niet kijken, want dat land spoort echt niet.

juist! amerika is een zooitje, vind de regels best hier in NL, nix te klagen.. met 18 jaar oto rijden.. prima tog, vind 18 eigenlijk nog jong..
 
Originally posted by hebo-aeroxje
Ik weet wel wat Folkert bedoelt. Ik zie het zelf ook vet vaak. Gozers die tog wel zo focking aso rijden, daar wordt je egt naar van af en toe. Nu rij ik zelf ook niet als een heilige, zeker niet, maar dat is meestal alleen de snelheid, verder houd ik me aan de regels, en neem eigenlijk geen risico's ofzow. Maar van sommigen vind ik egt dat het certificaat best mag worden afgepakt. Maar dat is nog geen reden om iedereen over een kam te scheren, want er zijn er ook heel veel die niet opgevoerd rijden en die zich wel aan de regels houden. Naar mate je ouder wordt, zie je het gevaar idd wel beter, en heb je meer verantwoordelijkheidsgevoel, maar inderdaad, waar leg je de grens he...

grenzen moeten niet hoger gesteld worden. dan zijn de nederlanders op hun 25ste nog steeds kinderen. het draait grotendeels om ervaring. en voor de gemiddelde mens is 16-18 jaar een goede leeftijd om te leren op dat gebied.
 
Originally posted by hebo-aeroxje
Ik weet wel wat Folkert bedoelt. Ik zie het zelf ook vet vaak. Gozers die tog wel zo focking aso rijden, daar wordt je egt naar van af en toe. Nu rij ik zelf ook niet als een heilige, zeker niet, maar dat is meestal alleen de snelheid, verder houd ik me aan de regels, en neem eigenlijk geen risico's ofzow. Maar van sommigen vind ik egt dat het certificaat best mag worden afgepakt. Maar dat is nog geen reden om iedereen over een kam te scheren, want er zijn er ook heel veel die niet opgevoerd rijden en die zich wel aan de regels houden. Naar mate je ouder wordt, zie je het gevaar idd wel beter, en heb je meer verantwoordelijkheidsgevoel, maar inderdaad, waar leg je de grens he...

100% mee eens...
 
Back
Top