[Breda] 16-jarige fietster aangereden; dood

@aerox_mec.
Het spijt me dat je er op deze manier achter moet komen...

@Arno
Ik woon hier nu ruim 8 maanden, en dit is de eerste keer dat er iets is gebeurd. Vind t zelf n hartstikke rustig buurtje, nooit wat aan de hand. Op t pleintje achter het winkelcentrum hangt snachts wel eens wat jeugd rond, maar ook daar nooit last mee gehad. Enige 'overlast' zijn 16-jarige helmloze mongolen die met hun kap-loze runners over de stoep racen.

@RobinL
Je hebt gelijk. Maar in dit geval was het niet het meisje welke iets verkeerd heeft gedaan. Als je door toedoen van je eigen fouten iets overkomt, vind ik dat toch iets anders als andermans fouten jou het leven kosten, en zij er zelf mee weg komen.
 
je krijgt lijkt het wel steeds meer van die gekken dit is heel erig dit zet je echt aan het denken . daarom vind ik het ook dom van de gene die op een zwaar op gefokte scooter rond gaan rijden zoals sprint monsters .ik wens deze mensen veel sterkte en jou naar tuurlijk ook want dit zijn ervaring die je liever niet mee maakt veel sterkte man en leer er mee om te gaan dat zal moeilijk worden maar ga je zelf niet gek zitten maken

gr nick
 
cosworthpower21 said:
je krijgt lijkt het wel steeds meer van die gekken dit is heel erig dit zet je echt aan het denken . daarom vind ik het ook dom van de gene die op een zwaar op gefokte scooter rond gaan rijden zoals sprint monsters .ik wens deze mensen veel sterkte en jou naar tuurlijk ook want dit zijn ervaring die je liever niet mee maakt veel sterkte man en leer er mee om te gaan dat zal moeilijk worden maar ga je zelf niet gek zitten maken

gr nick

En nu in ABN?
 
Ballon zondag 21 augustus 2005, 10:41 uur
Ik vind het vreselijk erg wat er is gebeurt, vooral als de bestuurder een vriend van mij is. Toen ik het hoorde zakte ik zowat inelkaar.
Ik kijk heel anders tegen hem op.
Ben blij dat ze vannacht zijn opgepakt!!

Ik wens de familie heeeel veel sterkte met het verlies...


wel erg wat er gebeurd is moet ik zeggen, om zomaar opeens van je leven beroofd te worden door een onoplettende of te hard rijdende auto!
en dan nog door rijden ook :|
maarja, waarschijnlijk was de bestuurder behoorlijk in paniek, en dan kan ik me zo'n reactie wel voorstellen![
 
BREDA, 21 augustus 2005
Twee verdachten dodelijke aanrijding Breda aangehouden

BREDA: De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag in Roosendaal een 22-jarige inwoner van die plaats en een 29-jarige man zonder vaste woon of verblijfplaats aangehouden. Het tweetal wordt verdacht van betrokkenheid bij de dodelijke aanrijding van afgelopen vrijdag aan de Tuinzigtlaan, waarbij een 16-jarig meisje uit Breda om het leven kwam. Na het ongeval verliet de dader de plaats van de aanrijding. De politie heeft de auto van de Roosendaler in beslag genomen voor technisch onderzoek. De politie kwam het tweetal op het spoor door het ingesteld rechercheonderzoek. De twee verdachten zijn in verzekering gesteld.
Grote kans dat ze nu wel de juiste hebben.
Zaterdag waren er ook twee mensen uitgepakt, maar weer vrijgelaten.

En zoals voorspelt; "man zonder vaste woon of verblijfplaats"
 
doorrijden nadat ik een meisje van de fiets geschept heb? .. ik zou in paniek raken, maar het laatste wat ik zou doen was doorrijden :|

hoorde trouwens op de radio .. 16-jarig meisje doodgereden, auto doorgereden.. vanmiddag 2 mannen aangehouden, welke volgens ooggetuigen in de desbetreffende auto zaten.. beide mannen zijn aangehouden.

wie weet hiet meer van? of stond hier al meer erover, aangezien ik niet álles gelezen heb.

*edit, mijn vermoedens zijn bevestigd:)
 
bij het lezen hiervan lopen de rillingen over me lijf, dat zo jong meisje op zo "geweldadige"manier het leven heeft moet verlaten.

Ik hoop voor de familie en vrienden van het meisje dat ze de laffe dader snel pakken, de kans is groot dat die gewoon beschonken achter het stuur heeft gezeten.
anders doe je dat niet.

Wat voor hart heb je dan als je iemand dood rijd en niks van je laat horen, de rest van je leven een schuld gevoel waar ik niet mee zou kunnen leven..

//edit

gelukkig opgepakt... imo moet zo iemand zelf kapot rijden grof gezegd..
je beroofd iemand van het leven, waarbij familie nooit meer over heen komt.
en waarschijnlijk moet die een X aantal jaar zitten.
af en toe is de wet geving in NL te vaag.

sterkte aan familie en vrienden...

ernstig dat zoeits kan gebeuren..
 
Wow man dat is echt klote dat je dat hebt meegemaakt man en die nabestaaanden van dat meisje zo man ze was pad 16:| Ik ook dus moet er niet bij nadenke dat ik dat net zo goed had kunnen zijn. Ik heb ook zoiets meegemaakt met mijn nicht, Ze was 23 en had die dag een nieuwe auto gekocht ( helemaal blij dus ) en 2 vrienden kwamen haar halen om uit te gaan, Dus hun rijden weg en 1 vriend wou rijden maar die was onder invloed ( wist ze niet want hij was niet echt dronken ) maar die jongen vet hard rijden en knalde op een boom, Auto in 2 stukken en mijn nicht op slag dood.....
 
Even een update;

De klootzak is veroordeeld tot 8 jaar cel.
Hij werd eerder tot 6 jaar veroordeeld, maar hiertegen ging hij in hoger beroep.
In het hoger beroep is hij tot 8 jaar veroordeeld, loser :W
Hij gaat weer in hoger beroep, hopelijk krijgt hij nu 10.

Hij schijnt geen enkele spijt of berouw richting de nabestaanden te tonen. Van mij mogen ze hem afschieten.
 
tuurlijk niet ophangen, dan is hij er zo vanaf. lekker weg laten rotten in de gevangenis volgens iraakse begrippen. en dan elke week een vingerkootje weg nemen :+
blij dat hij opgepakt is. maar zie het eerlijk gezegd ook nog wel gebeuren dat wanneer hij weer in hoger beroep gaat hij vrijgesproken wordt, dat kan allemaal tegenwoordig:|.
 
Daar was ik in eerste instantie ook bang voor. Maar het feit dat ze zijn straf met 2 jaar hebben verhoogd ipv verlaagd in het hoger beroep, is een goed teken.
En dat hij geen enkel spijt betuigd helpt hem natuurlijk ook niet.
 
Black nightmare said:
Dis echt te erg. Ik heb het zelf pas geleden ook ongeveer meegemaakt. Ik was met mijn vriendin en familie uitgaan eten en toen ik 's nachts naar huis reed zei ze nog: kijk uit, en ik zeg natuurlijk: ja, er gebeurd niks. 5min later werd ik door een auto aangereden die ineens op mijn weghelft kwam rijden en de auto reed volgas weg toen ik op de grond lag :|

Tegenwoordig is dat normaal; doorrijden na een ongeluk mij ook al 2 keer gebeurd :|

.. heel erg dat dit is gebeurd.. :( sterkte voor de mensen die haar kennen, en voor der familie..

Edit; en idd die kerel mogen ze opsluiten en ... ja verzin dat zelf maar, de idioot :|..

als het mijn zusje/vriendin o.i.d. was geweest had ik die kerel zelf nog wat aangedaan volgens mij.. :(
 
Last edited:
Net wat jorneP zegt, als t iemand uit mijn gezin was.
Had ik er hoogstpersoonlijk voor gezorgt dat ie geen dag langer leefde als nodig was.
Nieteens berouw tonen :?
 
Vervelend verhaal en erg herkenbaar. Zelf heb ik ook wel eens de gedachte van, het zou je vriendin of een familielid maar zijn. Wat zou je dan doen? Verkeersongelukken hebben bij mij altijd een andere impact dan dood door een ziekte. Ongelukken zijn immers te voorkomen, helaas bepaald het lot de afloop.

Helaas is het onvermijdelijk en gebeurt het regelmatig. Mocht de bestuurder van de auto alsnog gevonden worden mogen ze van mij hem/haar een dag ter beschikking stellen aan de familie. Doorrijden na een dodelijk ongeluk is not-done.

/Zoals blijkt heb ik niet het hele topic gelezen.
 
Last edited:
Ik hoorde volgens mij vanochtend nog dat de max celstraf 3 jaar was op verkeers ongelukken bij schuld.. (wel dat het net is verhoogt naar ** jaar).

Wel erg.. zou niet weten waar ik het zou moeten zoeken als het iemand was die ik kon ofzo.
 
ik kan er niks anders op zeggen dan dat het laf is om na zoiets door te rijden en dan ook nog met gedoofde lichten

kapot schoppen moeten ze zo iemand
 
Back
Top