Centraal mobiele telefoon topic #11

Status
Not open for further replies.
De Rabo app werkt niet (meer) buiten Wifi. Heb al wel via m.rabobank.nl mijn toestel geregistreerd, maar dan wil het alsnog niet?

Via m.rabobank.nl kan ik wel via het menu m'n rekening info zien, maar via de app niet. Krijg bij het openen een popup 'waarschuwing'.

Cookies accepteren staat gewoon aan op m'n telefoon. (S2)

Edit: al verholpen door middel van de volgende stappen:


  1. Ga naar je Instellingen-scherm en kies Mobiel Netwerk.
  2. Kies Namen toegangspunten, en selecteer dan Vodafone NL.
  3. Kies dan Proxy, en verwijder het IP-adres dat daar is ingesteld (gewoon weg-backspacen), en druk op OK.
    (Optioneel: Denk nu bij jezelf “waarom ben ik daar zelf niet opgekomen?”)
    Je komt nu terug in de dialoog Toegangspunt bewerken, en bij Proxy staat "Niet ingesteld". Druk op de <- toets om het scherm te verlaten. De telefoon zegt nu "APN is opgeslagen".
 
Last edited:
Goed dat je het even uitlegt. Ik had hetzelfde probleem op mijn sensation, maar ik kon die proxy's niet vinden.
Ik zal het proberen als ik mijn telefoon terug heb die ik al 6 weken niet kan gebruiken door schuld van Vodafone.... :mad:
 
Hey ik heb even een vraagje, ik heb een Galaxy S2 en die batterij houd het met moeite tot een uur of 6 savonds vol. Dat is zelfs als ik aan het werk ben en de telefoon dus alleen in de pauze even erbij pak. Helderheid van het scherm is minimaal, zou dit aan de batterij kunnen liggen of doe ik iets verkeerd? Ben een smartphone n00b dus hulp word gewaardeerd ;)
 
Hier sinds gisteren van een Desire HD naar een Galaxy S3. Een hele verbetering al heb ik altijd veel plezier gehad van de Desire HD.
Erg levendige community op XDA voor dat toestel nog! Zo nu een dan nog een wat flashen op de DHD dus :)
 
Als ik in het buitenland ben, is het dan voldoende om de 'dataverbindingstand' uitgeschakeld te hebben? Of via instellingen - draadloos en netwerken iets veranderen? (S2)

Pakketgegevens gebruiken en roaming staat niet aangevinkt. Dus moet zo goed zijn + dataverbindingstand uitschakelen?
 
Gewoon onder 'draadloos en netwerken' 'mobiel netwerk' uitvinken, dan zal er niks via internet gebeuren...
 
Hmm, laatst officiele GMail app geïnstalleerd ipv Mail.app en alles via deze app laten lopen, maar hier was ik niet tevreden over, dus eraf geknikkerd.
Nu krijg ik met geen mogelijk m'n push functie terug van de Mail.app?

Alle instellingen zijn weer zoals ze voorheen waren en reboots helpen ook niet.

Iemand anders deze ervaring gehad?
 
Hmm, laatst officiele GMail app geïnstalleerd ipv Mail.app en alles via deze app laten lopen, maar hier was ik niet tevreden over, dus eraf geknikkerd.
Nu krijg ik met geen mogelijk m'n push functie terug van de Mail.app?

Alle instellingen zijn weer zoals ze voorheen waren en reboots helpen ook niet.

Iemand anders deze ervaring gehad?

Account eens verwijdert en opnieuw toegevoegd? Notifications in settings gecontroleerd?
 
Notifications staan goed.
Zal account eens opnieuw toevoegen..

Edit: ik krijg 't met geen mogelijkheid werkend. :x
3 screenshots van m'n instellingen:







Voor m'n gevoel had ik Exchange eerst niet voor m'n (G)mail aan staan, maar gezien daar extra push instellingen onder staan, lijkt me dat toch meer voor de hand liggend. Toch weet ik iig zeker dat ik in m'n postbussen van Mail.app een Hotmail en Gmail map had en geen Exchange map.

Die Exchange heb ik nog niet verwijderd en opnieuw toegevoegd, dus de naam ervan kan ook niet veranderd zijn in m'n postbussen pagina (van Mail.app).
Ben ook nog iets huiverig die Exchange te verwijderen en opnieuw erin te zetten, aangezien ik dan bang ben ook m'n agenda's weer te moeten syncen of shit kwijt te raken. Aangezien ik na overstap op andere computer via een erg omslachtige manier m'n iP met iTunes moet syncen, heb ik daar nog geen zin in gehad en dus ook geen back-up.

Die GMail account op actief zetten, helpt ook niet. Verschillende reboots geprobeerd.
Staan Exchange en GMail beide aan, krijg ik (natuurlijk) wel 2x de mail binnen, maar geen enkele met een push bericht.

Kan jij eens een screenshot maken?
 
Last edited:
KAK! M'n S2 is overleden op vakantie, lag muziek te luisteren zet hem uit om te gaan eten kom terug en hij is dood, niet nat geworden of wat dan ook.

Als het goed is dekt de verzekering, morgen maar ff achteraan bellen...
 
Als ik in het buitenland ben, is het dan voldoende om de 'dataverbindingstand' uitgeschakeld te hebben? Of via instellingen - draadloos en netwerken iets veranderen? (S2)

Pakketgegevens gebruiken en roaming staat niet aangevinkt. Dus moet zo goed zijn + dataverbindingstand uitschakelen?

Alleen roaming uitzetten moet voldoende zijn, dan zou alle data moeten stoppen zodra je op een buitenlands netwerk komt.
 
Notifications staan goed.
Zal account eens opnieuw toevoegen..

Edit: ik krijg 't met geen mogelijkheid werkend. :x
3 screenshots van m'n instellingen:

Voor m'n gevoel had ik Exchange eerst niet voor m'n (G)mail aan staan, maar gezien daar extra push instellingen onder staan, lijkt me dat toch meer voor de hand liggend. Toch weet ik iig zeker dat ik in m'n postbussen van Mail.app een Hotmail en Gmail map had en geen Exchange map.

Die Exchange heb ik nog niet verwijderd en opnieuw toegevoegd, dus de naam ervan kan ook niet veranderd zijn in m'n postbussen pagina (van Mail.app).
Ben ook nog iets huiverig die Exchange te verwijderen en opnieuw erin te zetten, aangezien ik dan bang ben ook m'n agenda's weer te moeten syncen of shit kwijt te raken. Aangezien ik na overstap op andere computer via een erg omslachtige manier m'n iP met iTunes moet syncen, heb ik daar nog geen zin in gehad en dus ook geen back-up.

Die GMail account op actief zetten, helpt ook niet. Verschillende reboots geprobeerd.
Staan Exchange en GMail beide aan, krijg ik (natuurlijk) wel 2x de mail binnen, maar geen enkele met een push bericht.

Kan jij eens een screenshot maken?

Ik heb hem handmatig toegevoegd via mail app met de volgende instellingen:

Email: Mail adres
Server: m.google.com
Domain: m.google.com
Username: Mail adres
Password: Password
Use SSL: On

Zo zou die moeten werken. Je moet trouwens niks kwijt raken als je een account op je telefoon verwijdert. Alles staat bij google op de servers, dus als je de account weer opnieuw instelt gaat die syncen en moet er alles weer op staan.
 
Werkt bij mij tot nu toe prima, je kan je pakket gegevens ook uit zetten voor de zekerheid, dat icm met roaming uitzetten is sowieso voldoende heb ik ervaren :)

Roaming
Roaming (Engels voor rondzwerven) is een algemene term in de draadloze telecommunicatie waarbij een bepaalde dienst wordt voortgezet hoewel de gebruiker zich niet in het netwerk bevindt waarin deze geregistreerd staat.
Dankzij roaming kan men met een GSM-abonnement ook in het buitenland bellen. Roaming kan zich ook binnen een land voordoen, als een mobiele telefonieaanbieder de toestellen uit het netwerk van een andere aanbieder accepteert. Zo liet in Nederland Libertel (tegenwoordig Vodafone) toestellen met Telfort simkaarten toe op het Libertel-netwerk, op locaties waar het netwerk van Telfort geen landelijke dekking bood.
Om een mobiel apparaat bij een andere netwerk te laten roamen tussen verschillende netwerken, moet een aantal stappen worden uitgevoerd. Allereerst wordt gecontroleerd of er een afspraak (roaming agreement) bestaat tussen de aanbieder van het thuisnetwerk en de aanbieder van het vreemde netwerk waarop aangemeld wordt. Is dit niet het geval, dan is roaming niet mogelijk.
In detail verschillen de manieren van roaming per draadloos netwerk, maar in het algemeen verloopt het roaming proces als volgt:
Zodra een mobiele telefoon wordt aangezet in, of wordt verplaatst naar het dekkingsgebied van een niet-eigen aanbieder, wordt dit opgemerkt door deze aanbieder. Die ziet dat het toestel niet bekend is binnen het netwerk en probeert de eigen aanbieder ervan te achterhalen. Als er geen afspraak bestaat tussen de eigen aanbieder en de niet-eigen aanbieder wordt toegang geweigerd op het niet-eigen netwerk.
De niet-eigen aanbieder zoekt contact met de eigen aanbieder en verzoekt om informatie over het bezoekende toestel. De eigen aanbieder verstrekt deze informatie die onder meer het IMSI nummer van de simkaart bevat, de geregistreerde diensten en toestemming voor dit specifieke toestel om te roamen bij de niet-eigen aanbieder.
Als de informatie is verstrekt, krijgt het toestel een tijdelijk telefoonnummer (MSRN) bij de niet-eigen aanbieder. Daarnaast geeft de eigen aanbieder door hoe het eigen netwerk kan worden benaderd via het niet-eigen netwerk.
 
Ik ben afgelopen week dus in Duitsland geweest. Roaming uit en pakketdienst en toch heb ik 18 euro internet kosten gemaakt. Snap er geen donder van.

Nu een pakket verwijderd of zo onder draadloze netwerken. Dit zou volgens de klanten service voldoende moeten zijn om niet weer internet kosten te maken.
 
Haha dat had ik dus ook @ S2, alles uit behalve WiFi, rekening van 85euro na 12dagen Aruba.... Was ook een beetje minder. Waar dat dan aan lag weet ik nogsteeds niet. Had roaming uit, pakket uit en alleen wifi aan....
 
mensen vraagje,
sinds de update naar 4.0.1 ICS op mijn galaxy s2 heb ik wel verbinding met wifi maar geen internet meer.
Dit is niet alleen thuis maar ook op de zaak etc,
Nu was mijn telefoon gevallen en zat er een barst in, dus weggebracht en deze kon uiteindelijk niet meer gemaakt worden. dus kreeg een nieuwe s2 met 2.3.6 met perfect wifi en internet, nu het toestel weer geupdate naar 4.0.3 en weer hetzelfde probleem.
meerdere mensen hier last van?
wel wifi verbinding maar geen internet.
als ik me 3GS verbind gaat alles zonder problemen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top