Algemeen fotografie topic #8

Status
Not open for further replies.
Ik heb voor mn vriendin 2 maand terug een d3000 gekocht met kitlens.

Dit beviel mooi, alleen fotografeert ze veel paarden en wilde meer zoom.
waren we vorige week in een fotowinkel, daar konden we een nieuwe tamron 55/200 kopen die was in de aanbieding voor 139 euro.
Helaas was die uitverkocht:P
bood hij ons een sigma 70/300 met macrofunctie voor hetzelfde geld.
deze meegenomen, maar wat een wereld van verschil!
Zelfs ik als noob op fotografie gebied maak nu mooie foto's:D

Je moet wel even naar je filtermaat kijken.Als deze gelijk is schroef je hem er gewoon op en je hebt een cheapoo fiseye.

Jah je krijgt je fisyeye gevoel, inleveren van kwaliteit wat denk je voor 50 euro :p

67mm, die wordt het dan iig niet, maar het ging me ook of zoiets het wel waard is aan te schaffen. Een fisheye lens zelf is namelijk best prijzig, als dit een goede substitutie is waag ik me er wel aan..

edit: heb ook een 50mm prime lens, heeft een filter maat van 52mm, dus die zou ik dan wel ermee kunnen gebruiken.

Op een 50mm zal je resultaat niet onwijs goed zijn.
dus je moet echt op je kit lens op 18mm ofzo schieten dan heb je het meeste resultaat.

Zodra je op meer MM gaat schieten wordt het resultaat stuk minder.

voor 50euro kan je het altijd proberen.

Komen nog verzendkosten bij, denk dat je er niet veel uit gaat halen iig..
Beter gewoon een goeie fish halen ;)

Ik heb voor mijn Falcon fisheye 230 euro betaalt en werd gratis verzonden vanuit de UK, dus geen kans op btw en douanekosten en die shit. Is er ook voor Nikon, en is GEEN voorzet lens, maar een echte lens. Met een goede kwaliteit ook nog. :)

Koop deze maar dan ;)
[IR]http://img.bazarek.pl/48837/6325/339004/15310593574a280dd9c2a32.jpg[/IR]

Had al is een paar kleine reviews gelezen over die falcon lensjes, zo'n 8mm fish voor rond de 200-250 gratis verzending idd.

Hoe bevalt ie je? Heb je eventueel een paar voorbeeld shots? :)

na 3 meter staat dat ding al op infinity focus oid.. dus daaaat hoef je je geen zorgen om te maken! (geen af)

Ben ook op zoek naar een DSLR. Wordt tevens m'n eerste.
Aangezien ik niet direct groots wil uitpakken en honderden euro's wil investeren om er vervolgens misschien achter te komen dat het toch niets voor mij is wilde ik voor een tweedehands gaan.
Heb gekeken naar een 350D waar een net exemplaar met 18-55 lens zo'n 200 euro zal kosten. Lijkt me alleszinds redelijk dus.

Nu kwam ik ook een 400D tegen met batterygrip (BG-E3), 2 accu's, 1GB kaartje alleen zonder lens en met zo'n 8500 clicks. Op zich niet zo'n ramp dat er geen lens bij zit, want m'n ouders hebben nog een "oude" analoge Canon SLR met een 28-80mm autofocus lens die naar mijn weten daarop zou moeten passen (?!?!).
Deze 400D excl. lens zou zo'n 250 euro moeten kosten. Doe ik daar goed aan?

Mij lijkt dat prijsverschil t.o.v. een 350D wel te rechtvaardigen toch?
En plus.... is die 28-80mm wel gewoon een gangbare en goede lens waar ik de basics mee kan leren (400D met 28-80mm goede kit voor beginner)? Of gaat jullie voorkeur sterk uit naar de 18-55 kit lens?

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen?

Of heeft hier iemand nog wat leuks te koop voor me?

Die lens past niet, past wel met een adapter, maar die is ook niet goedkoop.
Plus je hebt geen autofocus meer. Koop die 400D en koop een cheap lensje erbij.

Net even met een Canon 300mm L F4 gespeeld van een vriend, damn dat is echt even wennen als je groothoek gewend bent. Tijdens een voetbalwedstrijd wat shots gemaakt, maar met AI servo en de focus vast in het midden is dat best even oefenen, viel mij tegen. Wel mooi lensje!

Net even met een Canon 300mm L F4 gespeeld van een vriend, damn dat is echt even wennen als je groothoek gewend bent. Tijdens een voetbalwedstrijd wat shots gemaakt, maar met AI servo en de focus vast in het midden is dat best even oefenen, viel mij tegen. Wel mooi lensje!

Goed richten en beide ogen open houden he :P

@Kevin
Om alles uit te leggen is redelijk wat haha. Kijk eens op verschillende Forums daar kom je echt onwijs veel te weten of koop een paar magazine,s helpt ook heel veel.

De combi die hier boven genoemd wordt is meer dan prima, zou zelfs mischien nog voor een d5000 gaan.

ben zelf gene voorstander van een 18-200, meestal op 200 presteren die gewoon niet erg lekker.

Zou eerst lekker een Kit lensje er bij nemen en beetje gaan spelen vindt je het echt leuk kan je altijd betetr spullen er bij kopen.

Ik heb is wat gezocht en ik kwam uit op de volgende camera: Canon Eos 550d
http://www.canon.nl/for_home/product_finder/cameras/digital_slr/eos_550d/index.aspx

Dit omdat er ten eerste foto's mee kunnen genomen worden en ten tweede HD mee kan gefilmd worden. Maar nu zit ik wat te twijfelen met de lens, is het verstandig om gewoon de kit lens te kopen (degene dat bij deze set zit):
http://www.bol.com/nl/p/elektronica/canon-eos-550-d-kit-ef-s-18-55-mm-is/9000000008171691/index.html

Status
Not open for further replies.
Back