Algemeen fotografie topic #8

Status
Not open for further replies.
Misschien ook interessant om te lezen, MF lenzen (oftewel M42 lenzen), allemaal redelijk oude lenzen die vaak tegen een erg scherpe prijs gekocht kunnen worden. Leveren echt BIZAR goede resulaten, hier bijvoorbeeld een Carl Zeiss lens wel een iets duurdere:

416860.jpg

3D effect
372830.jpg

http://forum.belgiumdigital.com/f35/m42-lenzen-showcase-201040.html

Tof precies die artiest en de mensen die staan te kijken scherp, en de rest uit focus. hoe krijgtie het voor elkaar!

Heb een financieel meevallertje gehad :P
Dus ben rond aan het kijken voor een nieuwe lens. Prijsklasse 600/700 euro o.i.d.
Hebben jullie wat tips?
Zoek een echte allround lens, voor foto's van mensen op straat, foto's van dieren/natuur en sportfoto's van bijv. scooter races en voetbalwedstrijden. Bij veel en bij weinig licht.

Grootste tekortkoming van mijn huidige lens is het zoombereik, en zou wel graag een lekker groot diafragma willen.

Mijn oog valt nu op de Sigma 70-200mm F/2.8
http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=17728

Er staat bij deze lens alleen dat het een macro lens is. Wat moet ik me daar bij voorstellen? geen beeld stabilisatie? minder snelle autofocus?
Zijn dat dingen waar ik veel last van ga hebben denken jullie, of valt dat mee? Zou bijv. best nog wel een keertje een voetbal wedstrijd willen fotograferen, dan moet hij redelijk snel focussen lijkt me, en is beeldstabilisatie dan geen must?

Zou trouwens met een canon camera een stuk meer keuze hebben zie ik net :p

Last edited:
Heb een financieel meevallertje gehad :P
Dus ben rond aan het kijken voor een nieuwe lens. Prijsklasse 600/700 euro o.i.d.
Hebben jullie wat tips?
Zoek een echte allround lens, voor foto's van mensen op straat, foto's van dieren/natuur en sportfoto's van bijv. scooter races en voetbalwedstrijden. Bij veel en bij weinig licht.

Grootste tekortkoming van mijn huidige lens is het zoombereik, en zou wel graag een lekker groot diafragma willen.

Mijn oog valt nu op de Sigma 70-200mm F/2.8
http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=17728

Er staat bij deze lens alleen dat het een macro lens is. Wat moet ik me daar bij voorstellen? geen beeld stabilisatie? minder snelle autofocus?
Zijn dat dingen waar ik veel last van ga hebben denken jullie, of valt dat mee? Zou bijv. best nog wel een keertje een voetbal wedstrijd willen fotograferen, dan moet hij redelijk snel focussen lijkt me, en is beeldstabilisatie dan geen must?

Zou trouwens met een canon camera een stuk meer keuze hebben zie ik net :p

Die HSM lensen zijn wel rap. Niet zo snel als Nikkor's SWM. Er zal waarschijnlijk een macro functie op de lens zitten.

Idd 1 van de groote nadelen van Nikon is dat ze geen mooie F4 lijn hebben. Canon wel betaalbaar en super goed.

Maarten je hebt nu ongeveer 700 euro, mischien als je even wacht en eff wat spaart of mischien nog een finacieele meevaller krijgt binne kort zou je natuurlijk voor een Nikon 70-200 F2,8 kunne kijken heb je voor 1200 2dehands.

Echt een top lens , denk scherper als menig prime, VR geeft je 4 stops winst.
Naja kijk de test maar scoort echt menig teste 9van 10 of 10 van 10.

Kost wat heb je wat!

Naja Ik zou em best kunnen betalen. Ik vraag me alleen af of ik het er ook voor over heb. Of het echte de moeite waard is.
De nikon 70-200 is natuurlijk een lens waar je ongelofelijk lang me doet en waarschijnlijk vervolgens nooit meer hoeft te vervangen. Maja... Je kan voor dat geld gewoon 2 tot 3 andere lenzen kopen.

Als je eenmaal een Nikon High end lens hebt gehad wil je niet anders meer. De kwaliteit qua bouw is ook echt super!

Kom maar eens langs en test hem maar eens! dan heb je hem de volgende dag in huis ahhah

Elke profesional heeft deze lens bijna in zen kit zitten. En idd als je hem aanschaft ding blijft levens lang haast.

Je kan idd 3 lenzen kopen , alleen zijn niet de zelfde bouw en kwaliteit.

Zometeen het vliegtuig in om naar Lissabon af te reizen, daar zal ik wel wat foto's schieten. Ik ga morgen naar Spanje, zal ik ook wel wat schieten. Ik heb iig wat te doen

Kom maar eens langs en test hem maar eens! dan heb je hem de volgende dag in huis ahhah

Elke profesional heeft deze lens bijna in zen kit zitten. En idd als je hem aanschaft ding blijft levens lang haast.

Je kan idd 3 lenzen kopen , alleen zijn niet de zelfde bouw en kwaliteit.

Ohja shit :P
Dat zouden we deze week doen, haha. Voor je het weet zit ie weer in het buitenland :+

Ik stel het kopen van mijn de lens nog effe uit, lees veel dat mensen na een jaar/half jaar spijt hebben gekregen van het kopen van die sigma lens en over stappen naar de nikon versie.
En bijna elke sigma lens die 2ehands te koop staat word verkocht omdat ze overstappen op de nikon lens.

Ik spaar nog even door, wil toch wat extra geld apart zetten voor als ik straks uit huis ga. Heb echt een gigantische berg scooterzooi tekoop gezet hier opt forum. Eens kijken wat dat oplevert.

gvd straks ga ik echt zoveel geld aan een lens uitgeven :P ik ken mijzelf.

Status
Not open for further replies.
Back