Algemeen fotografie topic #10

Status
Not open for further replies.
Ik bedoel te zeggen dat sommige fotos niet voor de contest gemaakt zijn, maar gewoon uit een archief getrokken zijn. Een voetbalwedstrijd win je ook niet met een goal die je een week geleden hebt gescoord. Maarja is een idee voor de volgende contest dan :p

Met vassago eens maar meer eens met Maarten :p
Volgende keer( als die er komt) gewoon even wat duidelijker maken van hoe en wat.

Naja boeit eigelijk niet heel veel, het is de 1st keer.

Hmm, denk dat de regels wel iets aangepast zullen moeten worden.
Vind toch ook wel dat er nieuwe foto's gemaakt moeten worden tbh.

Deze sinds zonet in m'n bezit:
300W Falcon Eyes set; 'slechte' ervaring met 't merk, maar dit is toch wel even andere koek dan zo'n instapsetje..
Stevige statieven, flinke koppen met koeling etc.
Moet er alleen nog een draadloze trigger bij hebben, dus ik ga eens kijken naar die eBay dingen die je kan tunen.

Voor een webshop moet ik de foto's maken en had wat dingen gevraagd op school. Ik hoorde veelal 'minimaal 400W', maar was afhankelijk van budget van die gast.
Hij is 'm uiteindelijk wezen halen, dus stiekem baal ik er wel een klein beetje van dat 'ie niet 50,- meer neergelegd heeft (of ik zelf nog 50,- kon bijleggen).

Hmm, denk dat de regels wel iets aangepast zullen moeten worden.
Vind toch ook wel dat er nieuwe foto's gemaakt moeten worden tbh.

Het is ook de bedoeling door op die manier, nieuwe foto's maken dus, je skills te laten zien in hoe jij de opdracht vervult. En de opdracht moet ook vrij abstract zijn, dat je er lekker veel mee kunt dus.
Tevens vind ik ook dat er vooral rekening met het doel van de opdracht te worden gehouden bij de beoordeling van de foto's ipv. vooral de technische kwaliteit van de foto.

ik zou natuurlijk zoiets uit het register kunnen trekken:

961868940_6_T-VV.jpeg

maar dat doe ik niet :P.... hoop alleen dat ik tijd vind. denk het niet :X

Het is ook de bedoeling door op die manier, nieuwe foto's maken dus, je skills te laten zien in hoe jij de opdracht vervult. En de opdracht moet ook vrij abstract zijn, dat je er lekker veel mee kunt dus.
Tevens vind ik ook dat er vooral rekening met het doel van de opdracht te worden gehouden bij de beoordeling van de foto's ipv. vooral de technische kwaliteit van de foto.

Hmm, dat laatste weet ik niet helemaal.
Althans, de technische qualiteit draagt natuurlijk wel behoorlijk bij aan hoe een foto overkomt.
Denk aan dof, bewegings(on)scherpte etc.
't Moet gewoon een combi van beide zijn; Youri kan een leuke plaat schieten, die technisch ook goed is, maar dat hoeft niet persé de beste foto te zijn. Get me?

Ik snap je, daarom zette ik het woord 'vooral' er ook bij. Tuurlijk heeft de technische kwaliteit een wegingsfactor, maar in mijn ogen (is ook imo zie ik 8P) minder dan de relatie aan het thema van de opdracht.
Laten we 70-30, dus 70% thema en 30% technische kwaliteit. Iedereen heeft wel een ander idee van 70-30, maar het is een uitgangspunt...

Een foto moet gewoon goed wezen alles wat er niet goed aan is doet afbraak aan de foto.

Anders kan je even met je telefoon een snapshot maken op de plek waar je graag bent zonder uberhaubt je Camera skills zeg maar te gebruiken.

Laten we nu idd gewoon lekker foto,s psoten en daarna kijken we gewoon wat er uit komt.
Denk toch dat het uit eindelijk meer omgaat hoe mensen het opakken en hoe creatief je bent dan er uit eindelijk een winaar uit komt!

Kijk naar mijn foto: dat is waar ik graag ben op het water, heb me camera mee genomen in 1 hand, foto,s gemaakt, en ook nog zorgen dat de camera niet nat wordt. dat kost moeite en kan op het water ook niet even me settings veranderen. Wat er uit is gekomen vindt ik zelf opzich wel een ok foto maar kan voor een andere echt een kut foto wezen.

tadaaaaa... ik baal alleen erg van de reflectie maar ben iets te lui om het overnieuw te doen

[IR]http://i54.tinypic.com/2vis50y.jpg[/IR]

Last edited:
Mooi , ook met al die kleuren. jammer van de reflectie maar als je het niet gezecht had, had ik er denk ik over heen gekeken ahah.

Leuke huiskamer ook zo man.

Ben een beginner op elk gebied van fotografie, tis wel ongeveer geworden zoals ik hoopte. Nabewerking gedaan met een lightroom preset die ik iets heb bijgesteld

20101028-IMG_9388-2.jpg

tips zijn welkom :)

//@Wheelex; andere foto nu!

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back