Algemeen fotografie topic #10

Status
Not open for further replies.
afgelopen weekend in scheveningen gezeten niets bijzonders geschoten,
[IR]http://i51.tinypic.com/2zxngxx.jpg[/IR]

jammer dat deze niet recht is
[IR]http://i55.tinypic.com/2u5rm09.jpg[/IR]

pff wat is me lens smerig zie ik nu pas:(

Nee je sensor :P

Lightroom 2sec staat die recht en de zwarte punten er uit.

Auto geschoten?? anders wrm ISO800 op klaar lichte dag ? :P

auto filter van lightroom, niet bewust gedaan. heb niet naar de kleuren gekeken verder. alleen de horizon/vlekken.

eey,

zou niet weten waarom iso op 800 staat :P ik had de camera in de handen en maakte de eerste foto en leek me wel goed er uitzien dus maar zo laten staan. hahaha

maar een sensor schoon laten maken is dat duur/lang werk?

bedankt voor de tips/correctie.

Duur mwa valt mee volgens mij 25 euro voor een crop sensor.

Ik zelf doe het altijd zelf omdat ik wat vaker op reis ben :p maar gewoon even bij kamera express ofzo langs gaan en is zo schoon

tijd hmm 5 a 10min.

Guys, heb een probleempje met mn Canon cam. Ik heb lately een paar foto's geschoten, welke op mijn toestel zelf wel zichtbaar zijn, maar wanneer ik m aan mijn pc koppel zijn ze via het canonprogramma onzichtbaar. Als ik via deze computer naar mn cam ga, zie ik wel .JPG bestanden staan, van bijna 10MB, maar ik kan ze nergens mee openen? Echt heel weird, en vooral erg vervelend, daar er voor mij hele bijzonder shots op staan.

je hebt altijd 2 settings in je cam voor usb. pc en print. probeer die andere eens. had ik ook met windows 7

Guys, heb een probleempje met mn Canon cam. Ik heb lately een paar foto's geschoten, welke op mijn toestel zelf wel zichtbaar zijn, maar wanneer ik m aan mijn pc koppel zijn ze via het canonprogramma onzichtbaar. Als ik via deze computer naar mn cam ga, zie ik wel .JPG bestanden staan, van bijna 10MB, maar ik kan ze nergens mee openen? Echt heel weird, en vooral erg vervelend, daar er voor mij hele bijzonder shots op staan.

Hij ziet misschien alleen interne- of alleen externe opslag?

En het is vaag dat je .jpg niet kunt openen, ieder foto/afb/plaatjes prog. moet dat kunnen....

Maar de overige pics ziet hij wel! zijn allemaal op dezelfde manier geschoten volgens mij..

Is ook geen canonprogramma trouwens. Gewoon dat standaard windows programma waarmee hij digitale cams opend

20zd63r.jpg

toch leuk lange sluitertijd.

Hmm jpg van bijna 10mb das echt groot, ik schiet op raw rond de 16mb.

RAW of NEF bestanden kan je niet met elk programa openen , met lightroom of PS wel.
Probeer anders eens met lightroom of PS als je dat hebt, zoniet download eff trial versie @ adobe.com

Kan je in ieder geval even proberen.

En lukt dat niet kan je ook wel even mailtje sturen naar me kan ik eff kijken

Hier een printscreen.

Het achterliggende venster is wat je ziet als je de cam opent via deze computer. Rechts eigenschappen van het "onzichtbare" bestand, en links is te zien dat die bestanden niet te zien zijn als je het op de normale manier probeert de uploaden (Wizard scanner en camera).

Als ik de eigenschappen van de foto's op mn cam zelf bekijk, zijn het overigens allemaal RAW-bestanden. Zowel de zichtbare als de niet zichtbare.

2qw27aw.jpg

Wil mijn 350D met Sigma 18-200 1:3.5-6.3 lens verkopen.
Wat zal ik hiervoor kunnen vangen?

Voor dat geld en een kleine bijdrage wil ik een wat nieuwere camera terug gaan kopen.
Nu vroeg ik me af wat ik het beste kan aanschaffen..

lens van beeldstabilisatie?
heb die lens laatst zelf gekocht voor 360,-. online waarschijnlijk wel goeikoper te vinden.

Status
Not open for further replies.
Back