This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Algemeen fotografie topic #10

Status
Not open for further replies.
Ik zie zwartwit soms een beetje als de easy way naar een coole foto. Door die gedachtegang kijk ik er denk ik automatisch anders tegenaan ofzo. Maar als je het zo bekijkt (makkelijk/bij de basis beginnen) klinkt het idd wel ok.

Me dakine tas gaat toch de deur uit! dus als er nog iemand een mooie dakine seucenz tas wilt hebben voor uiteraard mooi prijsje.

Tas is nog helemaal goed, alle ritsen etc allemaal gewoon goed.

60 euro mag die weg

Heb laast weer wat leuke pics op me site geupload, maar zit op vodaphone stick dus veel uploaden zit er niet in. toch doe ik er een paar hehe.

1#

2#

3#

4#

5#

6#

7#

Ben er achter gekomen dat me 300mm toch wat te kort is en die zal ook plaats maken voor een 500mm. Dus even sparen maar weer. Iemand 300mm F2,8 wilt ?

Ik zie zwartwit soms een beetje als de easy way naar een coole foto. Door die gedachtegang kijk ik er denk ik automatisch anders tegenaan ofzo. Maar als je het zo bekijkt (makkelijk/bij de basis beginnen) klinkt het idd wel ok.

Hoezo? Soms is een foto simpelweg beter in z-w, toch?
Het is makkelijker, niet makkelijk imo.
'Makkelijk' is ook niet helemaal 't goede woord, maar beter om te begrijpen/lezen in 't begin (ofzo).

Wat een kneiterscherpe foto's trouwens, Youri; vooral dat details in die beesten. :W

Leuke discussie wordt dit heheh

Dat een foto better wordt zou ik ook niet zeggen, maar een foto in z/w kan wel een better beeld van situatie neer zetten of meer sfeer(impact) geven.

Ik vindt idd wel dat een z/w makelijker is dan een normale foto. Maar een goede z/w die echt goed is vindt ik moeilijker dan dan kleuren foto.

Ik snap denk ik wel wat je bedoelt bjorn en voeg me daar ook wel bij aan.

Klopt, soms is een foto gewoon beter in zwartwit. We zitten wel redelijk op een lijn hoor, geloof ik.

Per serie of per foto moet je imo de keuze maken of het beeld beter tot zijn recht komt in kleur of in z-w. Als je echter terug gaat naar de basis*snap ik wel dat je je door middel van zwartwit foto's beter kunt focussen op de compositie en het onderwerp.

"alle foto's zwartwit maken" klonk bij mij alleen in de oren als elke foto wat interressanter maken dmv z-w. En dat maakt het absoluut niet gelijk een goede foto. Vandaar de opmerking

Dat is wat ik net ook wilde zeggen, maar misschien niet met de juiste woorden

We zitten volgens mij allemaal beetje op zelfde lijn haha

Hoe gaat het met je project van elke dag 1 foto posten ? heb ook al eens met ideei gelopen maar nooit gedaan eigelijk.

Mischien 2012 1 januari mee beginnen, wil eind dit jaar nog wel een mooi groot fotoboek laten maken.

Ik doe denk ik mijn Think Tank Airport Take-off ook weg, dus als iemand daar intresse in heeft let me know. ( tas is zo goed als nieuw)

Goed dat je het zegt. Haha, ik moet vandaag nog een foto maken.
Tot nu toe hou ik het nog vol maarja zit nog maar op dag 7. af en toe wel problemen met uploaden omdat ik ff geen internet meer heb.
De foto's staan op mn flickr, kan ze er nu zelf ff niet bijzoeken omdat ik in de trein zit.
Best leuk om te doen

Heb over een weekje of 2 wel een leuk project om te laten zien. Heb 25 mensen gefotografeerd op het herdenkingsplein in maastricht, en die samen een verhaal laten schrijven. Plan is om alle foto's plus het verhaal in het groot op het plein te hangen.

Hoe onderbouwen ze dat? Zo beperken ze je op voorhand toch wel heel erg?

Ook begonnen @ glr met alleen maar analoge camera's kleinbeeld, middenformaat en grootformaat en ook alleen maar z/w geschoten.
Denk toch wel een van dé manieren om goed te leren ''kijken'' en blindelings bekend te worden met al je instellingen.
Starten met een digitale is dan erg makkelijk, je ziet direct wat je doet en wat je verkloot wis je gewoon ff

Toevallig dit weekend ook nog even twee leuke foto's geschoten.

[ir]http://lemsters.net/oost/dj1.jpg[/ir]

[ir]http://lemsters.net/oost/dj2.jpg[/ir]

Comments?

Foto 1

had je wat spannender kunnen maken door mischien lange sluitertijd gebruiken, krijg je beweging in water/ijs en ook de in de rietkraag.

Foto 2
groen is wel ergg groen hahah

Mischien kwa kleur stelling een beetje zo als Bjorn en Maarten , zou wel mooier staan.

Heb vandaag mijn flitsers ontvangen, wat een joekels, erg solide gebouwd ook!
Werkt ook leuk samen met mijn rf602 triggers, me = happy. Voor dat geld vindt je niet beter.

Morge hoop ik mijn oplaadbare batterijen te ontvangen, zodat ik echt kan testen.

ga je dan ook eens een keer foto,s posten

Welke flash heb je gehaald ? had het wel ergens voorbij zien komen, maar ben het weer kwijt.

Geen fotografische hoogstandje,s ,paar leuke sfeerbeeldje,s.

1#

2#

3#

Last edited:
Zojuist een Eos 500D gehaald met een 18-55 IS lens erbij.
Was bij de MM in de btw aanbieding dus cheaper dan dat kon ik het niet krijgen.

Met de tijd wil ik een 18-200 lens hebben, moet ik dan wel of geen beeldstabilisator hebben? Of hebben jullie betere optie's voor een lens? Ik heb ook geen zin om 400 euro te dokken voor alleen een lens

Status
Not open for further replies.