Algemeen fotografie topic #10

Status
Not open for further replies.
Thanks, binnenkort maar eens even stoeien :).

Het wordt een opdracht voor iemand, en moet het ook op canvas laten drukken. Wel grappig dat mensen in de buurt soms vragen of ik ergens foto's wil maken of dat ik iets wil bewerken. Straks ga ik er nog geld mee verdienen :+.

gisteren een soort van reportage gemaakt over een nieuwe brommer die binnen de SBO gaat rijden komend jaar. In de HMR klasse.

1.
5370308294_fd90051624_z.jpg

2.
5370308100_837fc979d3_z.jpg

3.
5369700805_33c50a75d8_z.jpg

4.
5370307120_d9cc7b3b6b_z.jpg

5.
5369699401_f942c1ccd5_z.jpg

6.
5370306314_8efb68a224_z.jpg

7.
5370306110_8b11b546ba_z.jpg

8.
5370305966_573f244faf_z.jpg

De 1e 5 zou je met een veel groter diafragma moeten schieten, dus meer blur op het achtergrond, wat het achtergrond dus minder storend maakt.

ok iets om mee te nemen voor de volgende keer :)
dit was de 1e keer dat ik zoiets deed, dus voor mij ook helemaal nieuw.

Neem me niet verkeerd, 't lijkt wat mierenneukerig, maar 't is opbouwend bedoeld:

1e wat meer afstand, je hebt nu wat afsnijding onderin.
2e zou ik wat meer van de zijkant nemen.
3e groter diafragma. Opzich toffe compo, maar iets onrustig en 't gele trekt, voor mij, teveel de aandacht door centrering en kleur.
4e groter diafragma en wat rechter voor de loods, zodat je links af kan snijden. Op deze foto links iets meer ruimte, lijkt wat krap.
5e kan, maar die had ik ook wat meer van de zijkant genomen.
6e iets rechttrekken (evt eens proberen juist dashboard scherp te nemen).
7 & 8 niet echt bijzondere dingen aan de fiets (voor zover ik weet). Er zijn interessantere delen, denk ik.

Ben het wel met Bjorn eens, behalve dat ik foto 3 en 4 ook meer uitgezoomd zou doen, en foto 5 ook een groter diafragma.

Ik ben nog steeds van plan mijn 400D te verkopen. Ding is echt zgan, paar keer gebruikt maar. Wat is nou echt een goede compact cam waarmee ik die 400D kan vervangen? Ik snap dat je met een dsr mooiere pics kunt maken, maar er zijn zat compacts waarmee je echt fraaie shot kunt maken.

Bij bijv kamera-express kan ik m zo inruilen.

Neem me niet verkeerd, 't lijkt wat mierenneukerig, maar 't is opbouwend bedoeld:

1e wat meer afstand, je hebt nu wat afsnijding onderin.
2e zou ik wat meer van de zijkant nemen.
3e groter diafragma. Opzich toffe compo, maar iets onrustig en 't gele trekt, voor mij, teveel de aandacht door centrering en kleur.
4e groter diafragma en wat rechter voor de loods, zodat je links af kan snijden. Op deze foto links iets meer ruimte, lijkt wat krap.
5e kan, maar die had ik ook wat meer van de zijkant genomen.
6e iets rechttrekken (evt eens proberen juist dashboard scherp te nemen).
7 & 8 niet echt bijzondere dingen aan de fiets (voor zover ik weet). Er zijn interessantere delen, denk ik.

ok bedankt voor de tips! :)
Misschien binnenkort nog eens terug met Outnumberd (Peter) aan mijn zijde.

Nu ik zo jullie commentaar zie denk ik: oh ja DOH stom 8P

bij foto 7 en 8 was het de bedoeling om wat details te laten zien van de instelmogelijkheden van de demping. Misschien niet echt nuttig om deze hier te plaatsen maar wel voor de (komende) rijders wellicht :)

Vinnie, kijk ook even goed naar wat ze bijvoorbeeld bij de presentatie foto's van de Ducati doen van Rossi. Neem daar een goed voorbeeld aan met dit soort foto's :)

Voor de rest sluit ik me volledig bij Bjorn aan.

Nee inderdaad, ik keek ook even terug, bij wat die post staat het helemaal niet. De link is van Flickr dus misschien dat die daar nog wel zo op staat..

Status
Not open for further replies.
Back